Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

66 Η «δυναμική» των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έχει αρχίσει να αυξάνεται και πάλι, μετά τις «πιέ- σεις» που δέχτηκε εν μέσω οικονομικής κρίσης, με τις πωλήσεις τους να εμφανίζονται ξανά ενισχυμένες σε νέα μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Οι μεγάλες αλυσίδες της χώρας αναπροσαρμόστηκαν μετά την πτώχευση μεγά- λων παικτών της εγχώριας αγοράς και, με μία σειρά από συγχωνεύσεις κι εξαγορές, φαίνεται ότι έχει δημι- ουργηθεί ένα πιο υγιές τοπίο, που ευνοεί την επιστροφή τους σε θετική οικονομική τροχιά. Την ίδια ώρα, όμως, ο τομέας του μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής παρα- μένει ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό «κανάλι» στην Ελλάδα, με τους τζίρους να εμφανίζονται μεν μειωμέ- νοι, αλλά σε πολύ υψηλότερα επίπεδα απ’ ό,τι σε πολλές μεγάλες χώρες του εξωτερικού, ειδικά σε ό,τι αφορά τα είδη παντοπωλείου. Τζίρος 8 δισ. ευρώ εκτός σουπερμάρκετ Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, η συνολική δαπάνη σε είδη παντοπωλείου στη χώρα έμεινε σχεδόν αμετά- βλητη, με ελάχιστη μεταβολή κατά 0,10%, στα 17,81 δισ. ευρώ, λόγω της μείωσης που παρουσίασε ο αριθμός Της Ελένης Σαραντάκη Ελαφρώς αυξημένη εμφανίζεται η δαπάνη ανά νοικοκυριό για τρόφιμα, ποτά κι άλλα σχετικά είδη, με το μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική να αποτελούν σημαντικό «κανάλι», αφού συνολικά το 43% της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων πραγματοποιείται εκτός αλυσίδων σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Πάνω από 365 ευρώ τον μήνα «χαλάνε» οι Έλληνες Δαπάνες παντοπωλείου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=