Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

ρεπορτάζ 30 Οι online αγορές εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού και αναμένεται να κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια και στην αγορά της μικρής λιανικής, γεγονός που αναγκάζει τα μίνι μάρκετ να «στραφούν» προς τη λύση των e-shops. Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε την καθημερι- νότητα των ανθρώπων και στην Ελλάδα, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα και στην αγορά. Πολλές καταναλωτικές συνήθειες εμφανίζονται διαφο- ρετικές τα τελευταία χρόνια, ενώ οι εκτιμήσεις θέλουν μία εντελώς νέα εικόνα να καθιερώνεται στο άμεσο μέλλον. Η πιο σημαντική αλλαγή, πάντως, αφορά τις online πωλήσεις, οι οποίες «έτρεξαν» με ανεπανάλη- πτους ρυθμούς από την πρώτη καραντίνα και μετά, «κερδίζοντας» έναν μεγάλο αριθμό πελατών, που δεί- χνουν να εξοικειώνονται πια με το συγκεκριμένο κανάλι πωλήσεων. Η τάση αυτή επηρεάζει σημαντικά, επίσης, τα μίνι μάρ- κετ και τη μικρή λιανική, αφού σε απόλυτα ανοδική τροχιά βρίσκεται και το λεγόμενο e-grocery, όπου οι Έλληνες καταναλωτές στράφηκαν στις διαδικτυακές αγορές, τόσο για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ όσο και των ψιλικών. Για τον λόγο αυτό, έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά και τα πρώτα e-shops της μικρής λιανικής, δείχνοντας ότι η αγορά θα κινηθεί σύντομα προς αυτή την κατεύθυνση. Δύο στους τρεις Έλληνες επέλεξαν το e-grocery Τα σχετικά στοιχεία επιβεβαιώνουν τη στροφή των καταναλωτών στις αγορές προϊόντων σούπερ και μίνι μάρκετ μέσω e-shop. Έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και της εταιρείας Convert Group (ηγέτιδα στην παροχή και ανάλυση δεδομένων του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων) Του Βάιου Τασούλα e-shop Στην ηλεκτρονική αγορά οδηγούνται και τα μίνι μάρκετ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=