Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

40 Ευελιξία και ασφάλεια σε πρώτο πλάνο Η πανδημία του κορωνοϊού έχει δημιουργήσει νέες ανάγκες και για τους χώρους των καταστημάτων, με αποτέλεσμα η ώρα για ανακαίνιση να έχει φθάσει για πολλούς επαγγελματίες της αγοράς, που θα έχουν την ευκαιρία να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Π έρασε πάνω από ένας χρόνος, με την πανδημία του κορωνοϊού να έχει παγώσει τα πάντα και στην ελληνική αγορά, αφού ακόμη και οι επι- χειρήσεις που παρέμειναν ανοικτές παρακολουθούν το μέλλον με προβληματισμό. Οι συνέπειες της υγειονομι- κής κρίσης στην αγορά αναμένεται να γίνουν περισσότερο αντιληπτές τα επόμενα χρόνια, ενώ είναι ακόμη άγνωστο κατά πόσο θα επηρεάσουν και την αγο- ραστική δύναμη των πολιτών. Οι καταναλωτικές συνήθειες πάντως έχουν ήδη αρχίσει να αλλάζουν, όπως και οι ανάγκες στα καταστήματα, διαμορφώνο- ντας νέα δεδομένα και για τα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική. Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι ο χώρος των καταστημάτων θα αποτελέσει σημείο-κλειδί για την ανάπτυξή τους τα επόμενα χρόνια και στη μετά κορωνο- ϊόν εποχή, αυξάνοντας τη σημασία της ανακαίνισης. Την ίδια ώρα όμως, τα οικονομικά δεδομένα για πολλές επιχειρήσεις είναι περιορισμένα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η Διεθνής Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων (International Union of Property Owners – UIPI) – της οποίας είναι μέλος η Π.ΟΜ.ΙΔ.Α., 6 στους 10 ερωτηθέντες στην Ελλάδα δήλωσαν ότι η πανδημία του κορωνοϊού και η συνακόλουθη κρίση επηρέασαν αρνητικά την άποψή τους για την ανακαίνιση. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν την έντονη προ- θυμία των Ελλήνων ιδιοκτητών για ανακαίνιση, ταυτόχρονα όμως το 64,77% δήλωσε ότι θα ήθελε να ανακαινίσει αλλά δεν διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια, με το ίδιο ποσοστό (64,93%) να αποφασίζει τελικά να αναβάλει τα σχέδιά του. ρεπορτάζ Του Στέλιου Ασλανίδη Ανακαίνιση

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=