Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 39

72 σαλατεσ Αφιέρωμα Η κατηγορία της έτοιμης σαλά- τας, αναμένεται να εδραιωθεί τα επόμενα χρόνια στα σούπερ και μίνι μάρκετ. Η «στροφή» προς την υγιεινή διατροφή του αγοραστικού κοινού έδωσε νέα «πνοή» στην κατηγορία των λαχανικών, ενώ η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα οι πελάτες των καταστημάτων να προτιμούν τα συσκευασμένα τρόφιμα. περ και μίνι μάρκετ έχουν αρχίσει εδώ κι αρκετό καιρό να υποδέχονται προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και χωρίς συντηρητικά. Πρόκειται για ενδείξεις που προβάλλονται από τις εταιρείες για να προσελκύουν το αγοραστικό κοινό, που δίνει μεγάλη σημασία στη διατροφή και προχωρά σε επιλεκτικές αγορές. Αυτό είχε ως αποτέ- λεσμα να γνωρίσουν σημαντική ανάπτυξη οι έτοιμες σαλάτες και οι κωδικοί λαχανικών στον Ατμό, όπως αυτοί που έχουν κυκλοφορήσει στα καταστήματα πώλησης τροφίμων από τη Μακε- δονική Χαλβατζής. Η εταιρεία παρουσίασε τις νέες σαλάτες στον Ατμό «Αγρόκηπος Χαλ- βατζή», μια σειρά που περιλαμβάνει φυτικές σαλάτες Λαχανικών στον Ατμό σε 3 διαφορετι- κούς τύπους. Πρόκειται για τους κωδικούς λαχανικά με Πλιγούρι και Κινόα, λαχανικά με Κους Κους και λαχανικά με Ρεβίθι και Κινόα. Τα νέα προϊόντα ακολουθούν την τάση της ισορροπημένης διατροφής. Οι νέες σαλάτες «Αγρόκηπος Χαλβατζή» είναι έτοιμες προς κατανάλωση και, σύμφωνα με την εταιρεία, παράγονται χωρίς συντηρητικά, με extra παρθένο ελαι- όλαδο, θαλασσινό αλάτι και βότανα και μυρωδικά της μεσογείου, όπως θυμάρι, δεντρολίβανο, ρίγανη, μαύρο πιπέρι. Επιπροσθέτως, κυκλοφορούν σε μοντέρνες συσκευασίες doypack που μπαίνουν και σε φούρνο μικροκυμάτων. Έξτρα οφέλη από τη σαλάτα σε πακέτο Δεν είναι λίγοι πλέον οι καταναλωτές που έχουν ανα- πτύξει περιβαλλοντικές ανησυχίες και πραγματοποιούν αγορές με «φόντο» τη βιωσιμότητα. Ένα από τα ζητή- ματα που έχουν αναδειχτεί αρκετά το τελευταίο διάστημα είναι αυτό της σπατάλης των τροφίμων, με τα νωπά λαχανικά να αποτελούν μια από τις κατηγορίες που καταλήγουν συχνά στα σκουπίδια. Οι συσκευασμένες σαλάτες δίνουν τη δυνατότητα στο αγοραστικό κοινό να προμηθευτεί ακριβώς την ποσό- τητα των λαχανικών που χρειάζεται, χωρίς να διατηρεί μεγάλες ποσότητες στο ψυγείο που δεν θα προλάβει να καταναλώσει. Η συσκευασία, άλλωστε, έχει το πλεονέ- κτημα ότι συντηρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα φρέσκα τρόφιμα, μειώνοντας την ανησυχία για άμεση κατανάλωση. Στην αγορά πλέον διατίθενται κωδικοί σε μεγάλες ή μικρές συσκευασίες που ανταποκρίνονται στις ανά- γκες και της οικογενείας αλλά και ενός ατόμου, ξεχωριστά. Η «Μπάρμπα Στάθης», για παράδειγμα, έχει λανσάρει μια μεγάλη γκάμα από φρέσκες συσκευασμένες σαλάτες. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία παρουσίασε νέες προ- τάσεις φρέσκων σαλατών σε πρακτική ατομική συσκευασία. Στο πλαίσιο της τάσης της υγι- εινής διατροφής, στα σούπερ και μίνι μάρκετ κυκλοφορεί η σειρά των ατομικών συσκευασιών που περιλαμ- βάνει τις ήδη γνωστές Δροσάτη και Σπιρτόζα αλλά και το Σπανάκι Μπάρμπα Στάθης σε και- νούρια πρακτική συσκευασία των 250 γραμμαρίων. Ο νέος συνδυασμός της Ζωηρής αποτελείται από το ιδιαίτερο μαρούλι redoakleaf, iceberg και ρόκα. Οι φρέσκες σαλάτες «Μπάρμπα Στάθης» είναι ελαφριά γεύματα για όσους ακολου- θούν μια πιο υγιεινή διατροφή και αναζητούν κωδικούς με χαμηλά λιπαρά. Κατηγορία με πολύ μέλλον Οι τυποποιημένες και οι έτοιμες σαλάτες εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρό- νια, με τη ζήτηση να αυξάνεται σταθερά από τη νέα γενιά καταναλωτών. Ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται νέοι κωδικοί διαθέσιμοι για τα ψυγεία και τα ράφια των μίνι μάρ- κετ, δίνοντας τη δυνατότητα στους επαγγελματίες της αγοράς, να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Γενικότερα, άλλωστε, το έτοιμο φαγητό έχει ιδιαί- τερο ενδιαφέρον για το μέλλον της μικρής λιανικής και η κατηγορία της σαλάτας συμπεριλαμβάνεται σε

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=