Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

Της Ελένης Σαραντάκη Υψηλές πωλήσεις και μετά τον κορωνοϊό Ο κλάδος των απορρυπαντικών και καθαριστικών εν μέσω πανδημίας απέκτησε μεγάλη δυναμική, με τις εταιρείες να προχωρούν σε νέα λανσαρίσματα κατάλληλα και για τα ράφια της μικρής λιανικής Καθαριστικά 44 KAΘΑΡΙΣΤΙΚΑ Αφιέρωμα Η κατηγορία των απορρυπαντικών και πάσης φύσεως απολυμαντικών ευνοήθηκε σημαντικά από την υγειονομική κρίση των τελευταίων χρό- νων. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, έσπευσαν στα σούπερ και μίνι μάρ- κετ, προκειμένου να προμηθευτούν προϊόντα που θα εξασφάλιζαν την προστασία τους από τον κορωνοϊό. Η καθαριότητα τον πρώτο χρόνο της πανδημίας μπήκε σε πρώτο πλάνο, «εκτοξεύοντας» τις πωλήσεις σε χλωρί- νες, προϊόντα καθαρισμού γενικής χρήσεως και κωδικούς πλυντηρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι την προ κορωνοϊού εποχή ο κλάδος παρουσίαζε ήπια άνοδο και βασιζόταν κατεξοχήν σε προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Τα περισσότερα απορρυπαντικά και καθαρι- στικά πωλούνταν μόνο όταν βρίσκονταν υπό προσφορά, είτε από τους παραγωγούς-προμηθευτές είτε από τις λιανεμπορικές αλυσίδες. Έτσι, οι καταναλωτικές προτιμήσεις καθορίζονταν, σε μεγάλο βαθμό, από τους παράγοντες τιμή και προ- σφορά, ενώ το «loyalty» σε κάποιο συγκεκριμένο brandname είχε περιοριστεί σημαντικά. Η κατάσταση άλλαξε ριζικά με την έλευση της Covid-19. Η ραγδαία αύξηση στη ζήτηση δεν παρατηρήθηκε μόνο την άνοιξη του 2020, όταν επιβλήθηκε το πρώτο Lockdown, αλλά

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=