Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

35 ρεπορτάζ Πλεονέκτημα για τα μίνι μάρκετ μετά τον κορωνοϊό Οι μικρές τοπικές επιχειρήσεις, όπως τα μίνι μάρκετ, φαίνεται ότι κέρδισαν τους καταναλωτές στην περίοδο του κορωνοϊού, ενώ η τάση αυτή μάλλον θα παραμεί- νει και μετά το τέλος της πανδημίας. Σύμφωνα με έκθεση του National Retail Federation, το 49% των καταναλωτών έκανε τα ψώνια του αποκλειστικά σε μικρά τοπικά καταστήματα εν μέσω COVID-19 και το 72% των ερωτηθέντων, σε έρευνα του Nextdoor, υπο- στήριξε ότι θα συνεχίσει να τα επισκέπτεται πιο συχνά και τα επόμενα χρόνια. Αντίστοιχα είναι μάλιστα τα ευρήματα και μιας ευρωπαϊκής έρευνας της Mastercard, που αφορά και την Ελλάδα, με τους καταναλω- τές να εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Ως κύριος τρόπος υπο- στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναφέρεται η αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα. Οι καταναλωτές σημει- ώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται από γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγο- ρές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%). Απαραίτητη η προώθηση προϊόντων μέσω Facebook Η εκτόξευση των online αγορών ήταν μία από τις κορυφαίες αλλαγές που κατεγράφησαν εν μέσω κορωνοϊού. Η τάση αυτή θα συνεχιστεί, με το Facebook και το Instagram όμως να παίζουν τον δικό τους ρόλο σε καταστήματα όπως τα μίνι μάρκετ, όπου σπάνια υπάρχει η δυνατότητα του e-shop. Μία από τις νέες συνήθειες των καταναλωτών που θα καθιερωθεί τα επόμενα χρόνια είναι να ψωνίζουν δια- δικτυακά. Αυτό όμως θα αφορά, σε πρώτη φάση, και την απλή επιλογή των προϊόντων μέσω του διαδι- κτύου. Με πιο απλά λόγια, οι καταναλωτές θα τσεκάρουν τα καταστήματα και τα προϊόντα τους, ακόμη και σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram, ώστε στη συνέχεια να πηγαίνουν στοχευ- μένα για τις αγορές τους. Η τάση δείχνει ότι οι περισσότεροι πελάτες θα προσπαθούν να μένουν λιγότερο μέσα στα μαγαζιά υπό τον φόβο του συνω- στισμού, ο οποίος θα παραμείνει για αρκετά χρόνια. Ως εκ τούτου, κρίνεται απαραίτητη η προώθηση προϊ- όντων και προσφορών μέσα από τα social media σε όσα μίνι μάρκετ δεν έχουν τη δυνατότητα για online πωλήσεις και delivery. Κλειδί ο χώρος του καταστήματος Ένας επιπλέον παράγοντας που φαίνεται ότι θα είναι καθοριστικός για την προσέλ- κυση πελατών είναι ο χώρος του καταστήματος. Έρευνες δείχνουν ότι η πλειο- ψηφία των καταναλωτών θα συνεχίσει να αποφεύγει τους κλειστούς χώρους, ακόμη και μετά τους εμβολια- σμούς, προτιμώντας και τα σχετικά καταστήματα. Η ελευθερία στις κινήσεις και οι ανοιχτοί χώροι, ακόμη και στα μικρά σημεία, θα αποτελέσουν το κλειδί για την εμπιστοσύνη των πελατών τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, έχουν αρχίσει να γίνονται τάση και τα pop-up καταστήματα, τα οποία συχνά είναι μικρότερα καταστήματα μέσα σε μεγαλύτερα και τα οποία και Οι καταναλωτές θα τσεκάρουν τα καταστήματα και τα προϊόντα τους ακόμη και σε πλατφόρμες όπως το Facebook, ώστε στη συνέχεια να πηγαίνουν στοχευμένα για τις αγορές τους. Οι πληρωμές με κάρτες θα συνεχίσουν να αυξάνονται και, γι’ αυτό, τα μίνι μάρκετ θα πρέπει αναγκαστικά να προσαρμοστούν για να μη χάνουν πελάτες. Η ελευθερία στις κινήσεις και οι ανοιχτοί χώροι, ακόμη και στα μικρά σημεία, θα αποτελέσουν το κλειδί για την εμπιστοσύνη των πελατών τα επόμενα χρόνια.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=