νει και στην πραγματικότητα. Έχοντας χά-
σει μέρος της μπροστινής πτέρυγας της
Ferrari μου στην πίστα της Σιγκαπούρης,
κατάφερα να μπω στα pits, να την αλλάξω
και να προλάβω την ουρά που είχε σχημα-
τιστεί πίσω από το safety car. Επειδή λοι-
πόν τα ατυχήματα και οι συγκρούσεις
στον κόσμο της F1 δεν είναι κάτι το τόσο
σπάνιο, θα ήταν αναμφισβήτητα προτιμό-
τερο να συμβαίνουν πολύ πιο συχνά και
στο F1 2011.
Δεύτερο στοιχείο που με ενόχλησε
ήταν η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά των
αντίπαλων οδηγών, αλλά και των αγωνο-
δίκων. Αναφέρω πέντε περιστατικά για να
καταλάβετε τι εννοώ. Πλησιάζοντας έναν
αντίπαλο για να του ρίξω γύρο, σε αρκε-
τές περιπτώσεις δεν έκανε στην άκρη, κο-
στίζοντάς μου αρκετά δευτερόλεπτα. Τι-
μωρία του δεν επήλθε ποτέ. Κάνοντας μια
ριψοκίνδυνη, αλλά πεντακάθαρη προσπέ-
ραση, άλλοτε χρεωνόμουν με ποινή –κι
ως εκ τούτου αναγκαστική δίοδο μέσα
από τα pits– κι άλλοτε όχι! Αντιθέτως,
έχοντας κάποιο μονοθέσιο στην ουρά του
δικού μου και αλλάζοντας πολλές φορές
γραμμή, με σκοπό να εμποδίσω το προ-
σπέρασμα, δεν υπήρξε καμία κύρωση. Κα-
τά την έξοδο σε κάποιο σημείο μιας πί-
στας και έχοντας καταλήξει στο μέσο αυ-
τής, οι άλλοι οδηγοί επιβραδύνανε και
σταματούσαν δίπλα μου, χωρίς να περνά-
νε! Τέλος, επιπλέον σημάδι έλλειψης ευ-
φυΐας των υπολοίπων πιλότων, αποτελού-
σε η συνεχής προσπάθειά τους να με προ-
σπεράσουν με τον ίδιο τρόπο, δίχως να ρι-
σκάρουν ιδιαίτερα. Όσο για τις αλλαγές
ελαστικών, δε γίνεται ποτέ, μα ποτέ, λά-
θος κατά τη διάρκειά τους. Μία επιλογή
για τυχαία εμφάνιση του περιστατικού,
θεωρώ ότι καλό θα ήταν να υφίσταται.
Να γίνω ακόμη πιο γκρινιάρης; To dam-
age system, αν και βελτιώθηκε, εξακο-
λουθεί να στερείται πλήρους ρεαλισμού.
Οι συγκρούσεις επιφέρουν πολύ μικρή ζη-
μιά σε σχέση με την ισχύ τους, δίνοντάς
μας την ευκαιρία στις εκκινήσεις να καθυ-
στερούμε τα φρεναρίσματα και ακόμη κι
αν πέσουμε με λίγη φόρα πάνω στο προ-
πορευόμενο μονοθέσιο να μην υπάρχει
αντίκτυπος. To φαινόμενο των «αόρατων»
μονοθεσίων στα pits επαναλαμβάνεται και
φέτος, ευτυχώς σε πολύ μικρότερο βαθ-
μό. Και μετά από όλα αυτά, καταφέρνο-
ντας να τερματίσουμε μέσα στις τρεις
πρώτες θέσεις που οδηγούν στο πολυπό-
θητο βάθρο, τουλάχιστον θα περιμέναμε
να δούμε πανηγυρισμούς με σαμπάνιες
και άκουσμα εθνικού ύμνου, σωστά; Λά-
θος. Δυστυχώς κι αυτά λάμπουν διά της
απουσίας τους και το μόνο που βλέπουμε
είναι ένας εκ των –μόλις δύο– διαθέσιμων
πανηγυρισμών του οδηγού, μαζί με τον
αριθμό των πόντων που προστίθενται
στην εμπειρία μας. Φτωχά πράγματα και
σίγουρα όχι αντιπροσωπευτικά του κλίμα-
τος που επικρατεί στο τέλος μιας κούρ-
σας.
ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ;
Θα ήταν άδικο να ισχυριστώ ότι το F1
2011 είναι ολόιδιο με το F1 2010. Βελτιώ-
σεις υπάρχουν. Η νοημοσύνη των οδη-
γών, αν και εξακολουθεί να απέχει πολύ
από το να χαρακτηριστεί αψεγάδιαστη, εί-
ναι αναβαθμισμένη, έχει προστεθεί το
safety car, ενώ και ο τεχνικός τομέας είναι
ανώτερος. Ως racing game διαθέτει πλού-
σιο βάθος, καθώς μέχρι να μάθετε να οδη-
γείτε άρτια κι ανταγωνιστικά και στα 19
σιρκουί (με το γκραν πρι στο Νέο Δελχί να
κάνει το ντεμπούτο του κι εκείνο του Νίρ-
μπουγκρινγκ να επιστρέφει) και να γίνετε
πρωταθλητής στο Hard επίπεδο θα σας
πάρει αρκετό χρόνο. Ταυτόχρονα, πάντα
θα έχετε την επιλογή να ανεβάσετε πε-
ραιτέρω το δείκτη πρόκλησης, αφαιρώ-
ντας κάποιο βοήθημα. Απλά μένει το πα-
ράπονο ότι η Codemasters είχε έναν ολό-
κληρο χρόνο στη διάθεσή της για να βελ-
τιώσει τα πολύ ουσιώδη στοιχεία του παι-
χνιδιού της και δεν το έπραξε, στερώντας
του και πάλι το χαρακτήρα του simulation.
Ειδικά η νοημοσύνη των οδηγών είναι το
άλφα και το ωμέγα σε ένα τέτοιο παιχνίδι
και είναι φανερό ότι υπάρχουν πολλά
ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Για όποιον
δεν είχε προμηθευτεί την περσινή ver-
sion, είναι μια καλή αγορά και προφανώς
ο καλύτερος σύγχρονος τρόπος μύησης
στον μαγικό κόσμο της F1. Αν όμως διέθε-
τα το F1 2010, πολύ δύσκολα θα αγόραζα
το φετινό, προτιμώντας να περιμένω όλες
τις απαιτητές βελτιώσεις στην επόμενη
ετήσια κυκλοφορία…
99
PC Master
80
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
F1 Racing game
n
Έκδοση:
Codemasters
n
Ανάπτυξη:
Codemasters
n
Τιμή:
€
44,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo 2.4 GHz ή AMD Athlon 5400+, 2GB
RAM, κάρτα γραφικών nVidia GeForce 7800/ATi Radeon X1800, 12.5GB στο σκληρό δίσκο, DirectX συμβατή κάρτα ήχου, λειτουργικό σύστημα Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο Web site:
http://www.formula1-game.com/uk/
n
Επιρροές:
Το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ στον πλανήτη
n
Εναλλακτική πρόταση:
F1 2010
• Ύπαρξη safety car
• Υψηλός βαθμός πρόκλησης
• Μεγάλη διάρκεια
• Χρειάζονταν περαιτέρω βελτιώσεις
στην A.I. των οδηγών
• Αλλοπρόσαλλες αποφάσεις από
τους αγωνοδίκες
• Για μία ακόμη χρονιά, simulation
δεν το λες
Δείγμα των πανηγυρισμών έπειτα από μία επι-
τυχία.
Ύστερα από 4.000 και πλέον χιλιόμετρα οδή-
γησης, σχηματίζεις μία σαφή εικόνα για το παι-
χνίδι.
Ευτυχώς το φαινόμενο των «ghost cars» στα pits πλέον δεν είναι συχνό.
Ο καλύτερος
σύγχρονος τρόπος
μύησης στον μαγικό
κόσμο της F1.