Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 20

68 έρευνα ΙΕΛΚΑ «Φρένο» στη δυναμική της ιδιωτικής ετικέτας Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδί- ζουν «έδαφος» στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καταλαμβάνοντας πλέον σχεδόν το 30% των προτιμή- σεών τους, αφού, ειδικά στο σούπερ μάρκετ, ένα στα τρία προϊόντα που επιλέγουν είναι private label. Σύμφωνα με έρευνα του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 29,1% των προϊόντων που αγοράζουν κατά μέσο όρο οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το ποσοστό παρουσιάζεται, μάλιστα, ενισχυ- μένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αφού το 2017 το αντίστοιχο μερίδιο ήταν 28,3%, το 2015 28,9%, το 2014 28,2% και το 2011, αρκετά χαμηλότερο, στο 21,5%, με μοναδική εξαίρεση το 2016, οπότε και κατεγράφη το υψηλότερο επίπεδο στην αγορά, με ποσοστό της τάξης του 31,5%. Όσον αφορά, πάντως, τη νέα γενιά καταναλωτών, η «δυναμική» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι αντίστοιχη, καθώς δεν καθορίζει τις επιλογές τους, όπως στις μεγαλύτερες γενιές. Συγκεκριμένα, η μελέτη του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι η τάση για τα προϊόντα ιδιωτι- κής ετικέτας αλλάζει στους νέους βασικούς αγοραστές, με το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει κατά- στημα σουπερμάρκετ βάσει προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να είναι 43%, ενώ το ποσοστό στους millennials και τους xennials να πέφτει στο 17% και το 25% αντί- στοιχα. Αυτές οι αντιλήψεις αντικατοπτρίζονται και στα συναι- σθήματά τους γύρω από την αγοραστική εμπειρία. Συγκεκριμένα, τόσο οι millennials όσο κι οι xennials απολαμβάνουν λιγότερο τις αγορές στο σουπερμάρκετ σε σχέση με το μέσο όρο. Αυτό το εύρημα σχετίζεται με τη διαφορετική κατανομή του χρόνου που έχει αυτό το αγοραστικό κοινό, καθώς δίνει προτεραιότητα σε άλλες δραστηριότητες κι όχι στην αγορά τροφίμων. Η γενιά του Ίντερνετ και των social media Επιπλέον, μία βασική διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, η οποία καταδεικνύει το διαφορετικό και ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο έχει ενηλικιωθεί, είναι ότι όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεο-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=