Page 105 - PCM265

SEO Version

105
PC Master
μόνο ενδιαφέρον στοιχείο έρχεται με την
προσθήκη ορισμένων side objectives που
κάθε χαρακτήρας μπορεί να ολοκληρώσει
κατά την πορεία της campaign. Για παρά-
δειγμα, ο Eddie πρέπει να μαζεύει χρήματα
ή άλλα πολύτιμα αντικείμενα, ώστε να ξε-
πληρώσει τα χρέη του από τον τζόγο. Το
συγκεκριμένο χαρακτηριστικό λειτουργεί
καλύτερα στο co–op (υπάρχει υποστήριξη
για ταυτόχρονο co–op τριών παικτών),
αφού κάθε παίκτης οφείλει να ολοκληρώ-
σει τα ατομικά side objectives του χωρίς να
γίνει αντιληπτός από τους υπόλοιπους. Γε-
νικά, ολόκληρο το παιχνίδι φαίνεται να έχει
σχεδιαστεί εξαρχής με βάση το co–op και
ομολογουμένως η ολοκλήρωση της cam-
paign με άλλους δύο παίκτες προσφέρει
κάποια διασκέδαση, αλλά έως εκεί.
Ο τρίτος και τελευταίος λόγος για την
απήχηση των CoJ στους gamers ήταν το
Wild West setting, αυτή τη φορά, όμως, όχι
για την ατμόσφαιρα, αλλά για τις επιπτώ-
σεις στο gameplay. Τα σύγχρονα shooters
υποφέρουν από την κατάρα των assault ri-
fles, όπλων που μπορούν να χρησιμοποιη-
θούν για όλες τις καταστάσεις και δεν
έχουν κανένα πρακτικό μειονέκτημα (του-
λάχιστον όπως σχεδιάζονται στα περισσό-
τερα games). Το setting της άγριας Δύσης
ανάγκαζε τον παίκτη να χρησιμοποιήσει μία
πλειάδα όπλων ανάλογα με τις απαιτήσεις
της εκάστοτε αναμέτρησης: Τουφέκι για
μακρινές αποστάσεις, καραμπίνα για κοντά,
πιστόλια για ακρίβεια σε μέση απόσταση ή
εκρηκτικά για μαζική εξόντωση πολλών
εχθρών. Στο Cartel δεν υπάρχει κανένας
λόγος να εξοπλιστείτε με άλλο όπλο πέ-
ραν του Assault rifle και, αναπόφευκτα, οι
μάχες χάνουν ένα μεγάλο μέρος του εν-
διαφέροντός τους.
ΕΠΑΙΞΕΣ ΚΙ ΕΧΑΣΕΣ
Η Techland διέπραξε πραγματικό έγκλη-
μα εναντίον της σειράς Call of Juarez και
είναι αμφίβολο κατά πόσον υπάρχει περι-
θώριο για μελλοντική ανάκαμψη. Είχε στα
χέρια της ένα παιχνίδι του 8/10 και έπρεπε
απλώς να προβεί σε μικρές αλλαγές ή βελ-
τιώσεις για να καθιερώσει τα CoJ games
στην ελίτ των σύγχρονων FPS. Το setting
της άγριας Δύσης βοηθούσε ώστε η σειρά
να ξεχωρίζει από το σωρό των όμοιων
games και, όπως απέδειξαν οι πωλήσεις
του Red Dead Redemption, συνεχίζει να
κεντρίζει το ενδιαφέρον των gamers πα-
γκοσμίως. Ίσως η εταιρεία να δέχθηκε
αφόρητες πιέσεις από τον εκδότη, καθώς
ολόκληρη η βιομηχανία του gaming φαίνε-
ται να έχει ασπαστεί την ιδέα ότι μόνο τα
modern day shooters ανταποκρίνονται στα
«θέλω» του gaming κοινού. Το τελικό απο-
τέλεσμα, πάντως, ήταν να κάνει η σειρά
αρκετά βήματα προς τα πίσω και να χάσει
πολύ σε ποιότητα. Αν μάλιστα δεν υπήρχε
το σχετικά διασκεδαστικό co–op, η βαθμο-
λογία θα ήταν ακόμη πιο χαμηλή αφού το
gameplay, το σενάριο και ο τεχνικός τομέ-
ας βρίσκονται σε επιεικώς (επιεικέστατα)
μέτρια επίπεδα. Ποιος θα πληρώσει full
price για να αγοράσει ένα παιχνίδι με μονό-
τονο shooting, αδύναμο σενάριο, μέτριο
τεχνικό τομέα και πολλά κενά διαστήματα
στη δράση; Για ποιο λόγο αποφασίζεις ως
δημιουργός να αφαιρέσεις όλα τα χαρα-
κτηριστικά που έδιναν στο προϊόν σου τον
ιδιαίτερο χαρακτήρα του, όταν προφανέ-
στατα δεν έχεις ούτε τους οικονομικούς
πόρους ούτε την ικανότητα να δημιουργή-
σεις ένα modern day shooter που θα χτυ-
πήσει στα ίσια τα μεγάλα ονόματα του χώ-
ρου; Δεν μπορώ να το καταλάβω καθόλου.
Συνοπτικά: Το Call of Juarez: The Cartel εί-
ναι ένα μέτριο shooter με μόνα ουσιώδη θε-
τικά στοιχεία τη δυνατότητα για co–op τριών
παικτών και το μηχανισμό των side objec-
tives για κάθε παίκτη. Σε όλα τα άλλα χαρα-
κτηριστικά του, το παιχνίδι αποτυγχάνει να
κάνει τη διαφορά. Δεν διαθέτει την έντονη
δράση και τους καταιγιστικούς ρυθμούς που
περιμένει κάποιος από ένα shooter πρώτης
γραμμής ούτε την ατμόσφαιρα και τους εν-
διαφέροντες χαρακτήρες που χαρακτήριζαν
τη σειρά μέχρι σήμερα. Οι ελπίδες μου ότι η
Techland θα δημιουργούσε ένα σύγχρονο
western διαψεύστηκαν, η ιδιαίτερη ταυτό-
τητα των προηγούμενων παιχνιδιών εξαφα-
νίστηκε και το μόνο που μένει πλέον, είναι
να δούμε κάποιο Call of Juarez: Space
Marines για να θρηνήσουμε οριστικά το χα-
μό της σειράς που αγαπήσαμε.
Θα πρέπει να φροντίσετε για την αθόρυβη επίτευξη των side objectives γιατί αλλιώς… την πατήσατε!
Το παιχνίδι προσφέρει ποικιλία όπλων που ξε-
κλειδώνονται σταδιακά, αλλά δεν έχει ιδιαίτερο
νόημα να χρησιμοποιήσετε κάτι πέρα από τα
Assault Rifles.
Η μηχανή γραφικών του Cartel είναι ανεπαρ-
κής για τα δεδομένα ενός σύγχρονου FPS.
56
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
FPS
n
Έκδοση:
Ubisoft
n
Ανάπτυξη:
Techland
n
Διάθεση:
CD Media
n
Τιμή:
39,90
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής Intel Core 2 DUo στα 2GΗz ή Athlon X2 2GΗz, 1GB
RAM (XP)/2GB (Vista/7), κάρτα γραφικών nVidia 8800GT/ATi 3850, 8GB χώρο στο σκληρό, Windows XP SP1 ή νεότερο
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο site:
http://callofjuarez.ubi.com/the–cartel/en–GB/home/
n
Επιρροές:
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Call of Juarez: Bound in Blood
• Co–op τριών παικτών στην
campaign
• Ενδιαφέρον το σύστημα των side
objectives
• Μέτριος τεχνικός τομέας
• Μονότονο gameplay
• Αλλαγή του setting
Δεν διαθέτει τους
ενδιαφέροντες
χαρακτήρες που
χαρακτήριζαν τη σειρά
μέχρι σήμερα.