Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 20

33 έρευνα Γ ια μία ακόμη χρονιά, οι Έλληνες επέλεξαν τα σούπερ μάρκετ, αλλά και το κανάλι της μικρής λιανικής, για τα ψώνια του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, με το 87% των καταναλωτών να επιλέγει τα σούπερ μάρκετ ή το κανάλι της λαϊκής και της μικρής λιανικής για την αγορά των συνηθισμένων προϊόντων της εορταστικής περιόδου. Σύμφωνα με έρευνα της Picodi για τον Δεκέμβριο του 2018, μόλις το 13% κατέ- φυγε σε άλλες λύσεις, όπως το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, ενώ γενικότερα και κατά μέσο όρο οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται να ξόδεψαν το ποσό των 125 ευρώ για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, με επι- πλέον 121 ευρώ για δώρα και 65 ευρώ για αγορές ρούχων. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι οι αριθμοί αυτοί τοποθετούν την Ελλάδα στη 15η θέση της Ευρώ- πης, με πιο… ανοιχτοχέρηδες να αποδεικνύονται οι Τσέχοι (463€), οι Ιρλανδοί (450€) κι οι Άγγλοι (440€), την ώρα που οι Γερμανοί ξοδεύουν μόνο 253€. Λιγό- τερα από όλους ξοδεύουν οι Τούρκοι (85€) κι οι Ρώσοι (194€). Εξοικονόμηση 12% με «έξυπνες αγορές» Αντίστοιχα, έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανε- μπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) κατέγραψε τις τιμές στα ράφια του σούπερ μάρκετ κατά τη διάρ- κεια των Χριστουγέννων του 2018 όσον αφορά τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στο εορτα- στικό τραπέζι, παρουσιάζοντας ελάχιστες διαφορές σε σχέση με την περασμένη χρονιά, αλλά και πολλές εκπτώσεις και προσφορές που επιβεβαιώνουν το συνεχιζόμενο «πόλεμο» τιμών μεταξύ των μεγάλων «αλυσίδων» της χώρας. Συγκεκριμένα, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ ανέδειξε τα εξής: • Οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιά- τικου τραπεζιού στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2018 είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2017, ενώ βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014. • Η επίδραση από την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ την τελευταία 3ετία έχει σε μεγάλο βαθμό απορρο- φηθεί, η τελική αξία του καλαθιού είναι σχεδόν ίδια με το 2014, ενώ η αξία με τις τιμές προ ΦΠΑ εμφανί- ζεται μειωμένη κατά 3%. Συνολικά, για το τυπικό αυτό καλάθι, ο αναλογούν ΦΠΑ αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το 2014. • Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες να εκμεταλλευτεί ο Έλληνας καταναλωτής τις προσφορές των μεγάλων «αλυσί- δων» σουπερ μάρκετ, αφού του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει και να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου το 12% της αξίας των αγορών του. Εκπτώσεις και προσφορές δίνουν τη δυνατότητα στον Έλληνα καταναλωτή να επιλέξει και να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου το 12% της αξίας των αγορών του.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=