Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40

70 Μειώνεται η ζάχαρη σε τρόφιμα και ποτά Η υγιεινή διατροφή έχει αρχίσει να επικρατεί στη συνείδηση της νέας γενιάς καταναλωτών και αλλάζει τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, με τα προϊόντα χωρίς ή με λιγότερη ζάχαρη να αυξάνονται διαρκώς στα ράφια και τα ψυγεία των μίνι μάρκετ. H τιμή της ζάχαρης αυξάνεται διαρκώς τους τελευταίους μήνες ενώ ο πόλεμος στην Ουκρα- νία έχει αρχίσει να δημιουργεί και ελλείψεις της στην αγορά, με τους καταναλωτές να δίνουν μάχη σε σούπερ και μίνι μάρκετ του εξωτερικού για να την αγο- ράσουν. Ο φόβος των ελλείψεων έστρεψε όμως τους καταναλωτές και στην Ελλάδα σε «στοκάρισμα» προ- μηθειών, την ώρα που κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν βάλει πλαφόν στις αγορές στη λευκή κρυσταλλική ζάχαρη. Πρόκειται όμως κυρίως για πρόσκαιρες ενέργειες, που δεν συνάδουν με τη γενικότερη εικόνα στη βιο- μηχανία των τροφίμων και των ποτών, η οποία και απομακρύνεται διαρκώς από τη ζάχαρη. Η νέα γενιά καταναλωτών έχει αρχίσει να αναδεικνύει την υγιεινή διατροφή ως κορυφαία τάση για τα επόμενα χρόνια, «εξαφανίζοντας» σιγά σιγά τα ανθυγιεινά προϊόντα που κυριάρχησαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται µια στροφή του κατα- ναλωτικού κοινού προς τις υγιεινές επιλογές, η οποία και ενισχύθηκε περαιτέρω από την έλευση της πανδη- μίας του κορωνοϊού και μετά. Στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού εδραιώνο- νται πλέον τα προϊόντα χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, χωρίς αλάτι ή συντηρητικά, χωρίς ζωικά συστατικά, αλλά ενι- σχυμένα µε πρωτεΐνη. Της Ελένης Σαραντάκη Sugar Free & Less Sugar

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=