Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 36

κτοκομικών, καθώς σε πρώτο πλάνο στις πωλήσεις της μικρής λιανικής πλέον βρίσκονται τα λιγότερο «ένοχα» προϊόντα, όπως το τυρί κότατζ, με νέα προϊόντα να κερ- δίζουν σταδιακά τη θέση τους στα ράφια. Μειωμένες θερμίδες στα σνακ «νέας γενιάς» Προκειμένου να γίνει ευκόλως αντιληπτή η στροφή του καταναλωτικού κοινού στα προϊόντα χαμηλών λιπαρών και το περιθώριο κέρδους που υπάρχει για τα μίνι μάρκετ, αρκεί να σημειωθούν οι αλλαγές που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στην κατηγορία των σνακ. Οι αλμυροί κωδικοί, όπως τα πατατάκια, παραδοσιακά θεωρούνταν μια ανθυγιεινή επιλογή, την οποία απέφευγαν όσοι καταναλωτές ακολουθούσαν μια πιο ισορροπημένη διατροφή. Πλέον όμως η κατηγορία έχει αλλάξει σημαντικά, καθώς τα εν λόγω προϊόντα άρχισαν να ψήνονται στον φούρνο και, κυρίως, να κυκλοφορούν στην αγορά με την ετικέτα «Με λιγό- τερες θερμίδες». Τα αλμυρά σνακ που παράγονται με βάση το πρότυπο της υγιεινής διατροφής αποτελούν τα τελευταία χρόνια καθημερινή συνήθεια και για τους Έλληνες καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πεδίο να επενδύουν σε όλο και περισσότερους κωδικούς με χαμηλότερα λιπαρά. Σε γεύματα με λίγες θερμίδες επενδύουν τα σούπερ μάρκετ Αυξημένη ζήτηση για έτοιμα γεύματα πάσης φύσεως παρατηρείται έντονα το τελευταίο διάστημα σε σούπερ και μίνι μάρκετ, με τις μεγάλες αλυσίδες να προσφέ- ρουν συνεχώς νέες επιλογές στους πελάτες τους. Οι light κωδικοί ξεχωρίζουν και σε αυτή την περίπτωση, καθώς στα καταστήματα τροφίμων κυρίαρχη θέση κατέχουν γεύματα που ταυτίζονται με την υγιεινή διατροφή και μπορούν να καταναλώσουν ακόμη και όσοι βρίσκονται σε δίαιτα. Η κατηγορία περιλαμβάνει επιλογές όπως είναι οι έτοιμες σαλάτες και τα συσκευ- ασμένα τοστ και σάντουιτς, κανονικές μερίδες φαγητού ή φρούτα κομμένα: όλα έτοιμα για κατανάλωση. Η κατεύθυνση που ακολουθούν λοιπόν τα σούπερ μάρκετ δείχνει τον «δρόμο» και στη μικρή λιανική, καθώς τα πρώτα, όπως είναι λογικό, έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, διαβλέποντας έτσι τις καταναλωτικές τάσεις. Επομένως, τα μίνι μάρκετ αξίζει να επενδύσουν σε ανάλογους κωδικούς, αφού η ζήτηση αναμένεται σταθερά ανοδική και τα έτοιμα γεύματα μπορούν να αποτελέσουν «όπλο» για τα μικρά καταστήματα, με το πλεονέκτημα της εύκολης, on-the-go αγοράς και κατανάλωσης. Trend τα χαμηλά λιπαρά και για τη μικρή λιανική Γενικότερα δε, οι αλλαγές στους τομείς των τροφί- μων και των ποτών μετά το πέρας της πανδημίας του κορωνοϊού αναμένονται σημαντικές, με τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Αποτελούν μια από τις κατηγορίες προϊόντων που προβλέπεται ότι θα παρουσιάσουν αυξημένη ζήτηση τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας την εικόνα και στα ράφια των καταστημάτων της μικρής λιανικής. Υγιεινά και μη παχυντικά προϊόντα βρίσκονται στο επίκεντρο αυτή την περίοδο, καθώς το 30% των κατανα- λωτών σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για αυτά και στο μέλλον. Η τάση ευνοείται από το γεγονός ότι πολλοί πήραν παραπανίσια κιλά στα Lockdown, αλλά και από τη στροφή των σύγχρονων καταναλωτών στην άσκηση και τις διατροφικές συνήθειες που συνδέ- ονται με την ευεξία και τη μακροζωία. 60 Αλμυρά και γλυκά σνακ που παράγονται με βάση το πρότυπο της υγιεινής διατροφής αποτελούν τα τελευταία χρόνια καθημερινή συνήθεια και για τους Έλληνες καταναλωτές. Υγιεινά και μη παχυντικά προϊόντα βρίσκονται σε ανοδική τροχιά, καθώς το 30% των καταναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για αυτά στο μέλλον. XAΜΗΛΑ ΛΙΠΑΡΑ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=