Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

59 έρευνα της Mondelez International, έξι στους δέκα ενη- λίκους σε όλο τον κόσμο (59%) λένε ότι προτιμούν να τρώνε πολλά μικρά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λίγα και μεγαλύτερα γεύματα. Το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 70% στη γενιά των millennials, που φαίνεται να επιλέγουν συστηματικά τα snack στη διατροφή τους. Επιπλέον, 71% των ενηλίκων λένε ότι τα snack τους βοηθούν να ελέγχουν την πείνα τους και να διαχειρίζονται τις θερμίδες όλη την ημέρα. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πλειονότητα των ανθρώπων λέει ότι τα snack είναι εξίσου σημαντικά για την ψυχική (71%) και συναισθηματική (70%) ευεξία, όπως είναι κι η σωματική ευεξία. Την τάση αυτή επιβε- βαιώνει κι αντίστοιχη έρευνα του ΙΕΛΚΑ που σκιαγραφεί τις ανερχόμενες διατροφικές τάσεις στην Ελλάδα για τους καταναλωτές της επόμενης δεκαετίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα, ο αυξανόμενος ρυθμός ζωής στην καθημερινότητα, η αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κι οι δημογραφικές αλλαγές διαμορφώνουν ένα καταναλωτικό κοινό με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα κοινό το οποίο έχει περιορισμένο χρόνο για να αφιερώσει στη μαγειρική και λειτουργεί κυρίως τις βραδινές ώρες. Το κοινό αυτό αναζητά όλο και περισσότερο εύκολες λύσεις για να καλύψει τη διατροφή του, αντικαθιστώντας γεύματα με snack και τη μαγειρική με έτοιμες λύσεις κι αξιοποιώντας όλο περισσότερο το food delivery. Οι αλλαγές αυτές επηρεά- ζουν τόσο τη βιομηχανία προϊόντων, η οποία καλείται να απαντήσει με νέες προτάσεις, όσο και το λιανεμπόριο το οποίο πρέπει να παρέχει πλέον λύσεις και όχι μόνο προϊόντα. Σε γλυκά snack επενδύουν τα σούπερ μάρκετ Την ανάπτυξη της κατηγορίας των snack επιβεβαιώνει κι η σημερινή εικόνα στα ράφια των μεγάλων αλυσί- δων σούπερ μάρκετ. Μεγάλοι και μικροί «παίκτες» της αγοράς επενδύουν συνεχώς σε γλυκά snack κι ατομικά γλυκίσματα, για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κίνηση της ΑΒ Βασιλόπουλος που, στο πλαίσιο της συμπλήρωσης των 80 χρόνων από την έναρξη της λει- τουργίας της, μεγάλωσε την γκάμα των προϊόντων της με δεκάδες κωδικούς snack από όλο τον κόσμο. Εκλε- κτές σοκολάτες με ιδιαίτερες γεμίσεις, τραγανά γλυκά κι αλμυρά ποπ κορν, σπάνιοι ξηροί καρποί με εξωτικές γεύσεις, αλμυρά και γλυκά μπισκότα, που διατίθενται στα ειδικά stands επιλεγμένων καταστημάτων, είναι κάποια από τα προϊόντα που μπορούν να προμηθεύο- νται οι καταναλωτές. Παράλληλα, η ίδια εταιρεία έφερε στην Ελλάδα τη σοκολάτα «Delicata», η οποία είναι δια- θέσιμη στους καταναλωτές σε 4 διαφορετικές επιλογές: Everyday Happiness, Sparkling Happiness, Discover Happiness και Original Happiness. Στο 60% του τζίρου στα μίνι μάρκετ Εκτός, όμως, από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τα σημεία μικρής λιανικής ευνοούνται σημαντικά από την ανά- πτυξη της κατηγορίας των snack. Σύμφωνα με στοι- χεία της αγοράς, το ποσοστό των πωλήσεων στα αλμυρά και τα γλυκά snack που αφορά τα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα ανέρχεται ακόμη και στο 60% επί του συνόλου της αγο- ράς. Πρόκειται, μάλιστα, για προϊόντα σε πολύ μεγάλη γκάμα που δίνουν τη δυνα- τότητα διαφοροποίησης στο ράφι κάθε καταστήματος, με πολλές επιλογές που μπορούν να ενισχύσουν το περι- θώριο κέρδους. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής μπορεί να τοποθετήσει στο κατάστημά του προϊόντα που προσφέρουν κέρδος ακόμη και της τάξης του 50-60%. Μεγάλη ζήτηση κυρίως έχουν τα προϊόντα που συνδυά- ζουν την υψηλή διατροφική αξία με τον μειωμένο αριθμό θερμίδων κι ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για «υγιεινά» γλυκά. Μπισκότα δημητρια- κών, μπάρες, σοκολάτες με στέβια φαίνεται να «παίζουν» ψηλά στις πωλήσεις της μικρής λιανικής. Αφιέρωμα Στην ελληνική αγορά, τα τελευταία χρόνια, έχουν κυκλοφορήσει αναρίθμητοι κωδικοί σε γλυκά με ταχίνι, φιστικοβούτυρο, μέλι κι άλλες υπερτροφές. ιέρ μα Γλυκά Snack

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=