Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

39 ρεπορτάζ Απαραίτητος ο εξοπλισμός Για τη σωστή λειτουργία ενός μίνι μάρκετ, ενός παντο- πωλείου αλλά και γενικά ενός καταστήματος της μικρής λιανικής θεωρείται απαραίτητο να επιλεγεί ο κατάλλη- λος επαγγελματικός εξοπλισμός. Η καλή γνώση του χώρου και ο σχεδιασμός από την αρχή είναι ση- μεία-κλειδιά για την εγκατάσταση του εξοπλισμού με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα, όχι μόνο για τον ιδιοκτήτη και τους υπαλλήλους του καταστήμα- τος, αλλά κατ’ επέκταση και για τους πελάτες του. Τα σημαντικότερα είδη εξοπλισμού στα μίνι μάρκετ είναι τα ψυγεία, είτε για τα αναψυκτικά και τις μπίρες, είτε για τα παγωτά, είτε και για τα αλλαντικά, το κρέας, τα τυριά και ό,τι άλλο διαθέτει το κατάστημα. Από εκεί και πέρα, τα ράφια, οι προθήκες και μία σειρά άλλοι αποθηκευτικοί χώροι μέσα στο κατάστημα θα πρέπει να γίνουν μετά την κατάλληλη μελέτη και αφού αναζητηθούν σχετικές προσφορές, που συχνά βγαίνουν στην αγορά από τις εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με την οργάνωση του χώρου στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Στρατηγικά σημεία στο εσωτερικό του καταστήματος Τα μίνι μάρκετ θεωρούνται τα πιο δύσκολα κατα- στήματα για την οργάνωση του χώρου τους, καθώς είναι τα μόνα που μπορεί να διαθέτουν χιλιάδες κωδικούς, οι οποίοι χρειάζεται να συνδυαστούν με τον –συνήθως– μικρό χώρο του καταστήματος. Ακόμη και έτσι όμως, υπάρχουν συγκεκριμένες στρατηγικές ώστε να βελτιωθεί η οργάνωσή τους και να μεγιστοποιηθούν οι πωλήσεις τους: • Ο διαχωρισμός των προϊόντων. Ακόμη και αν ο χώρος στο ράφι είναι μικρός, η σωστή κατηγοριο- ποίηση των προϊόντων και η εμφανής διάκριση κάθε κατηγορίας είναι σημαντικοί παράγοντες. • Value for money. Στην περίπτωση του μίνι μάρ- κετ, αυτό σημαίνει ότι αν ένα προϊόν πιάνει πολύ χώρο στο κατάστημα, αλλά δεν έχει σημαντικές πωλήσεις, ίσως πρέπει να «κρυφτεί» και να δώσει περισσότερο χώρο σε άλλα προϊόντα. • Απαραίτητος ο σωστός συνδυασμός. Οι κατανα- λωτές αναζητούν πια πολύ την ευκολία στα ψώνια τους. Έτσι όταν κάποιος ψάχνει, για παράδειγμα, προϊόντα μαγειρικής, καλό θα είναι να μπορεί να τα βρει όλα μαζί στο ίδιο ή σε κοντινό σημείο. • Έξυπνη τοποθέτηση. Οι ειδικοί του μάρκετινγκ επιμένουν σε μία σειρά από «κόλπα» που αυξάνουν τις πωλήσεις. Π.χ. δίπλα στο ταμείο πρέπει να μπαί- νουν προϊόντα που ευνοούνται από τις παρορμητικές αγορές, στο βάθος του καταστήματος προϊόντα με μεγάλη ζήτηση, ώστε να περνούν από όλα τα ράφια οι πελάτες, στον εξωτερικό χώρο προϊόντα που προσελκύουν καταναλωτές, όπως τα παγωτά και τα παιχνίδια κτλ. Οργάνωση αποθηκευτικού χώρου Ο εξοπλισμός της αποθήκης αποτελεί αναμφισβή- τητα σημαντικό παράγοντα της επιτυχούς λειτουργίας, της ασφαλούς αποθήκευσης των προϊ- όντων και της ταχείας εκτέλεσης των παραγγελιών. Καθώς μάλιστα το κόστος του εξοπλισμού δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο, είναι προφανές ότι η επι- λογή αυτού που θα εγκατασταθεί στην αποθήκη θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή και μελέτη, ώστε αφενός να εναρμονίζεται με τη φύση των προϊόντων και τη λειτουργία της επιχείρησης και αφετέρου να καλύπτει για μεγάλο χρονικό διά- στημα τις μελλοντικές ανάγκες της εταιρείας. Τα κατάλληλα ράφια ανάλογα με τον χώρο, είτε πρό- κειται για παλέτες, είτε για κιβώτια, είτε για μικροαντικείμενα, θα διευκολύνουν τους υπαλλή- ” “ Tα ράφια, οι προθήκες και μία σειρά άλλοι αποθηκευτικοί χώροι μέσα στο κατάστημα θα πρέπει να γίνουν μετά την κατάλληλη μελέτη και αφού αναζητηθούν σχετικές προσφορές.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=