103
PC Master
ρούμε να αλλάξουμε τη θέση της τελευ-
ταίας μονάδας μίας στήλης, τοποθετώντας
τη στο τέλος μίας άλλης στήλης ή να θυ-
σιάσουμε μία μονάδα από τα ταμπλό. Σκο-
πός μας είναι να σχηματίσουμε είτε οριζό-
ντιες τριάδες χρωμάτων και να δημιουργή-
σουμε αμυντικούς σχηματισμούς είτε κατα-
κόρυφες ώστε οι μονάδες μας εκεί να ετοι-
μαστούν για επίθεση σε κάποιον από τους
μετέπειτα γύρους. Όταν πλέον εξαπολύ-
σουμε την επίθεση, εκείνες οι μονάδες θα
κινηθούν στο ταμπλό κάνοντας ζημιά σε
οτιδήποτε βρουν μπροστά τους και, τελικά,
αν καταφέρουν να φθάσουν στην άλλη
άκρη της σκακιέρας, θα προκαλέσουν
πλήγμα στον ίδιο τον αντίπαλο ήρωα.
Όπως είναι φυσικό, αυτοί είναι απλώς οι
βασικοί κανόνες της μάχης. Υπάρχουν δια-
φορετικοί στρατιώτες με ειδικά abilities, η
δυνατότητα να σχηματίσουμε chains (αλυ-
σίδες) από τριάδες για ισχυρότερο πλήγμα,
spells που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι
ήρωες για να φέρουν τα πάνω κάτω στο
ταμπλό, καθώς και special πανίσχυρες μο-
νάδες (elite και champions) που όταν πε-
θάνουν, θα πρέπει αργότερα να τις αγορά-
σουμε ξανά. Η προεπιλογή των όπλων και
των artifacts που θα χρησιμοποιήσουμε
στη μάχη, καθώς και των μονάδων που θα
πάρουμε μαζί μας, προσφέρει επιπλέον
επιλογές στρατηγικής και διαφορετικών
σχηματισμών. Οι επιλογές είναι άπειρες και
δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα σπάσε-
τε το κεφάλι σας, προκειμένου να κάνετε
ορθά την επόμενη κίνησή σας. Θα επιτεθεί-
τε σε ένα κενό που υπάρχει στην εχθρική
διάταξη ή θα προτιμήσετε έναν αμυντικό
σχηματισμό μπροστά από τους επιτιθέμε-
νους του αντιπάλου; Αξίζει να θυσιάσετε
μία ισχυρή μονάδα για να φτιάξετε δύο
τριάδες ταυτόχρονα; Προσθέστε σε όλα
αυτά ότι τα objectives δεν είναι πάντοτε τα
ίδια και θα καταλάβετε ότι η ποικιλία και το
ενδιαφέρον παραμένουν σε υψηλό επίπε-
δο, ενώ ο εθισμός είναι δεδομένος.
Εκτός από τις μάχες του βασικού cam-
paign και των side quests, διάσπαρτοι στο
χάρτη υπάρχουν κάποιοι NPCs που θα σας
αναθέσουν την ολοκλήρωση κάποιων bat-
tle puzzles (μίας μορφής challenges). Αυτά
τα challenges είναι προεπιλεγμένα πεδία
μάχης με συγκεκριμένο στήσιμο μονάδων,
στα οποία θα πρέπει να κερδίσετε μέσα σε
έναν γύρο. Παρ’ όλο που αρκετά από αυτά
είναι εξαιρετικά δύσκολα και απαιτητικά,
μην τα παραλείψετε, καθώς προσφέρουν
rewards και νέες ιδέες για στρατηγικές που
θα χρησιμοποιήσετε στο μέλλον.
Στο τέλος κάθε campaign θα βρείτε και
τα κλασικά boss fights. Εδώ τα πράγματα
γίνονται πολύ δύσκολα και συχνά θα αι-
σθανθείτε αδικημένοι. Κατά μεγάλο ποσο-
στό η επικράτησή σας ή η συντριπτική (τις
περισσότερες φορές) ήττα σας κρίνονται
στην αρχική τοποθέτηση των μονάδων
σας, η οποία είναι πάντοτε τυχαία.
Η συνολική διάρκεια του τίτλου κρίνεται
παραπάνω από επαρκής. Προσωπικά ολο-
κλήρωσα την ιστορία σε 25 ώρες χωρίς να
φθάσω όλες τις μονάδες μου στο υψηλό-
τερο level. Αν αποφασίσετε να επιτύχετε
το απόλυτο level cap (κάτι που απαιτεί ολί-
γον από grinding), τότε είναι σίγουρο πως
το Clash of Heroes θα σας απασχολήσει για
περισσότερες από 30 ώρες στο single play-
er κομμάτι του. Η διασκέδαση, βέβαια, δεν
τελειώνει μετά το πέρας του campaign,
αφού υπάρχει η δυνατότητα για quick bat-
tles με τον ήρωα και τις μονάδες τις επιλο-
γής σας, αλλά και multiplayer και off–line
one–on–one hotseat modes. Η Ubisoft, τέ-
λος, θα «ενισχύσει» τους fans του παιχνιδι-
ού με DLCs, με το πρώτο να είναι ήδη δια-
θέσιμο και να περιλαμβάνει περισσότερα
boss battles.
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ο τεχνικός τομέας δεν διεκδικεί δάφνες
ποιότητας (άλλωστε, αποτελεί ένα HD re-
make τίτλου από φορητή κονσόλα!) αλλά
κάνει ικανοποιητικά τη δουλειά του. Τα
γραφικά είναι σχεδιασμένα στο χέρι, διαθέ-
τουν μία anime αισθητική και χαρακτηρίζο-
νται μάλλον παιδικά και «χαριτωμένα». Οι
ίδιοι οι ήρωες άλλωστε είναι παιδιά. Συμπε-
ρασματικά, δεν θα τρομάξετε με τους νε-
κροζώντανους ούτε θα αισθανθείτε δέος
μπροστά στο στρατό των δαιμόνων. Το εί-
παμε και πριν, το παιχνίδι μόνο κατ' όνομα
είναι Might και άλλο τόσο Magic. Στον το-
μέα του ήχου τα πράγματα είναι περισσό-
τερο ενθαρρυντικά, αφού καθ' όλη τη
διάρκεια της δράσης θα σας συντροφεύ-
ουν όμορφα και μελωδικά soundtracks,
ενώ στις μάχες η μουσική υπόκρουση απο-
κτά περισσότερη ένταση και «επικούρα».
Το Clash of Heroes δεν εφευρίσκει ξανά
τον τροχό. Άλλωστε, το μείγμα RPG/puz-
zle/strategy το έχουμε ξαναδεί (λέγε με
Puzzle Quest). Αυτό που προσφέρει, όμως,
o συγκεκριμένος τίτλος είναι ένα πλήρες,
καλοφτιαγμένο και άκρως εθιστικό πακέτο
που ταυτόχρονα αποτελεί μία νέα πρόταση
στο χώρο. Αρνητικά στοιχεία, βεβαίως,
υπάρχουν, κυρίως στη μεγάλη δυσκολία
ορισμένων bosses και challenges και στη
μικρή ποικιλία των μονάδων κάθε φυλής.
Ευτυχώς, αυτά δεν αρκούν ώστε να μειώ-
σουν στο ελάχιστο την αξία του παιχνιδιού.
Όσοι δεν το έχετε δοκιμάσει σε κάποια
κονσόλα, έχετε τώρα τη ευκαιρία να «κολ-
λήσετε» στον κόσμο του.
Δείγμα του χάρτη της campaign. Προσέξτε τα spots στα οποία μπορείτε να κινείστε.
Οι ειδικές μονάδες μπορούν να φέρουν τα πά-
νω κάτω στο πεδίο της μάχης.
76
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
Puzzle/Strategy/RPG
n
Έκδοση:
PC
n
Ανάπτυξη:
Ubisoft
n
Επίσημο Web site:
http://mightandmagic.uk.ubi.com/clashofheroes
n
Διάθεση:
Digital Distributors
n
Τιμή:
€
14,99
n
Ελάχιστες Απαιτήσεις:
Windows XP/Vista/7, Pentium 4 3.0GHz ή Athlon 64 3000+, 1GB RAM, 256MB video card, 1.6GB στο σκληρό δίσκο
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επιρροές:
Match–Three
style puzzle games
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Puzzle Quest 1 & 2
• Άψογος συνδυασμός ετερόκλητων
puzzle και strategy στοιχείων
• Μεγάλη διάρκεια
• Εθισμός έως εκεί που δεν πάει άλλο
• Θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη
ποικιλία μονάδων
• Η μεγάλη δυσκολία, κυρίως στα
τελευταία στάδια του παιχνιδιού