Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 26

66 Αλμυρά Snacks Αφιέρωμα 7 στους 10 ενήλικες προσπαθούν να μοιράζονται τα αγαπημένα snacks της παιδικής τους ηλικίας με τα κοντινά τους πρόσωπα. μικρής λιανικής. Τα καταστήματα της μικρής λιανικής, είτε πρόκειται για μίνι μάρκετ είτε για περίπτερα και καταστήματα ψιλικών, αποτελούν το βασικό κανάλι πώλησης των συγκεκριμένων προϊόντων, προσφέρο- ντας στους καταναλωτές πολυάριθμες επιλογές αλμυρών snacks και γευμάτων ευκολίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, το ποσοστό των πωλήσεων στα snacks, που αφορά τα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα, ανέρ- χεται σε πολλές περιπτώσεις στο 60% επί του συνόλου της αγοράς. Πρόκειται, μάλιστα, για προϊό- ντα σε πολύ μεγάλη γκάμα που δίνουν τη δυνατότητα διαφοροποίησης στο ράφι κάθε καταστήματος, με πολ- λές επιλογές που μπορούν να ενισχύσουν τον τζίρο της επιχείρησης. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι σήμερα σε θέση να επιλέξει να τοποθετήσει στο κατά- στημά του προϊόντα που προσφέρουν ακόμη και κέρδος της τάξης του 50-60%. Την ίδια στιγμή, τα snacks παρουσιάζουν αύξηση των πωλή- σεών τους και στα σούπερ μάρκετ, με τις μεγάλες αλυσίδες να επενδύουν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε πολλά καταστήματα έχουν τοποθετηθεί ακόμα και ξεχωριστά ράφια σε κεντρικά σημεία, για να είναι πιο εύκολη η προσέλκυση των καταναλωτών και άρα οι αγορές τους. Σε snacks επενδύουν και τα σούπερ μάρκετ Άνοδο της τάξεως του 3,1% στις πωλήσεις και του 2,8% στον όγκο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περί- οδο, σημείωσε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, με την κατηγορία των snacks να σημειώνει αύξηση 6,6 % σε αξία πωλήσεων και 7,8% σε όγκο. Οι μεγάλες αλυσίδες φαίνεται να επενδύουν ιδιαιτέρως στη συγκεκριμένη κατηγορία, τοποθετώντας στα ράφια των καταστη- μάτων τους όλο και περισσότερους κωδικούς. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η πρό- σφατη κίνηση της εταιρείας ΑΒ Βασιλόπουλος, που επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων της με 62 κωδικούς από νέα snacks, λανσάροντας τη σειρά AB Food Tours, δηλαδή αλμυρά και γλυκά snacks με γεύσεις από όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της αλυ- σίδας, πρόκειται για premium κωδικούς με ιδιαίτερες γεμίσεις, τραγανά γλυκά κι αλμυρά ποπ κορν, σπάνιους ξηρούς καρ- πούς με εξωτικές γεύσεις, αλμυρά και γλυκά μπισκότα, που διατίθενται στα ειδικά stands επιλεγμένων κατα- στημάτων. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται σχεδόν σε όλα τα σούπερ μάρκετ οι διατροφικές επιλογές που προ- σφέρουν στους καταναλωτές ένα γρήγορο κι εύκολο γεύμα, που μπορεί να καταναλωθεί ακόμα και «εν κινήσει».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=