Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

47 Οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς είναι η Red Bull κι η Hell με τα ομώνυμα προϊόντα, καθώς και η Coca Cola Τρία Έψιλον, με τα Monster. Παγκόσμιοι «κολοσσοί» στη «μάχη» για τα energy drinks Η δυναμική της αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μάλιστα τόσο μεγάλη, που έχει εταιρείες «κολοσσούς» να «μάχονται» για τα μερίδιά της, επενδύοντας εκατο- ντάδες εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση της παρουσίας τους. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία από τις ΗΠΑ, από το 2001 και μετά, η μετοχή της Monster στο χρηματιστήριο έχει ξεπεράσει όλες τις άλλες μετοχές του δείκτη S&P 500, με απόδοση σχεδόν 60.000%, πάνω από «γιγαντιαία» brands, όπως αυτό της Amazon και της Apple. Η Coca Cola, όμως, που έχει αναλάβει τη διανομή του, έκανε πρόσφατα νέο άνοιγμα στην παγκόσμια αγορά, με ένα νέο δικό της ενεργειακό ποτό, το Coca Cola Energy, το οποίο έχει τη γεύση του κορυφαίου αναψυ- κτικού κι έχει ήδη αρχίσει να διανέμεται σε πάνω από 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Μεγάλης Βρετα- νίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας. Αντίστοιχες είναι οι κινήσεις και της PepsiCo στη συγκε- κριμένη κατηγορία, αφού η ύφεση στα αναψυκτικά έχει στρέψει και το δικό της ενδιαφέρον στα ενεργειακά ποτά. Έτσι, ξεκίνησε πρόσφατα να λανσάρει το Mountain Dew Amp Game Fuel, το οποίο απευθύνεται σε παίκτες βιντεοπαιχνιδιών. Το brand της Mountain Dew έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν προς αυτή την κατεύθυνση, επειδή περιείχε καφεΐ νη, αλλά τότε δεν αναφερόταν ως energy drink. Ως εκ τούτου, η αμερικανική πολυεθνική προ- χώρησε σε νέο λανσάρισμα, επιδιώκοντας τη…σύνδεσή του με την αναπτυξιακή τροχιά της αγοράς. Στην Ευρώπη, πάντως, μεγάλες επενδύσεις στα ενεργειακά ποτά κάνει κι η ουγγρική εταιρεία Hell, η οποία κι έχει αρχίσει να κερδί- ζει «κυριαρχικά» μερίδια σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων το Αζερμπαϊτζάν, η Βουλγαρία, η Ρουμα- νία, η Ελλάδα κι η Κύπρος. Οι μεγάλοι «παίκτες» στην ελληνική αγορά Στην Ελλάδα λοιπόν και με βάση στοιχεία της Nielsen, οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς είναι τρεις: η Red Bull και η Hell με τα ομώνυμα προϊόντα, καθώς και η Coca Cola Τρία Έψιλον, η οποία και διανέμει στα καταστήματα όλης της χώρας τα ενεργειακά ποτά Monster. Οι τρεις εται- ρείες διαθέτουν μερίδια άνω του 20%, έχοντας αυξήσει τον τελευταίο καιρό τον ανταγωνισμό, με νέα προϊόντα να κάνουν την εμφάνισή τους, αναζητώντας τη δική τους θέση στα ράφια και των μίνι μάρκετ. Το κανάλι της μικρής λιανικής, άλλωστε, αποτελεί το πλέον σημαντικό για τον συγκεκριμένο κλάδο, γεγονός που έχει οδηγήσει και σε έναν…πόλεμο τιμών και προσφορών, με κερδισμένους τους επαγγελματίες. Ετοιμάζει είσοδο στην αγορά κι η Όλυμπος Από εκεί και πέρα, την εμφά- νισή της έχει κάνει τον τελευταίο καιρό στην ελλη- νική αγορά και μία σειρά από νέα brand στην κατηγορία των ενεργειακών ποτών, που διεκδικούν το δικό τους μερίδιο από τη διαρκώς αυξανόμενη «πίτα» των εσόδων. Ανάμεσά τους και διάφορες ελληνικές εταιρείες έχουν στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση, όπως πριν από λίγα χρόνια η Δέλτα με το Vibe, ενώ ένα πρώτο λανσάρισμα στην εν λόγω αγορά φαίνεται ότι εξετάζουν και τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Συγκεκρι- μένα, η θεσσαλική εταιρεία πίσω από το διάσημο brand Όλυμπος απέκτησε πρόσφατα και την τρικαλινή εται- ρεία αναψυκτικών «Κλιάφα», προαναγγέλλοντας νέα προϊόντα σε αναψυκτικά και τσάι, αλλά μακροπρόθε- σμα και την είσοδό τους στα energy drinks με τους πρώτους δικούς της κωδικούς. Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=