PC Master
74
B
έβαια, από εκείνη τη μακρινή
εποχή μέχρι τώρα, πολλά πράγ-
ματα έχουν αλλάξει. Τα FPS, κυ-
ρίως από τη περίοδο που «εισέβα-
λαν» πετυχημένα στο χώρο του
console gaming (μία και οι πρώτες απόπειρες
είχαν σχετικά μικρή επιτυχία συγκριτικά με τα
αντίστοιχα FPS των PCs) εξελίχθηκαν, έγιναν
περισσότερο προσιτά στο ευρύ κοινό και κά-
που στην πορεία αλλοιώθηκε ελαφρώς ο χα-
ρακτήρας τους. Στις γραμμές που ακολου-
θούν, θα επιχειρήσουμε να συγκρίνουμε σε
τι μορφή ήταν στο παρελθόν και σε τι κατά-
σταση βρίσκονται πλέον σήμερα τα επιμέ-
ρους στοιχεία ενός καλού FPS, έχοντας ως
σημείο αναφοράς το Half–Life, το οποίο άλ-
λαξε σε σημαντικό βαθμό το πώς βλέπουμε
τα παιχνίδια βολών πρώτου προσώπου.
ΗΡΩΕΣ
Προ H–L:
Ξεκινώντας από το Wolfenstein
3D και ακολούθως με τα all–time classics,
Doom, Quake και Duke Nukem 3D, παρατη-
ρούμε ότι οι ήρωες, παρ' όλο που πολλές
φορές μπορεί να μην έβγαζαν μιλιά κατά
τη διάρκεια του παιχνιδιού ή να μη γνωρί-
ζαμε τίποτε για το παρελθόν τους, είχαν
προσωπικότητα! Μπορεί αυτή να περιορι-
Τα first person shooters ανέκαθεν αποτελούσαν ένα
είδος που έκανε θραύση στο χώρο των PCs. Από την
εποχή που κυκλοφόρησε το Wolfenstein 3D, που κατά
κάποιο τρόπο θεωρείται ο «παππούς» των FPS, μέχρι
σήμερα έχουν εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς που
περιμένουν κάθε φορά με κομμένη την ανάσα το
επόμενο «μεγάλο» παιχνίδι με το οποίο θα σβήσουν τη
δίψα τους για μακελειό!
του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
Κάποτε έβαζαν ήρωες, όπως αυτός ο τύπος, να κοσμούν τα εξώφυλλα...
...τώρα πρωταγωνιστές είναι οι απλοί φαντάροι!