Page 87 - PCM264

SEO Version

87
PC Master
σιμοποιεί ένα από τα πιο ισχυρά brand
names του παραδοσιακού pc gaming, αλλά
με έναν τρόπο που αφήνει ερωτηματικά...
ΠΑΛΙΕΣ ΑΓΑΠΕΣ
Το πρώτο Age of Empires, ένα από τα
πιο κλασικά και παραδοσιακά PC real-time
strategy, κυκλοφόρησε το 1997 από την
Ensemble Studios, υπό την αιγίδα της Mi-
crosoft Games. Επτά τίτλους, τρία spin-offs
και είκοσι εκατομμύρια συνολικών πωλή-
σεων αργότερα, το ΑοΕ αποθεώθηκε και
κέρδισε μία θέση στο πάνθεον, όπου δεν
το ενοχλούσε κανείς μέχρι τώρα που ήρθε
η στιγμή (όπως και σε πολλά ακόμα παιχνί-
δια), να του κολλήσουμε ένα «Online» στο
τέλος!
Σίγουρα έχετε ρίξει μια ματιά στα screen-
shots του παιχνιδιού. Όπως ίσως έχετε
αντιληφθεί, θέμα έντονης συζήτησης και
αντιλογιών έχει δημιουργηθεί από την τε-
χνοτροπία του Age of Empires Online και
τα γραφικά που χρησιμοποιεί: Οι χαρακτή-
ρες και τα κτήρια στο παιχνίδι ακολουθούν
τη λεγόμενη σχολή «cartoon» γραφικών
που θυμίζει περισσότερο κάποιον τίτλο της
PopCap, παρά με κλασικές καταστάσεις
Age of Empires. Προφανώς, η απόφαση
έγινε βάσει δύο γεγονότων: Η πιο απλου-
στευμένη μηχανή γραφικών είναι η πλέον
κατάλληλη για τον ανάλαφρο και φιλικό
χαρακτήρα του προϊόντος και για πιο αδύ-
ναμα συστήματα ενός μέσου χρήστη. Δεύ-
τερον, το πιο χαρούμενο και πολύχρωμο
αποτέλεσμα είναι σίγουρα πιο ευχάριστο
σε ένα mainstream κοινό και σε χρήστες
που δεν είχαν μεγάλη επαφή μέχρι τώρα
με τη σειρά. Το ότι οι πιο σκληροπυρηνικοί
φανατικοί της σειράς θα ξινίσουν λίγο από
τα «παιδικά» γραφικά είναι μάλλον αμελη-
τέο γεγονός, αφού αποτελούν μειονότητα
πλέον (όταν μιλάμε για μία μαζική προσέγ-
γιση σε ένα μεγάλο κοινό που δεν έχει εκ-
μεταλλευτεί οικονομικά).
Εξαιρώντας την αλλαγή στα γραφικά
(που είναι το πρώτο πράγμα που παρατη-
ρεί κανείς από τα πρώτα δευτερόλεπτα),
οι βασικοί μηχανισμοί και το gameplay εί-
ναι ίδια και απαράλλαχτα, σαν να μην πέ-
ρασε μια μέρα από τα πρώτα βήματα των
peasants στο πρώτο Age of Empires. Έχε-
τε τους χωρικούς που μαζεύουν κρέατα,
μούρα και ψάρια για να μαζεύετε Food,
ενώ η τετράδα των παραδοσιακών re-
sources συμπληρώνεται από την ξυλεία,
την πέτρα και το χρυσό που οι πάντα πρό-
θυμοι peasants φροντίζουν να μαζεύουν.
Τα κτήρια φτιάχνουν τις μονάδες που ανα-
λογούν, ενώ στο δρόμο ξεκλειδώνουν και
οι πιο αναπτυγμένες Ages με πιο βαρβάτα
upgrades και μονάδες. Στους χάρτες θα
βρείτε μερικές φορές και σεντούκια με
πρώτες ύλες: Με αυτές (σε συνδυασμό με
blueprints που αγοράζετε), μπορείτε να
κτίσετε οικοδομήματα και κοσμητικές
ωραιοποιήσεις στην πρωτεύουσά σας,
όταν επιστρέψετε από την αποστολή.
ONE CITY TO RULE THEM ALL
Το ενδιαφέρον σημείο είναι κάποιοι
ΜΜΟ μηχανισμοί που έχουν ενσωματωθεί
στο Age of Empires Online. Δεν έχετε κά-
ποιον χαρακτήρα, αλλά την πρωτεύουσά
σας η οποία αναπτύσσεται και μεγαλώνει
με τον καιρό, κερδίζοντας experience
points έπειτα από κάθε ολοκληρωμένο
quest. Μέσα στα τείχη της πόλης γίνονται
όλα: Εδώ αναλαμβάνετε αποστολές που
σας στέλνουν στο χάρτη και σε μακρινές
τοποθεσίες για να παίξετε σε κάθε χάρτη,
εδώ γίνονται οι βασικές αναβαθμίσεις, οι
αγορές και το crafting. H βασική σας Capi-
tal City είναι μία βάση, ένα quest-hub
όπου σας ανατίθενται κάθε λογής απο-
στολής και θέλημα (πάντα από τον NPC
με το τεράστιο, κίτρινο θαυμαστικό πάνω
από το κεφάλι). Τα πρώτα quests φυσικά
εξυπηρετούν το σκοπό ενός βοηθητικού
tutorial που σιγά-σιγά εξηγεί το ρόλο κά-
θε μονάδας και κτηρίου, αλλά και τους
μηχανισμούς του παιχνιδιού με τα experi-
ence points και την ανάπτυξη τεχνολο-
γίας. Η τεχνολογία που ξεκλειδώνετε
στην πρωτεύουσα με τους πόντους που
κερδίζετε με κάθε… city level-up, καθορί-
ζει άμεσα τι θα έχετε στη διάθεσή σας σε
κάθε αποστολή: Υπάρχουν τρία βασικά
trees, τα Economy, Military, Utility με το
καθένα να αναβαθμίζει τις αντίστοιχες μο-
νάδες ή και να ξεκλειδώνει καινούριες.
Αν, για παράδειγμα, δεν έχετε ξεκλειδώ-
σει τη δυνατότητα κατασκευής πύργου,
απλούστατα δεν θα μπορείτε να χτίσετε
πύργους σε καμία αποστολή.
Κάθε κτήριο και μονάδα που έχετε δε,
συνοδεύεται και από slots, όπου μπορείτε
να βάζετε «αντικείμενα» upgrades τα
οποία μπορείτε να λάβετε ως ανταμοιβές
αποστολών. Για παράδειγμα, ένα Axe of
Cutting δίνει σε όλους τους χωρικούς σας
ένα +10% στο κόψιμο δέντρων. Το inven-
tory system προσδίδει άλλο ένα στρώμα
στρατηγικής, αλλά εδώ κρύβονται και οι
μεγαλύτερες παγίδες και «αδικίες», αφού
οι «τζαμπατζήδες» μπορούν να χρησιμο-
ποιούν μόνο τα πιο αδύναμα items.
Ουσιαστικά, λοιπόν, ο χρόνος σας χωρί-
ζεται σε δύο μέρη: Οι τακτικές αποφάσεις,
οι αγοραπωλησίες οργάνωσης, η φροντί-
δα και οι αναβαθμίσεις που γίνονται όσο
βρίσκεστε στην πρωτεύουσα αλά Far-
Έτοιμη η πυραμίδα!
Κλασικές σκηνές μάχης που αναβιώνουν μεγά-
λες στιγμές. Μην έχετε αμφιβολία, το στοιχείο
Age of Empires υπάρχει.
Έχετε e-mail, όπως δείχνει ο τεράστιος φάκε-
λος πάνω στο δημαρχείο!
Oι βασικοί
μηχανισμοί και το
gameplay είναι ίδια
και απαράλλαχτα.