Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 37

ευρώ περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε ποτά και σνακ, με την αύξηση στη χώρα μας να ανέρχεται στο 10%. Ιδιαίτερα η κατηγορία της σοκολάτας παρουσίασε αξιοσημείωτη άνοδο στις πωλήσεις, της τάξης του 28%, στην περίοδο του πρώτου lockdown. Ανάλογη, όμως, ήταν η κατάσταση στην αγορά και τους μήνες που ακολούθησαν. Το καταναλωτικό κοινό όχι μόνο δεν σταμάτησε να αγο- ράζει σοκολάτες, αλλά αύξησε σημαντικά τις αγορές του, προτιμώντας τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα της γειτονιάς του. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρ- κετ έχουν ευνοηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν σοκολάτες συνήθως από τα μικρότερα καταστήματα της γειτονιάς τους. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το μεγαλύτερο ποσο- στό των πωλήσεων σε κατηγορίες όπως τα γλυκά σνακ πραγματοποιείται από τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, αφού πρόκειται κυρίως για αυθόρμητες αγο- ρές. Επομένως, γίνεται λόγος για μια κατηγορία προϊόντων στην οποία ο ιδιοκτήτης του μίνι μάρκετ αξίζει να «επενδύσει», τοποθετώντας περισσότερους κωδι- κούς στα ράφια του. «Αποχαιρετά» τη ζάχαρη η σοκολάτα Μια γρήγορη ματιά στα ράφια των καταστημάτων καθιστά σαφές ότι η ζάχαρη έχει μειω- θεί αισθητά σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων. Οι σοκο- λατοβιομηχανίες στη χώρα μας ακολουθούν τον ίδιο δρόμο, καθώς το αγοραστικό κοινό φαίνεται να απο- φεύγει τους «ανθυγιεινούς» κωδικούς με πολλές θερμίδες. Η σοκολάτα παραδοσιακά ταυτιζόταν με την κακή διατροφή, ιδιαίτερα όσον αφορά τα παιδιά και τους εφήβους. όμως, αποτελεί και το αγαπημένο γλυκό σνακ που τα τελευταία χρό- νια έχει ανανεωθεί αισθητά, «αποβάλλοντας» αρκετά από τα «ενοχοποιητικά» στοιχεία του. Στα καταστήματα της μικρής λιανικής πλέον βρίσκει κανείς σοκολάτες χωρίς ζάχαρη, βιολογικές, με superfoods ή γλυκαντικά, που επιτρέπουν στο γλύκι- σμα να αποτελεί μέρος ενός πιο ισορροπημένου διαιτολογίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν γνωστές σοκολάτες που κυκλοφορούν σε μια διαφορε- τική εκδοχή, με σημαντική μείωση σε ζάχαρη, συνήθως της τάξεως του 30%. Πρόκειται για προϊόντα που καλύπτουν τους καταναλωτές που θέλουν να μει- ώσουν τη ζάχαρη στη διατροφή τους, χωρίς να στερηθούν τη σοκολάτα. Διπλασιάζονται οι πωλήσεις στα προϊόντα με στέβια Οι εναλλακτικές γλυκαντι- κές ύλες, όπως είναι η στέβια, φαίνεται ότι κερδί- ζουν έδαφος τα τελευταία χρόνια, με το 28% του κοινού να τις επιλέγει, αποφεύγοντας τη ζάχαρη. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της στέβια, μάλιστα, προβλέπεται σχεδόν να διπλασιαστούν, αγγίζοντας τα 736 εκατ. ευρώ έως το 2024, σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Research and Markets, μετατρέποντάς τη σε αγορά με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Παράλληλα, η σταδιακή αύξηση των vegan στη χώρα μας έχει προκαλέσει αρκετές ανακατατάξεις στο κανάλι των τροφίμων, επηρεάζοντας και τα γλυκά σνακ. Είναι γνωστό πως το κοινό δύσκολα «αντιστέκε- ται» στη σοκολάτα. Αυτή την «αδυναμία» προσπαθούν έτσι να εκμεταλλευτούν οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων, οι οποίες διεκδικούν μερίδια στην εξελισσόμενη αγορά της «vegan chocolate». Αυξάνονται οι vegan σοκολάτες στην αγορά Οι vegan προτάσεις αυξάνονται διαρκώς το τελευταίο διάστημα, με εταιρείες όπως τη Nestlé, την Pepsico, τη «Μεγαλώνει η γκάμα με σοκολάτες χωρίς ζάχαρη, βιολογικές, με superfoods ή γλυκαντικά, που επιτρέπουν στο γλύκισμα να αποτελέσει μέρος ενός πιο ισορροπημένου διαιτολογίου.» 81 Στο πλαίσιο των εορτών, οι εταιρείες λανσάρουν συσκευασίες κατάλληλες για δώρο, οι οποίες συχνά αποτε- λούν «πόλο έλξης» για μικρούς και μεγάλους. σοκολατεσ Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=