Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

ανάλογες ήταν οι εικόνες στο οργανωμένο λιανεμπόριο και κατά τον Οκτώβριο και Νοέμβριο, υπό την απειλή του δεύτερου κύματος κορωνοϊού. Τα καταστήματα της μικρής λιανικής που επένδυσαν σε απορρυπαντικά είδαν το κέρδος τους να αυξάνεται, αφού πλέον τα είδη αυτά αποτελούν προϊόντα πρώτης ανάγκης για τον μέσο καταναλωτή. Η αύξηση στις πωλήσεις που παρουσίασαν οι εν λόγω κατηγορίες ήταν αξιοσημείωτη, όμως η εικόνα στην αγορά φαίνεται πια να εξομαλύνεται. Το αγοραστικό κοινό έχει σταμα- τήσει να στοκάρει προμήθειες, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen: Τα καθαριστικά σπιτιού, για παράδειγμα, παρουσίασαν μείωση στις πωλήσεις τους κατά 15%, ενώ οι χλωρίνες κατά 18,4%. Πρόκειται για μια εξέλιξη αναμενόμενη, όμως αυτό που πρέπει να λάβει υπόψη ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι ότι ακόμη και αυτοί που εμφανίζονται πιο χαλαροί απέναντι στα μέτρα προστασίας και τις υποδεί- ξεις της κυβέρνησης και των γιατρών χρησιμοποιούν τα εν λόγω προϊόντα καθημερινά, για να ενισχύσουν την ατομική και οικιακή τους υγιεινή. Τα καθαριστικά πλέον έχουν ενισχύσει τη θέση τους στην καθημερινότητα του Έλληνα και θα συνεχίσουν να δίνουν δυνατότητες για κέρδος στις επιχειρήσεις, όχι μόνο για όσο η πανδημία θα βρίσκεται σε εξέλιξη αλλά και στη συνέχεια. Ο ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ πρέπει, βέβαια, να επενδύσει στους κατάλληλους κωδικούς, καθώς οι τάσεις στην κατηγορία των καθαριστικών έχουν γίνει ήδη εμφανείς στην αγορά. Προσαρμόζονται στο σήμερα τα απορρυπαντικά Μέσα στο 2020 κυκλοφόρησαν αρκετά νέα προϊόντα με αυξημένα στοιχεία καινοτομίας. Αυτό που γίνεται εύκολα αντιληπτό είναι πως οι εταιρείες που δρα- στηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά λανσάρουν κωδικούς που ταιριάζουν περισσότερο στο σήμερα του καταναλωτή. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι απαιτητικός, με αποτέλεσμα το αγοραστικό κοινό να προσπαθεί να βρει λύσεις για να διεκπεραιώσει όσες περισσότερες υποχρεώσεις γίνεται και, κατ’ επέκταση, να αυξήσει τον ελεύθερο χρόνο του. Εν μέσω πανδημίας κυριάρχησαν τα προϊόντα με ενισχυμένη σύνθεση, υψηλή αποτελεσματικότητα, αλλά και όσα δρουν σε σύντομο χρονικό διάστημα, «Οι eco-friendly κωδικοί απορρυπαντικών προτιμώνται από το αγοραστικό κοινό, με τις εταιρείες να προωθούν ανάλογα προϊόντα με πιο “πράσινο” προσανατολισμό». 45 Τα καθαριστικά έχουν πλέον ενι- σχύσει τη θέση τους στην καθη- μερινότητα του Έλληνα και θα συνεχίσουν να προσφέρουν δυνατότητες κέρδους στα μίνι μάρκετ. KAΘΑΡΙΣΤΙΚΑ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=