Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

Αλμυρά Snacks Αφιέρωμα κατηγοριών προϊόντων πρώτης ανάγκης που έγιναν στο κανάλι της μικρής λιανικής διαμορφώθηκαν σε 1,06 δισ. ευρώ, αποτελώντας το 40% του συνολικού τζίρου αυτών των προϊόντων. Αν και σε σύγκριση με το 2018 έχουν χαθεί περίπου 8 εκατ. ευρώ από τα καταστήματα της μικρής λιανικής, τα αλμυρά snacks αποτελούν προ- νομιακό πεδίο, αφού οι πωλήσεις τους δεν απέχουν ιδιαίτερα από αυτές των μεγάλων αλυσίδων. Παρότι οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τρο- φίμων επενδύουν εκατομμύρια σε ηλεκτρονικά καταστήματα και πραγματοποιούν «απειλητικά ανοίγ- ματα» στις γειτονιές, το 2019 οι πωλήσεις των snacks διαμορφώθηκαν στη μικρή λιανική στα 442 εκατ. ευρώ, φανερώνοντας ότι η διείσδυσή τους παραμένει υψηλή στις αγοραστικές συνήθειες των ελληνικών νοι- κοκυριών. Τα αλμυρά snacks, μάλιστα, αναμένεται να αποτελέσουν κατηγορία που θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία στο μέλλον, καθώς είναι πλέον συνώνυμη με τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, που απαιτούν πολλά μικρά γεύματα. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019, μάλιστα, η αξία πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας ενισχύθηκε κατά 4,5%, και του όγκου πωλήσεων κατά 6,6%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2018. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος των πωλήσεων δεν πραγ- ματοποιήθηκε στα σούπερ μάρκετ, αλλά στα μικρά σημεία πώλησης, όπως είναι τα περίπτερα, τα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα ψιλικών. Ανάλογη είναι κι η κατάσταση που παρα- τηρήθηκε στην αγορά εν μέσω πανδημίας, με την καραντίνα να «απογειώνει» τις πωλήσεις αλμυρών snacks στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εκτιμάται ότι ο παγκόσμιος τζίρος της αγοράς των snacks υπερβαίνει τα 115 δισ. δολάρια και προβλέπεται ότι το 2021 θα ξεπεράσει τα 133 δισ. δολάρια. Αυξημένη κατανάλωση λόγω πανδημίας Πέρα από τις νέες διατροφικές συνήθειες που έχει υιο- θετήσει ένα σημαντικό ποσοστό των εγχώριων καταναλωτών, η πανδημία, και κυρίως ο περιορισμός κατ’ οίκον, ευνοούν τις πωλήσεις των αλμυρών snacks. Πολλοί είναι οι καταναλωτές που, εξαιτίας της μακρό- χρονης παραμονής τους στο σπίτι, θεωρούν ως μόνη διέξοδο την επίσκεψή τους στο μίνι μάρκετ της γειτο- νιάς, προκειμένου να προμηθευτούν προϊόντα που θα τους κάνουν να αισθανθούν καλύτερα. Ο επαγγελμα- τίας της μικρής λιανικής, άλλωστε, γνωρίζει ότι οι πωλήσεις σε πατατάκια, γαριδάκια κι άλλα αλμυρά snacks ενισχύονται από τις παρορμητικές αγορές κι εξαρτώνται από την ψυχο- λογία των καταναλωτών. Πρόσφατη παγκόσμια έρευνα έδειξε ότι η συμπεριφορά, το συναί- σθημα κι οι καθημερινές συνήθειες των κατανα- λωτών αναφορικά με τα τρόφιμα αναδιαμορφώθη- καν από τον Covid-19. Οι εγχώριοι καταναλωτές έδειξαν τον προηγούμενο χρόνο ξεκάθαρη στροφή στα snacks και ξόδεψαν περίπου 70 εκατ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ σε πατατάκια και γαριδάκια. Ο αριθμός αυτός διπλασιάζεται, αν υπολογιστεί κι ο τζίρος της μικρής λιανικής στη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων. Οι λόγοι που «ανθίζουν» οι πωλήσεις των προϊόντων που ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία καταγράφηκαν πρόσφατα από τη Mondeléz International, η οποία δίνει μια σαφή εικόνα για την αυξημένη ζήτηση που επικρα- τεί στην αγορά. Η τηλεργασία «απογειώνει» τη ζήτηση για αλμυρά snacks Το 88% των ενηλίκων καταναλώνει περισσότερα snacks κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε σχέση με πριν, με τους millennials κι εκείνους που εργάζονται από το σπίτι αυτή τη στιγμή να δηλώνουν ότι προτιμούν τα snacks αντί των γευμάτων. Τα snacks ήταν «σανίδα 53 Το 88% των ενηλίκων καταναλώνει περισσότερα snacks κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε σχέση με πριν. Πέρα από τις νέες διατροφικές συνήθειες που έχει υιοθετήσει ένα σημαντικό ποσοστό των εγχώριων καταναλωτών, η πανδημία, και κυρίως ο περιορισμός κατ’ οίκον, ευνοούν τις πωλήσεις των αλμυρών snacks.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=