Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

θειες, μειώνοντας παράλληλα και το περιττό βάρος που πήρε στο Lockdown. Στην αγορά παρατηρείται ήδη η αρχή μίας μακράς διάρκειας διαδικασίας για επιστροφή στην κανονικότητα – σε σχέση και με τις διατροφικές συνήθειες. Η πλειοψηφία των Ελλήνων, άλλωστε, τα τελευταία χρόνια τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με την προ κορωνοϊού κρίση. Ακόμη και όσοι υιοθέτησαν ανθυγιεινές συνήθειες εξαιτίας των μεταβολών που προκάλεσε η πανδημία, αναμένεται να τις αποβάλουν στο προσεχές διάστημα, αφού τελείωσε η περίοδος της καραντίνας και άνοιξαν όλοι οι τομείς οικονομικής δραστηριότητας. Λόγω του γρήγορου και αγχωτικού ρυθμού της καθημερινότητας, η πλειοψηφία των καταναλωτών αργά ή γρήγορα θα επιστρέψει μετά τον περιορισμό της πανδημίας στην on-the-go κατανάλωση και τα υγιεινά και θρεπτικά σνακ, επιλέγοντας κυρίως κωδικούς με χαμηλά λιπαρά. Στόχος το γυναικείο καταναλωτικό κοινό Είναι ευρέως γνωστό ότι κυρίως οι γυναίκες στην Ελλάδα είναι υπεύθυ- νες για την κάλυψη των αναγκών του νοικοκυριού, καθώς επιλέγουν τα προϊόντα τα οποία θα καταναλώσουν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Αυτός είναι ένας παράγοντας που πρέπει να λάβει υπόψη και ο ιδιο- κτήτης του μίνι μάρκετ, επενδύοντας σε κωδικούς που απευθύνονται στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό. Τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά «παί- ζουν» ψηλά στις προτιμήσεις, διότι οι γυναίκες είναι κατεξοχήν αυτές που ενδιαφέρονται για την επίτευξη του ιδανικού βάρους. Σε μία προσπάθεια μεγάλης μερίδας του πληθυσμού των γυναικών να αδυνατίσουν, παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για κωδικούς με περιορισμένες θερμίδες. Παράλ- ληλα, οι μητέρες προτιμούν προϊόντα χωρίς περιττά λιπαρά, διότι τα θεωρούν πιο υγιεινή επιλογή για την καθημερινή διατροφή των παιδιών τους. Δεν είναι τυχαίο ότι η γαλοπούλα, που διαθέτει τα λιγότερα λιπαρά σε σχέση με τα υπόλοιπα αλλαντικά, έρχεται σταθερά πρώτη σε πωλήσεις στη χώρα μας – ιδιαίτερα στις νεότερες ηλικίες. Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν αρκετά προϊόντα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε λιπαρά και λιγότερο αλάτι, ζωικό λίπος και συντηρητικά, τα οποία συνάδουν με μια πιο υγιεινή διατροφή. Η ηλικία και το φύλο φαί- νεται, επομένως, ότι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του προϊόντος από το ράφι του σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής. Πρωταγωνιστές στο καλάθι τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι στενά συνδεδεμένα με τις δια- τροφικές συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή και, για τον λόγο αυτό, αποτελούν σημαντική κατηγορία και για τον τζίρο των καταστη- μάτων μικρής λιανικής. Μεγάλο πλεονέκτημα της κατηγορίας είναι το γεγονός ότι απευθύνο- νται σε κάθε ηλικιακή ομάδα και αποτελούν βασικά στοιχεία μιας ισορροπημένης διατροφής. Οι σύγ- χρονοι καταναλωτές όμως φαίνεται να απομακρύνονται από κωδικούς που ταυτίζονται με τα αυξημένα λιπαρά, αναζητώντας καινοτόμα προϊόντα, ώστε να ελέγχουν κατάλληλα το βάρος τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι πελάτες των μίνι μάρκετ πραγματοποιούν επισκέψεις στα σημεία μικρής λιανικής της γειτονιάς τους σχεδόν καθημερινά, για να προμηθευτούν είδη πρώτης ανά- γκης, όπως τα γαλακτοκομικά. Η πλειοψηφία αυτών περνούν το κατώφλι των καταστημάτων τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα. Στα ψυγεία της μικρής λιανικής, μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών προμηθεύεται συστη- ματικά όχι μόνο το γάλα της ημέρας, αλλά και πλήθος άλλων κωδικών, όπως τριμμένο τυρί, γιαούρτια, σοκο- λατούχα ή πρωτοποριακά γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λακτόζη. Τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών, βέβαια, «πρωταγωνιστούν» στο τελικό καλάθι. Οι γενικότερες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων και η στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές έχουν επηρεάσει, όπως είναι φυσικό, σημαντικά τον κλάδο των γαλα- «Η γαλοπούλα, που διαθέτει τα λιγότερα λιπαρά σε σχέση με τα υπόλοιπα αλλαντικά, έρχεται σταθερά πρώτη σε πωλήσεις στη χώρα μας». 59 Η πλειοψηφία των Ελλήνων τρέφεται πιο υγιεινά μετά την περίοδο του κορωνοϊού, γεγονός που αυξάνει την αξία των προϊόντων με χαμηλά λιπαρά. XAΜΗΛΑ ΛΙΠΑΡΑ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=