σιμα οδηγικά βοηθήματα. Εκτός του αυτό-
ματου κιβωτίου ταχυτήτων, μπορούμε να
ενεργοποιήσουμε το ABS, το Traction con-
trol, τη γραμμή που μας δείχνει την ιδανι-
κή πορεία μέσα στην πίστα, όπως και την
αυτόματη οδήγηση κατά την είσοδο και
έξοδό μας από τα pits. Τα δύο πρώτα, για
όσους δεν γνωρίζουν, αποκλείουν αντί-
στοιχα την περίπτωση μπλοκαρίσματος
και ολίσθησης των τροχών κατά το φρε-
νάρισμα και την υπερστροφή και απώλεια
ελέγχου του μονοθεσίου κατά το πάτημα
του γκαζιού μετά από μία στροφή. Εδώ εί-
ναι που υπεισέρχεται η αναγκαιότητα κα-
τοχής τιμονιέρας. Ακριβώς επειδή το πά-
τημα ενός κουμπιού του πληκτρολογίου ή
του gamepad δε μας επιτρέπει καμία στα-
διακή αυξομοίωση στην επιτάχυνση ή επι-
βράδυνση, μόνη επιλογή είναι να θέσου-
με τόσο το ABS όσο και το traction con-
trol σε πλήρη λειτουργία. Κι αν το δεύτε-
ρο είναι λίγο πολύ απαραίτητο, καθώς σε
διαφορετική περίπτωση είναι εξαιρετικά
δύσκολο να κουμαντάρουμε το μονοθέ-
σιο, δεν ισχύει το ίδιο και για το πρώτο. Αν
όμως το θέσουμε εκτός, αναπόφευκτα
δεν θα αργήσουν να φθαρούν τα λάστιχα
αναγκάζοντάς μας να κόψουμε ρυθμό και
να επισκεφτούμε τα pits για αλλαγή τους.
Μόνο στην περίπτωση χρήσης της τιμονιέ-
ρας αποδεικνύεται εφικτή η απενεργοποί-
ησή του, ώστε και περισσότερο ρεαλιστι-
κό να καταστεί το παιχνίδι και πιο σωστά
να μάθουμε να οδηγούμε.
Εκτός όλων των παραπάνω, φέτος,
όπως ακριβώς και στους πραγματικούς
αγώνες Formula 1, την εμφάνισή τους κά-
νουν και δύο ακόμη λειτουργίες: Το KERS
και το DRS. Το KERS αποτελεί ένα σύστη-
μα παροχής μικρής επιπλέον ποσότητας
ενέργειας, που βοηθάει τον οδηγό στα
φρεναρίσματα και στις εναλλαγές πορείας
στις στροφές, αλλά και στα προσπερά-
σματα αντιπάλων. Η χρήση του διαρκεί λί-
γα δευτερόλεπτα, οπότε πρέπει να γίνει
αντιληπτό από τον παίκτη-οδηγό ποιο εί-
ναι το καλύτερο σημείο χρήσης του. Το
DRS αποτελεί έναν μηχανισμό μεταβολής
της πίσω πτέρυγας του μονοθεσίου, που
συμβάλλει τα μέγιστα στα προσπεράσμα-
τα στις μεγάλες ευθείες. Κι εδώ η χρήση
είναι μικρής διάρκειας και προϋποθέτει να
βρισκόμαστε πολύ κοντά στο προπορευό-
μενο όχημα. Μόλις μάθετε να εκμεταλ-
λεύεστε τις δύο αυτές νέες λειτουργίες,
θα διαπιστώσετε πόσο πολύ μπορούν να
βοηθήσουν σε συγκεκριμένες καταστά-
σεις.
ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ
Μέχρι εδώ καλά, καθώς όλα φαντάζουν
εύστοχα και θετικά. Δεν είναι όμως. Τα
προβλήματα, όπως ακριβώς και πέρσι, θα
αρχίσουν να φαίνονται έντονα, όσο θα
αυξάνεται ο χρόνος ενασχόλησής σας με
το F1 2011. Έχοντας ολοκληρώσει δύο
σαιζόν και τρέχοντας (ελέω διαθέσιμου
χρόνου) κάθε φορά το 20% των γύρων
ενός κανονικού αγώνα, δεν είδα ούτε μία
σύγκρουση αντιπάλων! Μετά από 38 ολό-
κληρους αγώνες και 22 συνολικά ώρες
παραμονής στις πίστες, δεν υπήρξε ούτε
μία επαφή μονοθεσίων μεταξύ τους, ούτε
καν σε εκκίνηση ενός αγώνα! Έτσι, το αυ-
τοκίνητο ασφαλείας, που αποτελεί φετινή
προσθήκη, εμφανίστηκε μονάχα δύο φο-
ρές, λόγω πρόσκρουσης μονοθεσίου σε
τοίχο. Στις περιπτώσεις που συνέβη αυτό,
το ενδιαφέρον εκτοξεύτηκε, καθώς υπήρ-
χε πρόσφορο έδαφος για ενδεχόμενη αλ-
λαγή στρατηγικής, όπως ακριβώς συμβαί-
PC Master
98
Δυνατότητα συμμετοχής 16 παικτών
ταυτόχρονα σε μια κούρσα, με μάλλον
ατυχή έμπνευση τη συμπλήρωση του
grid με 8 μονοθέσια που ελέγχει η CPU.
Ενδιαφέρον το Co-op mode, όπου δύο
παίκτες αναλαμβάνουν τα μονοθέσια
της ίδιας ομάδας, με σκοπό να την οδη-
γήσουν στην κορυφή. Επίσης δεν απου-
σιάζει και το Split-screen Lan mode.
ΠΕΡΙ ΤΟΥ MULTIPLAYER
Εσωτερική κόντρα Μάνου-Fernando.
Η σκόνη στο βάθος μαρτυρά έξοδο μονοθεσί-
ου.
Πανέμορφη η πίστα της Νότιας Κορέας.
Ε, τώρα εγώ του έφταιγα του Vettel;