Page 68 - PCM264

SEO Version

PC Master
68
Δεν είναι λίγοι οι «συνάδελφοι» gamers που ξεμένουν κάποιες φορές με
απαρχαιωμένο υπολογιστή για διάφορους λόγους: Οικονομικούς, έλλειψης
χρόνου για ενασχόληση με το PC, επειδή τους αρκεί το MAME, γιατί επέλεξαν
τον «απροβλημάτιστο» δρόμο των κονσολών ή απλώς «από άποψη». Αυτό, όμως,
σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι το PC gaming είναι παρελθόν γι’ αυτούς και
ότι δεν υπάρχουν ακόμη παιχνίδια που μπορούν –και αξίζει– να δουν!
Του Τάσου «Omen» Κεχαγιά blackisthewind@hotmail.com
Σ
το «σενάριο» που θα εξετάσουμε, αναζητούμε παιχνίδια
που τρέχουν σε έναν υπολογιστή που έχει αγοραστεί πριν
από δέκα χρόνια (2001), χωρίς καν να βρισκόταν τότε
στην απόλυτη αιχμή της τεχνολογίας. Μία εύλογη σύνθε-
ση ενός τέτοιου PC εκείνης της περιόδου θα μπορούσε
κάλλιστα να είναι η εξής:
Επεξεργαστής ο Pentium III της Intel
στα 866ΜΗΖ, κάρτα γραφικών η δημοφιλής τότε GeForce 3 της
nVidia, μνήμη 256MB, ένας σκληρός δίσκος της τάξης των 60GB
και το λειτουργικό του θα ήταν πιθανότατα τα Windows 98 SE,
αφού τα XP εμφανίστηκαν προς το τέλος εκείνης της χρονιάς.
Έτσι, η έρευνα εστιάζεται σε παιχνίδια της ενδιαφέρουσας πενταε-
τίας 1998–2002, και δη στα λιγότερο γνωστά, αφού δεν έχει νόημα
κάποιος να παίζει ξανά και ξανά μόνο τους δημοφιλείς τίτλους
εκείνου του διαστήματος. Δεν θα πάμε πιο πίσω χρονικά, γιατί θα
εισέλθουμε σε «ρετρό χωράφια», ούτε ιδιαίτερα μπροστά (προς το
2003), γιατί μοιραία θα συναντήσουμε κάποιο τεχνολογικό άλμα.
Όσο για τα ίδια τα παιχνίδια, πρόκειται για λιγότερο γνωστούς
τίτλους που ατύχησαν γενικώς, είτε λόγω του ότι τα καταπλάκωσε
ο ισχυρός ανταγωνισμός, είτε επειδή οι περισσότεροι παίκτες τα
παρέβλεψαν/υποτίμησαν, είτε γιατί τα reviews τα αδίκησαν, είτε
διότι οι εταιρείες τους τα κυκλοφόρησαν με προβλήματα και αδυ-
ναμίες. Παρ’ όλο που οι παρακάτω τίτλοι σίγουρα δεν είναι αψεγά-
διαστα αριστουργήματα (εκτός ίσως από ορισμένους), εντούτοις εί-
ναι ενδιαφέροντα παιχνίδια που αξίζουν μία δεύτερη ευκαιρία, πα-
ρά τα χρόνια που τα βαραίνουν. Το διάστημα που μεσολάβησε από
την κυκλοφορία τους, είναι αρκετό για να κατακάτσει ο «κουρνια-
χτός» και να γίνει εφικτή μία ψύχραιμη επανεκτίμηση της αξίας
τους. Έτσι, εκτός από την καθαρά πρακτική σημασία που έχουν ως
παιχνίδια που δύνανται να παιχτούν σε παλιότερους υπολογιστές,
έχουν και την «ακαδημαϊκή», γιατί είναι ιδανικά για όσους θέλουν
να αντικρίσουν τη «σκοτεινή πλευρά» του gaming της εποχής που
εξετάζουμε.