Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

33 ρεπορτάζ όμως την αισιοδοξία και απαιτούν περαιτέρω ενέργειες για την αντιμετώπισή τους. Η ευκολία φέρνει πελάτες στα μίνι μάρκετ Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε στο συνέδριο ο υπεύθυνος ερευνών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανε- μπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), κ. Λευτέρης Κιοσές, οι καταναλωτές θεωρούν την ευκολία πολύ σημαντικό παράγοντα για τις αγορές τους. Μάλιστα πολλοί από αυτούς εμφανίζονται έτοιμοι ακόμη και να αλλάξουν το κατάστημα όπου ψωνίζουν, για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι ο χρόνος και η άνεση/ευκολία για τα ψώνια θεωρούνται ο τρίτος πιο καθοριστικός παράγοντας (11%) για την επι- λογή του σημείου πώλησης από τους Έλληνες καταναλωτές. Στην πρώτη θέση (34%) βρίσκονται τα χρήματα που δαπανούν και ακολουθεί η ποιότητα των προϊόντων (24%). Βασικό κριτήριο είναι πλέον και η υγιεινή και ασφάλεια (11%), λόγω κορωνοϊού, ενώ ελάχιστοι είναι αυτοί που κοιτάνε τις μάρκες των προϊόντων (3%) ή την προέλευσή τους (4%) κατά την επιλογή του καταστήματος για τις αγορές τους. Ένα σταθερό ποσοστό –άνω του 20% των καταναλωτών, μάλιστα– δεν διστάζει να αλλάξει το κατάστημα από το οποίο κάνει τα ψώνια του σπι- τιού, για να ικανοποιήσει περισσότερο τις ανάγκες του, αν θεωρεί ότι υστερεί σε κάτι από τα παρα- πάνω. Η άνεση και η ευκολία καταγράφονται ως ο Νο2 λόγος για μια τέτοια αλλαγή, με βάση τα στοι- χεία του ΙΕΛΚΑ. Νέος ανταγωνιστής το online σούπερ μάρκετ Η έρευνα κατέγραψε επίσης και τις τάσεις για το μέλλον. Τα στοιχεία για την περίοδο μετά τα Lockdown και το τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού δείχνουν ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να ψάχνουν την ευκολία στην εξυπηρέτηση, την αποφυγή του συνωστισμού, αλλά και τις online αγορές. Tο 58% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι και μετά την πανδημία θα επι- διώκει να επισκεφθεί το σούπερ μάρκετ σε ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, ενώ το 47% θα αποφεύγει ουρές και σημεία συνωστισμού εντός του καταστήματος. Το γεγονός ευνοεί φυσικά τα μίνι μάρκετ, αφού αυτοί ήταν οι βασικοί λόγοι που πολλοί καταναλωτές στράφηκαν εκεί για τα ψώνια τους, κατά το πρώτο ξέσπασμα του κορωνοϊού και κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Απόλυτα κερδισμένες στην περίοδο αυτή ήταν και οι online αγορές, με το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ να διπλασιάζει σχεδόν τις πωλή- σεις του από το 2019 στο 2021. Βασικά του πλεονεκτήματα είναι ότι γλιτώνει τους αγοραστές από τη μετα- φορά (59%), δίνει μεγαλύτερη ασφάλεια για τον κορωνοϊό (51%) και προσφέρει ευκολία και ταχύτητα στα ψώνια (28- 30%). Ως εκ τούτου δε, αναμένεται να διατηρήσει τους πελάτες του και στην περίοδο μετά την πανδημία, αποτελώντας έναν νέο… ανταγωνιστή για τη μικρή λιανική. Στο –4,42% η εκτίμηση για τον τζίρο σε μίνι μάρκετ και περίπτερα Πτώση του τζίρου τους εκτιμούν για το 2021 οι ιδιοκτή- τες των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων, σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε στο συνέδριο Convenience Retailing ο κ. Γιώργος Παπαγεωργακόπουλος, Founding Partner, Business Planner και Market Research Analyst της Netrino. Με βάση τα σχετικά στοι- χεία, η εκτίμηση των επαγγελματιών για τον τζίρο του 2021 δείχνει μικρή πτώση, της τάξης του 4,42%, την ώρα που έναν χρόνο νωρίτερα, και σε σχέση με το 2019, η αντίστοιχη πρόβλεψη έφθανε το 28,7%. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζεται στα περίπτερα, ενώ τα συνοικιακά καταστήματα είναι μεταξύ των κερδισμένων της περιόδου. Τα μέτρα που ζητούν οι ιδιοκτήτες Από την έρευνα της Netrino προέκυψαν και τα καταλλη- λότερα μέτρα για την αντιμετώπιση των οικονομικών Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο χρόνος και η άνεση/ευκολία για τα ψώνια θεωρούνται ο τρίτος πιο καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή καταστήματος από τους Έλληνες. Πάνω από τα μισά περίπτερα στην Ελλάδα, κατέβασαν «ρολά» από το 2010 και μετά.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=