PC Master
108
Λ
οιπόν, παιδιά, υπάρχουν καλά
νέα και κακά νέα. Τα καλά νέα
είναι ότι το Red Orchestra 2 πα-
ραμένει απολύτως πιστό στον
προσανατολισμό του, καθώς
προορίζεται ξεκάθαρα για τους
gamers που έχουν βαρεθεί τα κοινά FPS
και αναζητούν μία πιο ρεαλιστική, πιο
hardcore εμπειρία, οπότε οι φανατικοί
οπαδοί του Red Orchestra δεν έχουν να
φοβηθούν απολύτως τίποτε. Το κακό,
όμως, είναι ότι αρκετές στιγμές έφθανα σε
τέτοιο σημείο εκνευρισμού, κούρασης και
απογοήτευσης που δεν είχα άλλη επιλογή
από το να κλείσω τον υπολογιστή απαυδι-
σμένος. Υπό τέτοιες συνθήκες, ο πόλεμος
είναι πράγματι κόλαση.
ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΡΩΣΙΑ!
Το Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
ανήκει στο είδος των tactical multiplayer
FPS και το setting του παιχνιδιού, όπως γί-
νεται εύκολα αντιληπτό από τον τίτλο,
εστιάζει στη μεγαλύτερη ίσως μάχη του Β’
Παγκοσμίου Πολέμου. Υποτίθεται πως το
παιχνίδι διαθέτει δύο single player
campaigns, μία για τους Ρώσους και άλλη
μία για τους Γερμανούς, αλλά ας μην πα-
ρασυρθεί κάποιος και αγοράσει το παιχνίδι
περιμένοντας κάτι σαν τα παλιά Medal of
Honor και Call of Duty, γιατί θα κλαίει τα
λεφτά του με γοερούς λυγμούς. Το κατ’
ευφημισμόν single player που περιλαμβά-
νεται στο RO2, δεν είναι τίποτε άλλο παρά
οι πίστες του multiplayer με bots αντί για
πραγματικούς αντιπάλους.
Μιλώντας για ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
το RO2 μπορεί δικαίως να παινεύεται για το
επιτυχημένο σύστημα κάλυψης (cover
system) που χρησιμοποιεί. Πατώντας το
πλήκτρο Ctrl, θα «κολλήσετε» σε οποιαδή-
ποτε επιφάνεια και θα καλυφθείτε πίσω
από αυτή, ώστε να κινηθείτε με ασφάλεια
προς το στόχο σας. Με ένα δεξί κλικ μπο-
ρείτε να πεταχτείτε από το σημείο κάλυ-
ψης και να πυροβολήσετε ή εναλλακτικά,
αν ο αντίπαλος έρχεται κατά κύματα και
δεν τολμάτε να ξεμυτίσετε, υπάρχει η δυ-
νατότητα τυφλών βολών (blind fire) πίσω
από την κάλυψη… μπας και πετύχετε κά-
ποιον κατά λάθος. Του δειλού η μάνα δεν
έκλαψε ποτέ, έτσι δεν λένε; Εν πάση περι-
πτώσει, το multiplayer πρέπει να χαρακτη-
ρισθεί πλήρες από άποψη περιεχομένου με
εννέα χάρτες για έως και 64 παίκτες και
τρία διαφορετικά game modes για να επι-
λέξετε, αν και στην πράξη η συντριπτική
πλειονότητα των διαθέσιμων servers χρη-
σιμοποιεί δύο–τρεις συγκεκριμένους χάρ-
τες και συνήθως ένα game mode (Territory
Control). Παίζοντας θα συγκεντρώνετε πό-
ντους οι οποίοι οδηγούν σταδιακά στο, κα-
θιερωμένο πια στα παιχνίδια αυτού του εί-
δους, ξεκλείδωμα νέων όπλων και αντικει-
μένων, ώστε να είστε πιο ανταγωνιστικοί
στο πεδίο της μάχης, ενώ διατίθενται και
διαφορετικές classes. Προσωπικά, βρήκα
την πρόοδο του ξεκλειδώματος υπερβολι-
κά αργή, αν και γι’ αυτό μπορεί να ευθύνε-
ται η τάση μου να μαζεύω δεκάδες deaths
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core 2 Quad 6600 στα
2.4GHz, 4GB μνήμη, ATi Radeon HD4850
512ΜΒ κάρτα γραφικών, Windows 7
Home Premium, ανάλυση 1.680x1.050
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το Red Orchestra 2 χρησιμοποιεί τη μη-
χανή γραφικών Unreal Engine 3 και το
τελικό αποτέλεσμα είναι μάλλον μέτριο
για τα σημερινά δεδομένα. Παρ’ όλα αυ-
τό, το παιχνίδι εμφανίζεται παραδόξως
βαρύ και υποχρεωθήκαμε να θέσουμε τις
ρυθμίσεις ποιότητας στο επίπεδο
medium για να παίξουμε χωρίς προβλή-
ματα. Δυστυχώς συναντήσαμε συχνά και
εντελώς απρόβλεπτα crashes, καθώς και
άλλα μικρότερης σημασίας bugs.
Κατά κανόνα, η μάχη στο RO2 διεξάγεται σε
μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Η σωστή
χρήση του συστήματος κάλυψης είναι απολύ-
τως απαραίτητη για να επιβιώσετε!
RED ORCHESTRA 2
HEROES OF
STALINGRAD
Για γερά στομάχια…
του Αλέξανδρου «Admiral» Γκέκα alexandros1313@gmail.com
Οι single player campaigns διαθέτουν σύντομα cinematics με βασικές πληροφορίες για κάθε πί-
στα, αλλά δεν έχουν να προσφέρουν κάτι περισσότερο από εξάσκηση για το multiplayer.