135
PC Master
Cyberguy:
Oχι πάντα. Ένα ΑΑΑ παιχνίδι
ακόμα και να μην εχει διάρκεια, μπορεί να
σε κερδίσει από το gameplay/graphics
κ.λπ. Το indie σε κρατά μόνο από το
gameplay, οπότε είναι πολύ πιο δύσκολο
να σε κερδίσει.
Sephir:
Oχι πάντα.
Admiral:
Δεν είναι και απόλυτο αυτό,
π.χ., πολλοί έπαιξαν το Limbo λόγω ατμό-
σφαιρας.
Manos426f:
Αυτή είναι η μαγεία/μαγκιά
του, αν το καταφέρει.
Sephir:
Επειδή τα indie μπορεί να μη
χρησιμοποιούν, π.χ., την CryΕngine, δεν
σημαίνει ότι δεν έχουν καλά γραφικά, βλέ-
πε Bastion.
Manos426f:
Σωστός, Γιώργο.
Cyberguy:
Ναι, αλλά πόσα indie το κατα-
φέρνουν αυτό; 5%;
Manos426f:
Αρκετά.
Sephir:
Μπορώ να σκεφτώ κάμποσα
πρόσφατα, επειδή τελευταία τα παρακο-
λουθώ.
Admiral:
Σχετικά λίγα, είναι η αλήθεια,
αλλά αρκετά σε απόλυτους αριθμούς.
Manos426f:
Δηλαδή αν ένα ΑΑΑ game
δεν έχει τέλεια γραφικά, το θάβουμε μονο-
μιάς;
Admiral:
Αυτό είναι ένα καλό ερώτημα.
Omen:
Αν είναι το DNF, ναι.
Manos426f:
Εκεί είναι το λάθος, Τάσο.
Sephir:
Το Deus Ex είναι χάλια οπτικά,
αλλά όλοι έχουν λιώσει πάνω του.
Cyberguy:
Η αλήθεια είναι όμως ότι όλα
τα πετυχημένα indie έχουν μια κατάληξη.
Η’ θα γίνουν ΑΑΑ όταν αγοραστούν ή θα
εξαφανιστούν, οπότε καταλήγουμε ότι στο
τέλος όλα ΑΑΑ γίνονται.
Admiral:
Εγώ το είδα στην πράξη στο
Dragon Age 2: Πολλοί έκριναν αυστηρότα-
τα τον τεχνικό τομέα, ακριβώς επειδή είχαν
απαιτήσεις «πρώτης γραμμής». Στα indie εί-
μαστε πιο επιεικείς.
Omen:
Δικαιολογημένες εκεί οι απαιτή-
σεις.
Admiral:
Υπάρχουν πάντως διαφορετικά
κριτήρια. Το «καλά γραφικά» σημαίνει δια-
φορετικά πράγματα για ΑΑΑ και indie.
Manos426f:
Λογικό δεν είναι αυτό;
Admiral:
Λογικότατο.
Omen:
Αλέξανδρε, γενικά το «έχεις γυρί-
σει» στα indie;
Admiral:
Εν μέρει ναι Τάσο, αν και δεν
ασπάζομαι πλήρως τον χαρακτηρισμό indie.
Προτιμώ τον όρο «μικρομεσαίου budget».
Cyberguy:
«Μικρομεσαίο= υπόγειο και
αξύριστοι code monkeys.
Sephir:
Αυτό που σίγουρα ισχύει είναι ότι
τα χαρακτηριζόμενα ως «indie" έχουν πολ-
λή περισσότερη φαντασία από τους σημε-
ρινούς ΑΑΑ τίτλους, άσχετα αν βασίζονται
συνήθως σε δοκιμασμένες συνταγές.
Omen:
100% σωστός ο Γεώργιος.
Manos426f:
Και τόλμη.
Admiral:
Συνήθως ναι, αλλά υπάρχει και
εκεί το φαινόμενο της επανάληψης, έχου-
με γεμίσει από twinstick zombie shooters.
Cyberguy:
Να κάνω μία ερώτηση, πολύ
απλή: Θα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο μάρ-
κας ή ένα που φτιάχνεται σε ένα μαγαζί
από 10 τυπάκια; Μπορεί και τα 2 όταν
βγουν στο δρόμο να είναι άψογα, οπότε έρ-
χεται το εξής ερώτημα: SUPPORT! Eκεί οι
αξύριστοι χάνουν την μπάλα, ειδικά όταν
κυνηγούν να φτιάξουν το επόμενο sequel.
Omen:
Θεούλης απλά.
Manos426f:
Από Ducati έχεις γνώση;
Cyberguy:
Ναι, ιστορία πολλών χρόνων,
μηχανικοί με γνώση, εμπειρία...
Manos426f:
Ε, είναι για κλοτσιές και
πουλούν για χρυσάφι τις αηδίες που φτιά-
χνουν.
Cyberguy:
Γιατί, ξέρεις; Είναι code
monkeys και αυτοί.
Manos426f:
Καθόλου, κάθε άλλο, μόνο
«indie» δεν είναι αυτοί.
Admiral:
Ναι, αλλά εδώ τίθεται θέμα σύ-
γκρισης αυτοκινήτων με αυτόματο ή χειρο-
κίνητο κιβώτιο, Οι περισσότεροι προτιμούν
το δεύτερο γιατί το θεωρούν πιο ενδιαφέ-
ρον.
Cyberguy:
Ναι το ξέρω, απλώς το ότι
ένα παιχνίδι είναι ΑΑΑ δεν είναι πανάκεια,
εννοείται ότι μπορεί να έχει προβλήματα,
απλώς είσαι πιο σίγουρος όταν έχεις ένα Α
support από πίσω και όχι 4 περίεργα όντα
που δεν έχουν σαφείς προτεραιότητες.
Manos426f:
Σίγουρα δεν είναι. Τα παρα-
δείγματα μηδενικού support όμως είναι
άπειρα.
Admiral:
Δεν ξέρω, έχω την εντύπωση
ότι πολλές φορές οι μικρούληδες
developers έχουν καλύτερη επαφή με το
κοινό τους.
Cyberguy:
Σε αυτό Άλεξ έχεις 100% δί-
κιο, το community feedback στα indie είναι
τρομερό. Το θέμα είναι κατά πόσο μπορούν
να τα αξιοποιήσουν.
Manos426f:
Και αφού τα ΑΑΑ παιχνίδια
φτιάχνονται από τόσους πολλούς, γιατί εί-
ναι τίγκα στα bugs και θέλουν patches;
Cyberguy:
Μάνο όπου υπάρχει κώδικας,
υπάρχουν bugs, ακόμα και σε λογιστικές
εφαρμογές.
Manos426f:
Έλα όμως που οι μικρούλη-
δες βγάζουν πιο ολοκληρωμένα και απρο-
βλημάτιστα games.
Sephir:
Μόνο το Solitaire δεν έχει bugs.
Έχει φάει τρελό beta testing. Πάντως εγώ
θεωρώ ότι αν οι ΑΑΑ συνδύαζαν τη διορατι-
Σχολιάζοντας την επικαιρότητα
ΣΥΜΜετεΧοντεΣ
Μάνος
«Manos426f»
Καρκαλέμης
Ισορροπία είναι το
«κλειδί» για το Μάνο.
Με μια μικρή προτί-
μηση στους ανεξάρ-
τητους developers.
Γιώργος
«Cyberguy»
Γκουτζέλης
Ο «νέοπας» τάχθηκε
υπέρ των ΑΑΑ τίτ-
λων και όσον αφορά
στα indie... μακριά
και αγαπημένοι.
Dosbox FTW!
Τάσος
«Omen»
Κεχαγιάς
Ο Κόναν είναι κατά
97.666% υποστηρι-
κτής των παιχνιδιών
πρώτης γραμμής. Οι
περισσότεροι indie
τίτλοι απλώς γεύο-
νται το ατσάλι του...
Αλέξανδρος
«Admiral»
Γκέκας
Ο Admiral, αφού εί-
πε για μία ακόμη φο-
ρά τον πόνο του για
το FPS XCOM, έδει-
ξε μια σαφή προτί-
μηση στους «μικρο-
μεσαίου» budget τίτ-
λους. Εκεί υπάρχει
μόνο μία ελπίδα να
δούμε το φως...
Γιώργος
«Sephir»
Δεμπεγιώτης
Για κάποιο λόγο τε-
λευταία συμφωνεί
συχνά με τον
Admiral. Διασκεδά-
ζει περισσότερο με
τους indie, αλλά δεν
απορρίπτει φυσικά
τους ΑΑΑ.
Νikolas Figaro
+I-VTec
Κωλυόμενοι! 4 μέρες
κράτηση στους κυρί-
ους...