Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

ρεπορτάζ 34 Νέα δεδομένα και για τα μίνι μάρκετ Γ ια πάνω από έναν χρόνο, ο COVID-19 δια- μόρφωσε μία πρωτόγνωρη κατάσταση σε ολόκληρο τον πλανήτη, οδηγώντας σε πρω- τοφανείς αλλαγές στην καθημερινότητα του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού. Εξίσου μεγάλη ήταν όμως η επίδραση της πανδημίας και στις επιχει- ρήσεις όλων των κλάδων, με κάποιους να βγαίνουν ευνοημένοι και άλλους να αντιμετωπίζουν ακόμη και προβλήματα επιβίωσης. Ο μαζικός εμβολιασμός των πολιτών δείχνει πια ότι σύντομα θα αφήσουμε πίσω μας κάθε καραντίνα και θα επιστρέψουμε στην… κανονική ζωή, όμως οι επι- πτώσεις του κορωνοϊού εκτιμάται ότι θα παραμείνουν για πολλά ακόμη χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το 97% των στελε- χών του λιανεμπορίου τροφίμων πιστεύει ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2021 –ή και περισσότερο– και το 70% τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2022. Τα δεδομένα, λοιπόν, φαίνεται ότι έχουν αλλάξει ορι- στικά, όσον αφορά τόσο τις καταναλωτικές συνήθειες όσο και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, που είναι αναγκασμένες πια να προσαρμοστούν σε μία σειρά από αλλαγές. Όλες οι έρευνες και στο εξωτερικό δείχνουν ότι έρχο- νται νέα trends, τα οποία θα διαμορφώσουν μία νέα κατάσταση στην αγορά. Το ίδιο ισχύει και για τον κλάδο των μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής, όπου έχουν ήδη αρχίσει να «ξεπροβάλουν» νέες τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πανδημία του κορωνοϊού αρχίζει να γίνεται σιγά σιγά παρελθόν, αλλά οι επιπτώσεις της θα συνεχίσουν να φαίνονται στην αγορά και τα επόμενα χρόνια. Ανάμεσά τους και η δημιουργία νέων trends για επιχειρήσεις και καταναλωτές, τα οποία θα επηρεάσουν και τον κλάδο του μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής. Του Βάιου Τασούλα Trends μετά τον κορωνοϊό

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=