Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

58 Της Ελένης Σαραντάκη Τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στα ράφια και τα ψυγεία της μικρής λιανικής, αλλά τον τελευταίο καιρό έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους στη συνείδηση των καταναλωτών. Η ζήτησή τους αυξάνεται διαρκώς, όπως και οι επιλογές για τα ράφια και τα ψυγεία των μίνι μάρκετ, τα οποία και αξίζει να επενδύσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Κυρίαρχη τάση στην αγορά των τροφίμων Χαμηλά λιπαρά Π αρά το γεγονός ότι 4 στους 10 καταναλωτές αύξησαν το σωματικό τους βάρος την προηγού- μενη χρονιά καταναλώνοντας πιο ανθυγιεινά προϊόντα, οι κωδικοί με χαμηλά λιπαρά αποτελούν σίγουρη «επένδυση» για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής, που προσβλέπει στην αύξηση των πωλή- σεών του. Τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, το αγοραστικό κοινό ψωνίζει τρόφιμα σε σούπερ και μίνι μάρκετ με βασικό γνώμονα την υγιεινή διατροφή, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον περιορισμό των θερμίδων. Η τάση αυτή, μάλιστα, δεν αφορά πλέον μόνο τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που εδώ και χρόνια «έχουν μπει στον χορό» της δίαιτας, αλλά εξαπλώνεται, πρακτικά, σε κάθε κατη- γορία. Ροφήματα, αλλαντικά, έτοιμα γεύματα και πάσης φύσεως σνακ, με «εισιτήριο» την ετικέτα «Χαμηλά λιπαρά», μπορούν να προσελκύσουν τους σύγχρονους καταναλωτές, ενισχύοντας τους τζίρους της επιχείρη- σης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ έδειξε πως, εξαιτίας της καραντίνας και των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας, το σωματικό βάρος των Ελλήνων αυξήθηκε. Το 38% του δείγματος ανέφερε ότι το 2020 πάχυνε, ενώ μόλις ένα 15% ότι αδυνάτισε. Παράλληλα, το 24% δήλωσε ότι τη χρονιά που πέρασε χειροτέρεψε η διατροφή του, ενώ ένα 14% ότι βελτιώ- θηκε. Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, θα παρουσιάσουν αυξημένη ζήτηση αυτή την περίοδο, καθώς η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού θα επιδιώξει να επαναφέρει στην καθημερινότητά του πιο υγιεινές διατροφικές συνή-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=