Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 40

71 Για τον λόγο αυτό και οι εταιρείες τροφίμων και ποτών, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, ανταποκρί- νονται ήδη στις ανάγκες των καταναλωτών και αυξάνουν διαρκώς τα προϊόντα με μειωμένη ή καθό- λου ζάχαρη, στα ράφια και στα ψυγεία των μίνι μάρκετ. Η τάση αλλάζει ακόμη και κορυφαία brands Η νέα γενιά καταναλωτών έχει εκπαιδευτεί να τρέφεται πιο σωστά και στην Ελλάδα κι αποφεύγει τη ζάχαρη στα προϊόντα, αναζητώντας εναλλακτικές γλυκαντικές ουσίες, όπως η stevia. Η ετικέτα «χωρίς» είναι πλέον ένα δέλεαρ στις αγορές στην πλειονότητα των προϊό- ντων και στα μίνι μάρκετ, γεγονός που έχουν αντιληφθεί και στη χώρα μας οι κορυφαίες βιομηχανίες του κλάδου των τροφίμων και των ποτών. Ως εκ τούτου, παρατηρούμε ότι ιστορικά brands, με πωλήσεις εκατομμυρίων ευρώ τις τελευταίες δεκαετίες, προ- σαρμόζονται στα νέα δεδομένα, προσφέροντας πια κωδικούς με μειωμένη ή καθόλου ζάχαρη. Στα αναψυκτικά η Λούξ έχει επενδύσει στα «plus ‘n light» και η Coca-Cola έχει πια ως Νο 1 προϊόν τη Zero εκδοχή της, ενώ στα μπισκότα η εται- ρεία Παπαδοπούλου επεκτείνει διαρκώς το σχετικό της χαρτοφυλάκιο, λανσάροντας μέχρι και τα θρυλικά Caprice με λιγό- τερη ζάχαρη. Αντίστοιχα κινούνται και γαλακτοβιομηχανίες όπως η Όλυμπος, η Μεβγάλ και η ΔΕΛΤΑ, ενώ το ίδιο ισχύει ακόμη και στα γλυκά, με σοκολατοποιίες όπως η ΙΟΝ να έχουν περιορίσει τη ζάχαρη σε μια μεγάλη μερίδα των προϊόντων τους. «Πόλεμος» για τη ζάχαρη στα ράφια Η στροφή της πλειονότητας των εταιρειών του κλά- δου των τροφίμων και των ποτών στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη έχει οδηγήσει σε «μάχη» στην αγορά, ακόμη και για την τοποθέτηση στα ράφια. Χαρακτη- ριστικό είναι το πρόσφατο παράδειγμα με τη γνωστή εταιρεία Kellogg’s στην Αγγλία. Ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στην αγορά των δημητριακών προσέφυγε στα δικαστήρια κατά της βρετανικής κυβέρνησης για τις νέες οδηγίες, βάσει των οποίων κάποια από τα δημητριακά πρωινού που παρα- σκευάζει η εταιρεία δεν θα εκτίθενται σε περίοπτη θέση στις προθήκες των καταστημάτων τροφίμων, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, θα περιοριστεί η τοποθέτηση τροφίμων και αναψυκτικών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι (HFSS) στα καταστήματα και γενικά η προώθηση αυτών των αγαθών από τον ερχόμενο Οκτώβριο. Τα προϊόντα που θεω- ρούνται λιγότερο υγιεινά δεν θα επιτρέπεται να εκτίθενται προς πώληση σε σημεία μεγάλης προβολής, όπως στα ταμεία, στις εισόδους καταστημάτων, στις άκρες των διαδρόμων των σούπερ μάρκετ και στα αντίστοιχα σημεία προβολής στο διαδίκτυο. Τα καταστήματα θα κληθούν επίσης να περιορίσουν τις προωθητικές ενέργειες στα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι (HFSS), όπως οι προσφορές του τύπου «με την αγορά του ενός, το δεύτερο δωρεάν» ή «στα 3, το ένα δώρο». Η Kellogg’s λοιπόν, η οποία παρασκευάζει μεταξύ άλλων τα δημητριακά Frosties, Coco Pops και Crunchy Nut, δήλωσε ότι ο τύπος που χρησιμοποιείται από τη βρετανική κυβέρνηση για να μετρήσει τη θρεπτική αξία των δημητριακών είναι λανθασμένος και δεν εφαρμό- ζεται νομίμως. «Μετράει τα δημητριακά στεγνά, ενώ σχεδόν πάντα τρώγονται με γάλα», δήλωσε ο Κρις Σίλκοκ, ο διευθυ- ντής του παραρτήματος του Ηνωμένου Βασιλείου της Kellogg’s. «Όλα αυτά έχουν σημασία γιατί, αν δεν λάβεις υπόψη σου τα θρεπτικά στοιχεία που προστίθε- νται όταν τα δημητριακά καταναλώνονται με γάλα, η πλήρης διατροφική αξία του γεύματος δεν είναι μετρή- σιμη», εξήγησε ο Σίλκοκ. Η εταιρεία θα προσφύγει έτσι στα δικαστήρια για να αλλάξει ο τρόπος μέτρησης, αλλά σε κάθε περίπτωση η γενικότερη τάση για την… εξαφάνιση των προϊόντων υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, δεν φαίνεται πως πρόκειται να αλλάξει. Η μείωση της ζάχαρης σε τρόφιμα και ποτά δεν αποτελεί μόνο μία αντίδραση στις αλλαγές της καταναλωτικής ζήτησης, αλλά προωθείται και σε εθνικό επίπεδο για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. Αφιέρωμα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=