Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 20

69 έρευνα ΙΕΛΚΑ πτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλ- λάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο σχετικής ενη- μέρωσης από το 59% του κοινού. Φαίνεται ότι στο άμεσο μέλλον ένα μείγμα παραδοσια- κών και νέων ψηφιακών μέσων θα αποτελέσει τον ιδανικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών από τις επιχειρήσεις. Η επίδραση που έχουν οι νέες τεχνολο- γίες στην αγοραστική συμπεριφορά αυτών των ηλικιών αποτυπώνεται και στην επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις διατροφικές συνή- θειες. Αθροιστικά, bloggers, youtubers και social media απο- τελούν την αμέσως επόμενη αξιόπιστη πηγή μετά τους γονείς, με ποσοστό 29% για τους millennials και 22% για τους Xennials. Η εξέλιξη αυτή έχει σημαντικές προεκτάσεις. Χαρακτη- ριστικό παράδειγμα αποτελεί η στροφή των γενιών αυτών από την ελληνική–μεσογειακή διατροφή σε πιο παγκοσμιοποιημένες επιλογές και διαφορε- τικές κουζίνες. Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ το 65% του συνόλου των κατανα- λωτών δηλώνει ότι προτιμάει την ελληνική– μεσογειακή διατροφή, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τους xennials και μόλις στο 31% για τους millennials, ενώ αντί- στοιχα αυξάνεται το ποσοστό που προτιμά διεθνοποιημένες επιλογές. Έρχονται αλλαγές για τους επαγγελματίες Όπως γίνεται αντιληπτό, τα επόμενα χρόνια, με την ενσωμάτωση των μεταγενέστερων γενιών στο αγορα- στικό δυναμικό της χώρας, τα δεδομένα θα αλλάξουν σημαντικά τόσο για τα καταστήματα όσο και για τους επαγγελματίες της αγοράς. Όπως προκύπτει κι από την παραπάνω έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι νέοι κατανα- λωτές θα χρειαστούν μία διαφορετική προσέγγιση από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σουπερμάρκετ, των μίνι μάρκετ και γενικότερα των τροφίμων και των ποτών, προκειμένου να καλυφθούν οι καταναλωτικές τους ανάγκες. Μ οι νέοι καταναλωτές θα χρειαστούν μία νέα προσέγγιση από τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σουπερμάρκετ και των μίνι μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=