Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 27

74 Ιδιαίτερα ανθεκτικός στις κρίσεις της αγοράς αποδείχτηκε ο κλάδος των αυγών, καθώς το νέο διατροφικό μοντέλο που διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα έδωσε ώθηση στις πωλήσεις του, αλλά και στα υποπροϊόντα του αυγού, με τα ροφήματα πρωτεΐνης να αποτελούν το νέο trend της αγοράς. Παράλληλα, οι εταιρείες ενισχύουν την παρουσία τους στα σούπερ και μίνι μάρκετ, αυξάνοντας το περιθώριο κέρδους και για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής. Της Ελένης Σαραντάκη Τα αυγά Γ ια πολλά χρόνια, το αυγό θεωρούταν μια «ένοχη» τροφή, καθώς ήταν συνδεδεμένο με τα ποσοστά υψηλής χοληστερίνης, με αποτέλεσμα να έχει απο- κλειστεί από τη διατροφή μιας μερίδας καταναλωτών. Νεότερες, όμως. έρευνες που ήρθαν στο «φως» διαμόρ- φωσαν σταδιακά μια διαφορετική εικόνα για την επίδραση του αυγού στον ανθρώπινο οργανισμό, οδηγώντας τελικά στην «απενοχοποίησή» του. Παράλληλα, η στροφή μιας σημαντικής κατηγορίας καταναλωτών προς τη σωματική άσκηση και την υγιεινή διατροφή έδωσε νέα «πνοή» στον κλάδο, καθώς το αυγό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των επιλογών των αθλητών, είτε πρόκειται για τη συμβατική του μορφή είτε για προϊόντα που αποτελούν παράγωγά του (π.χ ασπράδια). Παράλληλα, οι εγχώριες βιομηχανίες, τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να επενδύουν στην καινοτομία και να λανσάρουν στην ελληνική αγορά προϊόντα εναλλα- κτικά, που κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις και ταυτίζονται με τη σωματική ευεξία. Η «απενοχοποίηση» έφερε αύξηση πωλήσεων Συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έρευνα επιστημόνων, με επι- κεφαλής τον καθηγητή Λιμίνγκ Λι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, που έκαναν σχε- τική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «Heart», ενισχύουν τη θέση τους στα ράφια Αφιέρωμα Αυγά Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=