O
ι φανατικοί φίλοι του ποιοτικού
strategy gaming δεν μπορεί να μη
γνωρίζουν το εξαιρετικό World in
Conflict, το οποίο δικαίως απέσπασε δεκά-
δες βραβεία και ανακηρύχτηκε από την
πλειονότητα του ειδικού Τύπου ως το κα-
λύτερο strategy για τo 2007. Οι εντυπω-
σιακοί real-time tactical μηχανισμοί σε
συνδυασμό με την αψεγάδιαστη graphics
engine και το υποθετικό what if ψυχροπο-
λεμικό σενάριο (που παρουσίαζε τις δυνά-
μεις του ΝΑΤΟ να μάχονται απεγνωσμένα
ενάντια στα στρατεύματα του
Συμφώνου της Βαρσοβίας), κέρδισε τις
καρδιές όλων εκείνων που αναζητούσαν
κάτι διαφορετικό από το παρωχημένο τρί-
πτυχο: Χτίζω κτήρια, μαζεύω άπειρα
resources και ρίχνω άπειρα στρατεύματα
στο πεδίο της μάχης! Χωρίς αμφιβολία, το
World in Conflict είναι ένας τίτλος που εί-
ναι «κατηγορία» από μόνος του, γι’ αυτό
και οτιδήποτε επιχειρεί να το προσεγγίσει
τόσο σε επίπεδο θεματικό όσο και σε επί-
πεδο μηχανισμών του gameplay, δεν
μπορεί παρά να μας κινεί το ενδιαφέ-
ρον… Ένας από τους τίτλους που φιλο-
δοξεί να βαδίσει στα βήματα του παιχνιδι-
ού της Massive Entertainment και που εί-
ναι προγραμματισμένος να κυκλοφορήσει
φέτος είναι το Wargame: European
Escalation…
ΑΚΡΑΤΟΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ!
Το European Escalation είναι «παιδί» των
developers της Eugen Systems, μίας εται-
ρείας ανάπτυξης που με τίτλους στο
portfolio της όπως τα Act of War: Direct
Action και RUSE δείχνει να γνωρίζει πολύ
καλά το «σπορ» του strategy gaming. Το
European Escalation (όπως και το World in
Conflict), επικεντρώνεται σε μία υποθετική
πολεμική σύρραξη ανάμεσα στις δυνάμεις
του ΝΑΤΟ και της ΕΣΣΔ, που διαρκεί από το
1975 έως το 1985 και η οποία εκτείνεται
σε όλο το μήκος και πλάτος της γηραιάς
ηπείρου. Αφήνοντας την υπόθεση για λίγο
στην άκρη που δεν μας ενδιαφέρει άλλω-
στε στην παρούσα φάση, αυτό που σύμ-
φωνα με τους developers θα είναι το με-
γάλο ατού του παιχνιδιού θα είναι ότι τα
πάντα στο πεδίο της μάχης θα κινούνται
με γνώμονα το ρεαλισμό.
Για παράδειγμα, το μέγεθος της ζημιάς
που θα προξενούν τα βλήματα θα καθορί-
ζεται από μία σειρά από παράγοντες όπως
η τροχιά, το υψόμετρο, η τοποθεσία και η
κάλυψη του στόχου. Η A.I. υπολογίζοντας
και συνδυάζοντας τους προαναφερθέντες
παράγοντες θα είναι σε θέση να καταλήγει
στο ακριβές σημείο που θα χτυπήσει ένα
βλήμα. Στην περίπτωση ενός τανκ, για πα-
ράδειγμα, το βλήμα θα έχει τη δυνατότητα
να «πληγώσει» ένα συγκεκριμένο υποσύ-
στημα του (μπορεί να είναι το κανόνι ή το
πυροβόλο όπλο) ή ακόμη και να τραυματί-
σει θανάσιμα ένα μέλος του πληρώματός
του που χειρίζεται ζωτικής σημασίας ηλε-
κτρονικά συστήματα του άρματος (καθι-
στώντας το σε ορισμένες περιπτώσεις
άχρηστο).
Η ρεαλιστική προσέγγιση όμως δεν στα-
ματά εδώ, καθώς όλα τα οπλικά συστήμα-
τα του παιχνιδιού θα διαθέτουν περιορι-
σμένες ποσότητες πυρομαχικών, ενώ όλα
τα οχήματα θα κινούνται για όσο χρόνο
αντέχει το… ρεζερβουάρ καυσίμων τους.
Ακόμη, από ένα strategy που προβάλλει
το ρεαλισμό ως το κυρίαρχο συστατικό
του gameplay δεν θα μπορούσε να λείπει
ένας μηχανισμός τύπου «morale». Στο
European Escalation το ηθικό των μονά-
δων θα καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από
το πόσο «στρεσαρισμένες» θα είναι κατά
τη διάρκεια της σύγκρουσης. Εάν μία μο-
νάδα πυροβολικού αισθάνεται ότι βρίσκε-
ται περικυκλωμένη τότε οι στρατιώτες που
τη χειρίζονται ενδεχομένως να αγχωθούν
και τα πυρά τους να καταλήξουν στο… γά-
μο του καραγκιόζη. Και εδώ πολλοί παρά-
γοντες θα συνδυάζονται για να βγάζουν
ένα αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τα όσα υπο-
στηρίζουν οι developers, ο παράγων «ψυ-
χολογία» θα παίζει καταλυτικό ρόλο στην
τελική έκβαση της μάχης. Στα παραπάνω
προσθέστε τη δυνατότητα ολοκληρωτικού
zoom για το πεδίο της μάχης και την υπο-
στήριξη για πραγματικά μεγάλες on-line
μάχες και θα έχετε μία πλήρη εικόνα για
τη μορφή του πολλά υποσχόμενου
European Escalation.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ;
Ο σοφός λαός αναφέρει χαρακτηριστικά
ότι όπου ακούς για πολλά κεράσια καλύ-
τερα να κρατάς μικρό καλάθι. Βέβαια, ο
άκρατος ρεαλισμός σε ορισμένες περιπτώ-
σεις έχει αποδειχθεί ότι πιο πολύ κακό
μπορεί να προξενήσει παρά καλό, αλλά το
κατά πόσο μας αρέσει ένας σούπερ ρεαλι-
στικός τίτλος ή όχι αυτό είναι κάτι που
έγκειται καθαρά και στη σφαίρα του υπο-
κειμενισμού.
Ωστόσο, εάν τελικά οι δημιουργοί της
Eugen καταφέρουν να «δέσουν» αρμονικά
τα παραπάνω concepts, τότε μπορεί και να
μιλάμε για την αποκάλυψη της χρονιάς
στον χώρο των strategy. Εάν όχι… θα
έχουμε να κάνουμε με ένα World in
Conflict wannabe που προσπάθησε αλλά
δεν τα κατάφερε… Η ώρα του review κο-
ντοζυγώνει, γι’ αυτό και τότε θα μας λυ-
θούν και όλες οι απορίες.
PC
23
PC Master
του Πέτρου «Petrosky» Κυπραίου kypraios@compupress.gr
Από όποια πλευρά και να το δεις, πάντως, το European Escalation θυμίζει αρκετά το World in
Conflict…
ΕUROPEAN ESCALATION…
O ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΟΥ WORLD IN CONFLICT;