Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 34

41 Η απαραίτητη αλλαγή μετά την πανδημία Για όσους έχουν πάντως τη δυνατότητα για ανακαίνιση του καταστήματός τους, ή σκοπεύουν να προβούν σε συγκεκριμένες αλλαγές ενόψει και του καλοκαιριού, η νούμερο ένα στόχευση θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο χώρος. Στην εποχή μετά τον κορωνοϊό, όλες οι έρευνες συμφωνούν ότι οι καταναλωτές θα προσέχουν ιδιαί- τερα τα σημεία στα οποία θα κάνουν τα ψώνια τους. Άλλωστε, και κατά τη διάρκεια των Lockdown και του αυξημένου κινδύνου, ο συνωστισμός στα μεγάλα καταστήματα οδήγησε πάνω από το 60% των Ελλήνων να επιλέγει μικρότερα σημεία για τις αγορές του. Για να συνεχιστεί αυτή η τάση όμως, θα πρέπει οι πελά- τες να νιώθουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια μέσα σε ένα κατάστημα. Οι ευέλικτοι χώροι, χωρίς αδι- έξοδα μέσα στο κατάστημα, οι οποίοι θα επιτρέπουν τη συνεχή ροή της κίνησης, φαίνεται ότι θα καθορίσουν την επιλογή τους. Ξεκάθαρα σημεία σε κάθε κατάστημα Η ανάγκη των καταναλωτών να μη συνωστίζονται και να μην έχουν πολλές επαφές μέσα στον χώρο οδηγεί και στη ζήτηση για ξεκάθαρα σημεία πωλήσεων μέσα σε κάθε κατάστημα. Όσο πιο εύκολα μπορεί κανείς να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει, τόσο το καλύτερο και για το ίδιο το μίνι μάρκετ. Ειδικά σε καταστήματα που συν- δυάζουν τα ψιλικά με τον καφέ ή τον φούρνο, ο διαχωρισμός των ρόλων και η πώληση από διαφορε- τικά σημεία ενδείκνυνται απόλυτα πια και αποτελούν στοιχεία τα οποία θα πρέπει να εξετάσει ο επαγγελμα- τίας που θα προβεί σε μία ανακαίνιση του καταστήματός του. Το ίδιο ισχύει και αν το κατάστημα δέχεται ηλε- κτρονικές ή τηλεφωνικές παραγγελίες χωρίς να κάνει delivery. Ένα μικρός χώρος που θα αφορά αποκλει- στικά την παραλαβή των προϊόντων από τους πελάτες θα βοηθήσει όχι μόνο τους ίδιους, αλλά και το κατά- στημα, ώστε να έχει τα πάντα τακτοποιημένα. «Less is more» στην περιοχή του ταμείου Η συνήθης λογική στα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα της μικρής λιανικής είναι ότι ο χώρος δίπλα στο ταμείο μπορεί να οδηγήσει σε παρορμητικές αγορές τους καταναλωτές. Γι’ αυτό, συχνά τοποθετείται εκεί μία σειρά από ψιλικά. Στην εποχή του κορωνοϊού όμως, η τάση είναι διαφο- ρετική και σε αυτό το κομμάτι. Η λογική του «less is more» είναι αυτή που φαίνεται ότι επικρατεί, αφού ο ανοιχτός χώρος μπροστά στο ταμείο δίνει μεγαλύτερη ασφάλεια στο…μάτι του καταναλωτή. Πιθανόν η καλύ- τερη λύση σε μία ανακαίνιση να είναι ένας μεγάλος πάγκος, στον οποίο θα υπάρχει ο χώρος της ταμειακής μηχανής και δίπλα μία σειρά από προϊόντα, που όμως δεν θα «κρύβουν» τον πωλητή από τον πελάτη. Τα ράφια που κάνουν τη διαφορά Ιδιαίτερη προσοχή στην περίπτωση της ανακαίνισης θα πρέπει να δώσει κανείς και στα ράφια του καταστήμα- τος, καθώς η εμφάνισή τους είναι σημαντική για τις πωλήσεις του. Τα νέα ράφια που διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων και δεν είναι ιδιαίτερα «μπουκωμένα», θεωρούνται η καλύτερη επι- λογή που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Από εκεί και πέρα, με βάση και τους κανόνες του σύγ- χρονου marketing, ο ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ πρέπει να έχει υπόψη ότι τα προϊόντα που βρίσκονται στο άμεσο οπτικό πεδίο του καταναλωτή, δηλαδή στο ύψος των ματιών του, εντάσσονται αυτομάτως στις πρώτες επιλογές του. Ό,τι απευθύνεται στους ανηλίκους πρέπει να τοποθετείται χαμηλότερα, δηλαδή στο ύψος των ματιών των παιδιών. Ό,τι ανήκει σε ειδική-εποχιακή προωθητική ενέργεια πρέπει να προβάλλεται σε συγκεκριμένη τοποθεσία με ειδική σηματοδότηση (π.χ. σταντ στο σωστό επίπεδο των ματιών), σε σημείο του καταστήματος όπου η ροή των καταναλωτών είναι συνεχής και αδιάκοπη, π.χ. στην είσοδο ή ακριβώς πριν από το ταμείο. Τέλος, τα ακριβά προϊόντα είναι καλύ- τερο να τοποθετούνται στα ψηλότερα ράφια, διότι απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό κατανα- λωτών. Τα φθηνότερα, από την άλλη, καλό θα είναι να βρίσκονται στην κατάλληλη θέση ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα. Μ O ανοιχτός χώρος μπροστά στο ταμείο κάθε μίνι μάρκετ δίνει μεγαλύτερη ασφάλεια στο… μάτι του καταναλωτή. ρεπορτάζ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=