ειδήσεις
BROKERAGE
EVENT 2016:
Έρευνα & Καινοτομία
O ΣΕΒΤ και η Ελληνική Τεχνολογική
Πλατφόρμα Food for Life διοργανώ-
νουν την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016
στη Θεσσαλονίκη το Brokerage Event
με τίτλο «Έρευνα & Καινοτομία: Το
κλειδί για την ανάπτυξη» στο πλαίσιο
του ευρωπαϊκού έργου FOODPRINT.
Στόχος της εκδήλωσης είναι να ανα-
δειχθούν οι δυνατότητες και οι
χρηματοδοτικές ευκαιρίες για την ανά-
πτυξη καινοτομιών στις Βιομηχανίες
Τροφίμων, μέσω της συνεργασίας με
ερευνητικούς φορείς (ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και
Ερευνητικά Κέντρα) της χώρας μας.
Ερευνητές και εκπρόσωποι της Βιομη-
χανίας Τροφίμων θα βρεθούν στο ίδιο
τραπέζι προκειμένου να ανταλλάξουν
απόψεις για την προώθηση της έρευ-
νας και να συζητήσουν τη μεταξύ τους
συνεργασία.
Μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών σε
είδη παντοπωλείου
Τα ελληνικά νοικοκυριά ξοδεύουν λιγότερα πλέον, λόγω της οικονομικής κρίσης, ωστόσο
υπάρχει αύξηση στο ποσοστό των συνολικών αγορών. Μία σημαντική αιτία μείωσης
είναι και η αξιοποίηση των προσφορών και των εκπτώσεων των σουπερμάρκετ από τον
καταναλωτή, με εξοικονόμηση που ξεπερνά το 11%. Τα αποτελέσματα της έρευνας Οικογε-
νειακών Προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ για το 2015 σκιαγραφούν την παρούσα κατάσταση
σε σχέση με την κατανάλωση τροφίμων στην Ελλάδα. Συνολικά, η μηνιαία δαπάνη των
νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου έχει μειωθεί την τελευταία 7ετία, 2009-2015, λόγω
της οικονομικής κρίσης κατά 16,3%, ενώ συγκεκριμένα η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 12,5%.
Όμως, ενώ η δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου σε αξία μειώθηκε, η δαπάνη
ως ποσοστό επί των συνολικών αγορών των νοικοκυριών αυξήθηκε. Πρακτικά, δηλαδή,
ενώ η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε, οι υπόλοιπες δαπάνες μειώθηκαν με
ακόμα μεγαλύτερο ρυθμό. Ένα μεγάλο μέρος της μείωσης της δαπάνης που παρατηρείται
αντιστοιχεί στην αξιοποίηση από τον καταναλωτή προσφορών και εκπτώσεων. Ένα άλλο
σημαντικό μέρος αντιστοιχεί σε μεταβολή καταναλωτικών συνηθειών προς φθηνότερες
εναλλακτικές προϊόντων, σε μικρότερες συσκευασίες και αξιοποίηση προϊόντων ιδιωτικής
ετικέτας. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τις προσφορές: Οι 9 στους 10 καταναλωτές εξοικο-
νομούν χρήματα μέσω προσφορών και 7 στους 10 τουλάχιστον 5% της αξίας των αγορών
τους. Η μεσοσταθμική εξοικονόμηση είναι 11,2%, η οποία δεν αποκλίνει από τις μετρήσεις
που έχει πραγματοποιήσει το ΙΕΛΚΑ για την πραγματική εξοικονόμηση του καταναλωτή
από την αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων.