Page 21 - PCM265

SEO Version

H
καινοτομία, το αψεγάδιαστο game-
play και η ατελείωτη διασκέδαση εί-
ναι το τρίπτυχο που με μαθηματική
ακρίβεια οδηγεί έναν τίτλο στην επιτυχία
και στην καθολική αποδοχή του από τους
φίλους των strategy. Τα παιχνίδια στρατη-
γικής που συγκεντρώνουν σε μεγάλο βαθ-
μό τα παραπάνω χαρακτηριστικά, συνήθως
περνούν σε ένα άλλο επίπεδο, αποκτώντας
τη στόφα του κλασικού. Ένας τίτλος τον
οποίο δύσκολα θα γνωρίζουν οι νεότεροι
σε ηλικία, αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να
χαρακτηριστεί «κλασικός», είναι το Syndi-
cate της ιστορικής Bullfrog, το οποίο κυ-
κλοφόρησε το 1993…
ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ SIR PETER…
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ο γνω-
στός και πολύ αγαπημένος δημιουργός, Pe-
ter Molyneaux, ολοκλήρωσε τη δημιουργία
ενός tactical real–time strategy με μπόλικα
στοιχεία action. To Syndicate γρήγορα απέ-
κτησε το δικό του φανατικό κοινό και απέ-
σπασε εξαιρετικές κριτικές από τον ειδικό
Τύπο. O sir Peter, σε μία ακόμη στιγμή μεγά-
λης δημιουργικότητας, έδωσε πνοή σε έναν
σκοτεινό μελλοντικό cyberpunk κόσμο,
όπου τα πάντα ελέγχονται από τεράστιες
πολυεθνικές εταιρείες. Ο ανελέητος οικονο-
μικός ανταγωνισμός έχει σύρει αυτά τα «με-
γαθήρια» (που ονομάζονται syndicates) σε
πολεμικές συγκρούσεις στους δρόμους των
μεγαλουπόλεων, καθώς οι συγκεκριμένοι οι-
κονομικοί κολοσσοί ερίζουν για τον έλεγχο
νέων περιοχών που θα τους αποφέρουν όλο
και περισσότερα κέρδη. Οι στρατοί που
έχουν δημιουργήσει, αποτελούνται από
υπερεξελιγμένα cyborgs, τα οποία καλού-
νται να φέρουν εις πέρας μία σειρά από
εξαιρετικά επικίνδυνες αποστολές, που ξεκι-
νούν από απαγωγές ή δολοφονίες αντίπα-
λων στελεχών και φτάνουν έως την κατάλη-
ψη και την ανατίναξη εγκαταστάσεων που
ανήκουν στις εχθρικές εταιρείες. Σκοπός του
παιχνιδιού δεν είναι άλλος από το να κατα-
φέρει ο gamer να αναδείξει το δικό του
«συνδικάτο» στην κορυφή, αφανίζοντας πλή-
ρως τον ανταγωνισμό…
Εκ πρώτης όψεως, το Syndicate θύμιζε σε
μεγάλο βαθμό τα δύο πρώτα X–Com, καθώς
υιοθετούσε μία παρόμοια isometric οπτική
και ο παίκτης ήλεγχε μία ομάδα πολεμιστών
που σίγουρα παρέπεμπε στους ιστορικούς
τίτλους της Microprose. Ωστόσο, η μεγάλη
διαφορά του έγκειτο στο ότι η δράση ήταν
real–time και διέθετε έναν περισσότερο ac-
tion προσανατολισμό. Σε κάθε επίπεδο οι
παίκτες είχαν τη δυνατότητα να ελέγχουν
την τετραμελή ομάδα τους, σκοτώνοντας
ό,τι έμπαινε στο οπτικό πεδίο τους. Επίσης,
με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε αποστο-
λής, οι gamers είχαν τη δυνατότητα να
πραγματοποιήσουν μία σειρά από τεχνολο-
γικά upgrades, κάνοντας τα μέλη της ομά-
δας τους ακόμη πιο ισχυρά και αποτελεσμα-
τικά. Η καταπληκτική ατμόσφαιρα σε συν-
δυασμό με το γρήγορο και ανάλαφρο tacti-
cal gameplay, αλλά και τις καλοσχεδιασμέ-
νες αποστολές, έκαναν πολλούς gamers να
περάσουν πολλές όμορφες «βραδιές Syndi-
cate» κολλημένοι μπροστά από τα monitors
τους. H επιτυχία του πρώτου τίτλου έφερε,
το 1996, την κυκλοφορία ενός ακόμη Syndi-
cate το οποίο ονομάστηκε Syndicate Wars.
To sequel, αν και δεν διέφερε πολύ στους
μηχανισμούς του gameplay, προσέφερε πε-
ρισσότερες επιλογές ως προς το gameplay
και καλύτερο οπτικοακουστικό τομέα.
ΑΝΑΒΙΩΣΗ; ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ…
Μετά το Syndicate Wars η «underground»
κοινότητα των fans του Syndicate ζούσε και
ανέπνεε για την ώρα και τη στιγμή που θα
άκουγε από τον sir Peter την ανακοίνωση
ενός νέου τίτλου της σειράς. Ωστόσο, τα
χρόνια περνούσαν και κανένας δεν ήξερε
εάν o γνωστός δημιουργός θα επέστρεφε
στο σκοτεινό σύμπαν που τόσοι gamers λά-
τρεψαν (το μπλέξιμο με το Xbox και τη Mi-
crosoft μάλλον τον απέτρεπε). Για πολλά
χρόνια, ένα νέο Syndicate έμοιαζε με όνειρο
απατηλό… Όμως, έναν χρόνο πριν, οι ελπί-
δες των fans αναπτερώθηκαν, από τη στιγμή
που η Electronic Arts ανακοίνωσε ότι ξεκίνη-
σε την ανάπτυξη ενός νέου τίτλου της σει-
ράς. Παρ’ όλα αυτά, το παραμύθι του Syndi-
cate είχε, τελικά, δυσάρεστο τέλος για τους
φίλους της ιστορικής σειράς, καθώς στο
πρώτο τρέιλερ του remake, οι Syndicate
fans αντίκρισαν (με τρόμο) ένα ακόμη sci–fi
FPS! Το remake του Syndicate δυστυχώς
ακολούθησε τις επιταγές της μόδας, όπως
συνέβη με την περίπτωση του νέου X–Com.
Μη νομίσετε πως μισούμε τα FPS (κάθε άλ-
λο μάλιστα), όμως, πιστεύουμε ότι ίσως κά-
ποιοι ιστορικοί τίτλοι θα πρέπει να μένουν
πιστοί στις ρίζες τους (χωρίς να σημαίνει ότι
δεν πρέπει να υπάρχουν spin–offs). Προσω-
πικά, μου λείπουν οι «βραδιές Syndicate»,
όπως μάλλον και σε πολύ κόσμο…
PC
21
PC Master
του Πέτρου «Petrosky» Κυπραίου kypraios@compupress.gr
Από Strategy… FPS (δυστυχώς)!
ΒΡΑΔΙΕΣ SYNDICATE