Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

73 ρεπορτάζ order (βάσει παραγγελίας) με μόλις 29%. Παρόμοια είναι όμως η εικόνα και στην Ευρώπη, με το εύκολο φαγητό από το σούπερ και το μίνι μάρκετ να έχει διαρ- κώς αυξανόμενη ζήτηση από την «κυρίαρχη» αυτή τη στιγμή ηλικιακή ομάδα των 18-35 ετών. Οι γονείς millennials επηρεάζουν την κατανά- λωση Η μεγαλύτερη διαφορά στην κατανάλωση των τελευ- ταίων ετών είναι ότι πλέον το σημαντικότερο μέρος του πληθυσμού είναι οι λεγόμενοι millennials (ηλικίες 25-38 ετών), η πλειονότητα των οποίων είναι πλέον γονείς, οι οποίοι και προσπαθούν να συνδυάσουν τον γρήγορο ρυθμό της ζωής τους στη δουλειά και το σπίτι με την οικογένεια. Ο χρόνος τους είναι περιορισμένος και κανείς δεν μένει στο σπίτι για να μαγειρέψει, ενώ συχνά δεν υπάρχει καν χρόνος για οικογενειακό τρα- πέζι. Μόνο τυχαίο δεν είναι έτσι, ότι οι πωλήσεις των σνακ έχουν «εκτοξευθεί» τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες του εξωτερι- κού. Αντίστοιχα, όμως, έχει αρχίσει να ενισχύεται με σταθερά μεγάλο ρυθμό κι η κατανάλωση του έτοιμου φαγητού. Τα έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα δια- τροφής θεωρούνται ως η πλησιέστερη εναλλακτική λύση στα τρόφιμα που ετοιμάζει μόνος του ο κατανα- λωτής, τα οποία μπορούν να καταναλωθούν ανά πάσα στιγμή (όπως κατά τη διάρκεια του πρωινού, του μεση- μεριανού ή του δείπνου). Για τον λόγο αυτό, θεωρούνται Νο1 επιλογή για τη νέα γενιά καταναλω- τών κι η ζήτησή τους έχει αυξηθεί και στα μίνι μάρκετ. Το Ready to Eat πρώτη επιλογή στα μίνι μάρκετ Όταν λέμε Ready to Eat, εννοούμε κάθε είδους φαγητό που μπορεί να καταναλωθεί εύκολα και παντού, ενώ εξίσου ευέλικτη είναι κι η αποθήκευσή του. Από έτοι- μες σαλάτες και συσκευασμένα τοστ και σάντουιτς, τα οποία υπάρχουν ήδη και στην Ελλάδα, μέχρι κανονικές μερίδες φαγητού ή φρούτα κομμένα, όλα έτοιμα για κατανάλωση. Η άνεση κι η διευκόλυνση του κατανα- λωτή είναι τα σημεία «κλειδιά», και για τον λόγο αυτό, τα μίνι μάρκετ αποτελούν την πρώτη επιλογή του για την αγορά τους. Οι millennials ψάχνουν να κερδίσουν χρόνο από τα πάντα, και το ίδιο ισχύει και για το φαγητό τους, οπότε τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς τους θεωρούνται η ιδανική λύση για την πώληση των RTE προϊόντων. Όλη η ιδέα βασίζεται στο γεγονός ότι μπορεί ένας κατα- ναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν και να ικανοποιήσει γρήγορα τη βασική ανάγκη του οργανισμού του, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητά του. Στο πλαίσιο αυτό, τα έτοιμα γεύματα που περιλαμβά- νουν συνδυασμούς π.χ. κρέατος και λαχανικών ή/και αμύλου ή/και πρωτεΐνης, έχουν ήδη αρχίσει να κερδί- ζουν θέση στα ράφια των μίνι μάρκετ του εξωτερικού, με πολλές «αλυσίδες» να επενδύουν προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι σύμφωνα με σχε- τική έρευνα της Nielsen είναι σημαντική ακόμη κι η ξεχωριστή τοποθέτηση ενός τέτοιου ραφιού, το οποίο στα μεγαλύτερα καταστήματα μπορεί να μοιάζει και με ένα μικρό περίπτερο μέσα στο μίνι μάρκετ, το οποίο να αφορά μόνο αυτή την κατηγορία των προϊόντων. Στο συσκευασμένο φαγητό επενδύουν στο εξω- τερικό Η πλειονότητα των μίνι μάρκετ στις ΗΠΑ έχει εστιάσει πλέον στην πώληση έτοιμου φαγητού, ακόμη κι αν αυτό φορά και το γνωστό μας φαστ φουντ, αφού η λογική των multi καταστημάτων έχει «κυριαρχήσει» στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Τα μίνι μάρκετ είναι ταυτόχρονα και βενζινάδικα και καφέ κι εστιατόρια, κι η νέα τάση τα θέλει να γεμίζουν με σειρές φρέσκου, συσκευασμένου φαγητού. Η «αλυσίδα» Quick Trip για παράδειγμα προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατό- τητα να δημιουργήσουν το δικό τους φαγητό, με σαλάτες που μπορεί να φτιάξει ο καθένας εντός του καταστήματος, αλλά και χοντ ντογκ σε πλαστικές συσκευασίες, τα οποία μπορούν να γεμίσουν με ό,τι επιθυμούν, στην ειδική γωνιά των καταστημάτων. Αντίστοιχα, η «αλυσίδα» Pilot Flying J έχει δημιουργή- σει τη δική της σειρά, με την ονομασία PJ Fresh, η To Ready to Eat αφορά από έτοι- μες σαλάτες και συσκευασμένα τοστ μέχρι κανο- νικές μερίδες φαγητού στα ράφια, έτοιμες για κατανάλωση.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=