Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

Πρόκειται, μάλιστα, για έναν κλάδο που έχει επηρεα- στεί αρκετά από τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις, αφού οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας έχουν υιοθετήσει πολλά στοιχεία καινοτο- μίας, ανανεώνοντας την εικόνα των προϊόντων τους. Πλέον στα μίνι μάρκετ βρίσκει κανείς μια τεράστια γκάμα προϊόντων «νέας γενιάς», που είναι σε θέση να ενισχύσουν τον τζίρο του επαγγελματία. Οι κωδικοί που «πρωταγωνιστούσαν» τις προηγού- μενες δεκαετίες ήταν αυτοί που παράγονταν από σιμιγδάλι. Όμως, οι νέες προσθήκες στην αγορά έχουν ανατρέψει τα δεδομένα και εναλλακτικές κατηγορίες ισχυροποιούν χρόνο με τον χρόνο τα μερί- διά τους. Τα στοιχεία των τελευταίων ετών «μαρτυρούν» ότι πρόκειται για έναν κλάδο που θα γνωρίσει περαιτέρω ανάπτυξη στο μέλλον. Τα συμβατικά προϊόντα, ωστόσο, παρουσιάζουν πτώση στις προτι- μήσεις, αφού οι κωδικοί ολικής άλεσης, τα παραδοσιακά ζυμα- ρικά και οι σύγχρονες προτάσεις από λαχανικά όσπρια και ιδιαί- τερα άλευρα διεκδικούν μια θέση στο τραπέζι του αγοραστικού κοι- νού και, όπως όλα δείχνουν, το έχουν καταφέρει. Από τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία, δηλαδή των ζυμαρικών από σιμι- γδάλι, «κλέβουν» πωλήσεις οι νέες υποκατηγορίες, που είτε δημιουργήθηκαν από τη στροφή των βιομηχανιών στις υγιεινές προτάσεις είτε αφορούν τις πιο premium εκδοχές ζυμαρικών, όπως των παρασκευασμένων με αυγό. Οι εγχώριες βιομηχανίες έχουν επεκτείνει ήδη το χαρτοφυλάκιό τους με νέους κωδικούς, ενώ μικρότερες εταιρείες δίνουν διαφορετικές δυνατότητες, επιτρέποντας σε κάθε μίνι μάρκετ να αφουγκραστεί τη ζήτηση και να καλύψει αντίστοιχα τα ράφια του. Σταθερή η ζήτηση για ζυμαρικά Οι πωλήσεις των ζυμαρικών εκτοξεύθηκαν κατά την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς οι Έλληνες έσπευ- σαν αρχικά να… στοκάρουν προϊόντα μακράς κατανάλωσης, ενώ στη συνέχεια αυξήθηκε το μαγεί- ρεμα στο σπίτι. Κάπως έτσι, ο κλάδος εμφάνισε θετικά αποτελέσματα τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλή- σεων, οι οποίες και υπερέβησαν το 10% κατά τη διάρκεια του 2020. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται πτώση, η οποία είναι όμως πολύ μικρή και δείχνει ότι η ζήτηση για τα ζυμαρικά παραμένει σταθερή, τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στο κανάλι της μικρής λιανικής. Μεγάλοι και μικροί «παίκτες» στην αγορά Ο κλάδος των ζυμαρικών στη χώρα μας είναι δυναμικός, με τις εταιρείες Barilla Hellas, Μelissa Κίκιζας, EURIMAC και ΗΛΙΟΣ να κυριαρχούν, διαθέτοντας στα ράφια των καταστημάτων γνωστά εμπορικά σήματα. Οι εν λόγω εταιρείες έχουν ενι- σχύσει διαχρονικά τον όγκο παραγωγής τους, επενδύοντας σε παραγωγικές εγκαταστάσεις και τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλεσμα να υπερκαλύπτουν την εγχώρια ζήτηση. Και οι τέσσερις δυνατοί «παίκτες» έχουν στρέψει την προσοχή τους στο λανσάρισμα καινοτόμων προϊό- ντων, που καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες των καταναλωτών, με νέους κωδικούς προϊόντων στην κατηγορία ολικής άλεσης και veggiepasta. Στην ελληνική αγορά διοχετεύονται ετησίως 150.000 τόνοι ζυμαρικών, με την κατά κεφαλήν κατανάλωση να ανέρχεται σε 12 κιλά. 67 Ο κλάδος εμφάνισε θετικά αποτελέ- σματα τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλή- σεων, κατά τη διάρκεια του 2020. Τα χειροποίητα και τα φρέσκα ζυμαρικά φαίνεται ότι έχουν το δικό τους κοινό στο μίνι μάρκετ, με τις επιλογές να αυξάνονται διαρκώς. Αφιέρωμα ZYMAΡΙΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=