Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

Τα μίνι μάρκετ, όμως, που θέλουν να ενισχύσουν την γκάμα των ζυμαρικών τους έχουν και αρκετές άλλες επιλογές, αφού στην αγορά δραστηριοποιούνται συνεταιρισμοί και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις, συνήθως οικογενειακές, οι οποίες παράγουν παραδοσιακά προϊόντα και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στις περιοχές δράσης τους. Τα τελευ- ταία χρόνια έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται και αυτές σε όλη τη χώρα, όχι μέσω της δημιουργίας πανελλαδικών δικτύων, αλλά σε συνεργασία με χονδρεμπόρους, ειδικά για τα μίνι μάρκετ, με έμφαση, για αρχή, στην Αττική. Εναλλακτικά λανσαρίσματα με «φόντο» την υγιεινή διατροφή Εν μέσω πανδημίας εξακολουθούν να κερδίζουν έδα- φος τα ολικής άλεσης μακαρόνια, τα οποία έχουν πλούσια γεύση. Μεγάλο πλεονέκτημά τους είναι ότι μπορούν να καταναλωθούν άφοβα από διαβητικούς, καθώς χαρακτηρίζονται από χαμηλό γλυκαιμικό δεί- κτη. Την ίδια ώρα, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια έχει πραγμα- τοποιήσει δυναμική είσοδο στο κανάλι της μικρής λιανικής. Οι βιομηχανίες τροφίμων που δραστηριο- ποιούνται στη χώρα μας λανσάρουν συνεχώς νέους κωδικούς, ώστε να καλύψουν όλες τις σύγχρονες τάσεις των καταναλωτών, είτε πρόκειται για πιο premium προϊόντα είτε για πιο υγιεινές επιλογές. Αποτέλεσμα αυτής της τάσης είναι μια μεγάλη ποικι- λία ζυμαρικών «χωρίς γλουτένη» και από εναλλακτικά αλεύρια κόκκινης φακής, ρεβιθιού, φαγόπυρου, βρώμης, νιόκι, γλυκοπατάτας ή κινόας. Ο συγκεκριμένος τύπος ζυμαρικών έχει καταγραφεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως υγιεινή επιλογή και τοποθετείται στο καλάθι του νοικοκυριού, παρά την αισθητή διαφορά στην τιμή σε σχέση με τα συμβατικά ζυμαρικά. Και ενώ οι μεγάλες εταιρείες κυριαρχούν στις εναλλακτικές προτάσεις, οι μικρότερες δίνουν βάση κυρίως στην… παράδοση. Η ταχύτητα «κερδίζει» και στα ζυμαρικά Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι καταναλωτές είναι η έλλειψη χρόνου, με αποτέλεσμα να αναζητούν εύκολες και γρήγορες λύσεις ακόμα και στην προετοιμασία ενός πιάτου ζυμαρικών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η εταιρεία ΗΛΙΟΣ επανατοποθέτησε στην αγορά τα ζυμαρικά γρήγορου βρασμού Espressi ΗΛΙΟΣ με νέες συσκευασίες. Τα ζυμαρικά γρήγορου βρασμού Espressi ΗΛΙΟΣ χρειάζονται ελάχιστο χρόνο, μόνο 1,5 λεπτό για τα spaghetti και 4 λεπτά για τις πέννες ριγέ, πολύ λιγότερο δηλαδή από τον χρόνο που χρειάζεται κανείς για να φτιάξει μια σαλάτα, ένα αυγό τηγανητό, ένα τοστ ή να παραγγείλει delivery. Χάρη στη λεπτή τους διάσταση και το σχήμα τους, τα ζυμαρικά απορροφούν το νερό ταχύτερα κατά το μαγεί- ρεμα, βράζοντας έτσι πολύ πιο γρήγορα. Εξοικονομείται λοι- πόν ενέργεια, με αποτέλεσμα ένα πιο οικονομικό μαγείρεμα για τον οικιακό προϋ- πολογισμό και ένα επιπλέον βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος σε ολόκληρο τον πλανήτη, σύμ- φωνα με την εταιρεία. Το νέο αυτό λανσάρισμα δείχνει όμως και μια γενικότερη τάση που θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια και στα ζυμαρικά, με την ταχύτητα να «κερδίζει» και σε αυτή την κατηγορία. 68 Μία μεγάλη γκάμα με ζυμαρικά από εναλλακτικά αλεύρια κόκκι- νης φακής, ρεβιθιού, φαγό- πυρου, βρώμης, γλυκοπατάτας ή κινόας είναι πλέον διαθέσιμα στη μικρή λιανική. ZYMAΡΙΚΑ Αφιέρωμα Λόγω έλλειψης χρόνου, οι σύγχρονοι καταναλωτές αναζητούν εύκολες και γρήγορες λύσεις ακόμα και στην προετοιμασία ενός πιάτου ζυμαρικών.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=