Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 32

77 έρευνα Ψώνια στο διαδίκτυο για το 58% των Ελλήνων Τα νέα δεδομένα για τις ηλεκτρονικές αγορές επιβεβαί- ωσε και μία πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Pulse στα τέλη του 2020, σε δείγμα 1106 πολιτών στην πρωτεύουσα. Από τα στοιχεία προκύπτει αύξηση του πλήθους των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και του ύψους των δαπανών που πραγ- ματοποιούν στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα για το Επαγγελματικό Επιμελη- τήριο Αθηνών, το 58% των καταναλωτών κάνει αγορές προϊόντων κι υπηρεσιών μέσω διαδικτύου, έναντι του 40% πριν από την πανδημία. Δηλαδή, το ποσοστό αυξή- θηκε μιάμιση φορά. Από την έρευνα προκύπτει ακόμη ότι: • Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (το 89%) χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το διαδίκτυο. • Οι μισοί συνταξιούχοι (κι οι μισοί της ηλικιακής ομά- δας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα. • Μία από τις λίγες «καταναλωτικές συνήθειες» που καταγράφει σημαντική αύξηση είναι οι αγορές από ηλε- κτρονικά καταστήματα. Το 56% (όσων παραγγέλνουν / αγοράζουν από e-shop) δήλωσε ότι αύξησε («κάπως» ή «πολύ») τις ηλεκτρονικές παραγγελίες του. Αντίθετα, στο σύνολο του δείγματος, μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» – ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά. Το 49% των Ελλήνων θα συνεχίσει τις online αγορές Οι online αγορές φαίνεται, λοιπόν, ότι θα βγουν απόλυτα κερδισμένες από την πανδημία του κορωνοϊού, διαμορ- φώνοντας το μέλλον στην αγορά, καθώς ήδη ένας στους δύο Έλληνες υποστηρίζει ότι θα τις συνεχίσει και μετά το τέλος της πανδημίας. Αυτό καταγράφει μία έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 49% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγοράζει μέσω διαδι- κτύου, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρ- κετ κι αυξημένα στην κατηγορία της αγοράς έτοιμου φαγητού. Εκτιμάται ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλή- ματος. Η έρευνα έδειξε ότι ποσοστό 61% των χρηστών διαδι- κτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019). Υψηλά ποσοστά καταγράφονται και για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, με το σχετικό ποσοστό να φθάνει στο 14%, αριθμός πολλα- πλάσιος των μετρήσεων σε σχέση με το 2019. Σημειώνεται, πάντως, ότι τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρε- σίες παράδοσης για όλα τα είδη, μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιη- μένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγο- ρίες online αγορών, όπου κατά κανόνα την παράδοση διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα. Παρά το πρό- βλημα αυτό, η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη. Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδι- κτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020 αυξήθηκε σημαντικά. Ένας στους 2 Έλληνες θα συνεχίσουν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά, ακόμη και μετά το τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού. Μια μεγάλη μερίδα των καταναλωτών στράφηκε για πρώτη φορά στο διαδίκτυο για τις αγορές του, αυξάνοντας την εξοικείωσή του με αυτή τη διαδικασία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=