Page 138 - PCM266

SEO Version

139
PC Master
στις κονσόλες, μπας και τα δούμε στη συ-
νέχεια όπως τους αξίζει στα PCs...) Η εται-
ρεία όχι μόνο δεν διάλεξε να κάνει κάτι τέ-
τοιο, αλλά παρουσίασε ένα παιχνίδι που εί-
ναι «κάτι–σαν–Rage», με πλήθος προβλημά-
των να το μαστίζουν.
Πού είναι οι επιλογές περί γραφικών και
video; Αρχικά πουθενά, γίνονται διαθέσιμες
μέσω patch. Πού είναι τα υψηλής ποιότητας
textures που αναμέναμε να δούμε; Σε κά-
ποια λίγα μέρη, στα υπόλοιπα τίποτε δεν
προξενεί εντύπωση στο μάτι, καθώς η υπέρ-
μετρη συμπίεση καταστρέφει το αποτέλε-
σμα. Πόσα είναι τα frames per second που
τρέχει το παιχνίδι, ακόμη και σε αυτή τη με-
τριότατη πρώτη μορφή του; Αρχικά πολύ λί-
γα, ανεβαίνουν μέσω patch. Θέλετε και άλ-
λα; Artifacts αιωρούνται σε διάφορες τοπο-
θεσίες, ενώ –ειδικά σε κάρτες ATi– τα
textures αργούν στιγμιαία να «ντύσουν» μία
επιφάνεια, με αποτέλεσμα και να δείχνει
κακάσχημο το παιχνίδι και να κουράζει
υπερβολικά τον παίκτη. Ακόμη μεγαλύτερη
εντύπωση προξενούν κάποιες δηλώσεις του
στυλ «κατεβάστε τον Rage performance
driver που κυκλοφόρησε η AMD». Δηλαδή,
τέσσερα χρόνια τώρα πώς εξέλισσες το παι-
χνίδι, κυρία id, και πού έκανες beta testing
της PC version; Σε ΧBοχ 360; Είναι ή λέγεται
αυτό σεβασμός στον πελάτη;
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω,
εμφανίζεται όλο θράσος και με στόμφο ο
πολύς John Carmack και δηλώνει «Τα PCs
δεν είναι η κυρίως πλατφόρμα εξέλιξης
των τίτλων μας πλέον», εξοργίζοντας ακό-
μη περισσότερο το κοινό, που ήδη νιώθει
εξαπατημένο. Κύριε Carmack, τόσο εύκολο
ξεχνάς από πού αναδείχθηκες; Αν η κυρίως
πλατφόρμα εξέλιξης της δουλειάς σου δεν
είναι πλέον τα PCs, φρόντισε στην έκδοση
που κυκλοφορείς γι’ αυτά να μη βάζεις
υπερσυμπιεσμένα textures με τραγελαφικά
αποτελέσματα. Κάνε επίσης σωστό beta
testing προτού κυκλοφορήσεις ένα παιχνίδι
και άσε τις αστειότητες που διαρρέουν περί
επερχόμενου patch πολλών GB.
Η μεγάλη ειρωνεία έγκειται στο ότι το
παιχνίδι, ως περιεχόμενο, όπως μπορείτε να
διαβάσετε και στο review του Γιώργου Δε-
μπεγιώτη, δεν είναι κακό. Κακή, μάλλον κά-
κιστη, είναι η συμπεριφορά και η στάση της
id –και κυρίως του υπευθύνου της– απένα-
ντι στο κοινό των PC gamers. Αλλά ποτέ
δεν υπάρχει δράση χωρίς αντίδραση. Και το
αποκορύφωμα της αντίδρασης που υπήρξε,
είναι η φημολογία περί πιθανής απόφασης
«παγώματος» της κυκλοφορίας του Doom 4.
Λέγεται ότι οι Zenimax και Bethesda διαπί-
στωσαν «σοβαρή έλλειψη εμπιστοσύνης στη
διαχείριση του project από πλευράς ιd». Αν
αληθεύουν, επιβεβαιώνεται ότι «είναι καλύ-
τερα να μασάς, παρά να μιλάς», κύριε Car-
mack. Και με αυτά που είδαμε, ίσως είναι
καλύτερα να μη λεηλατήσεις άλλο την κλη-
ρονομιά του Doom, που αναμφισβήτητα
εσύ ο ίδιος δημιούργησες…
ΠΕΡΙ ΜΠΡΕΪΒΙΚ Ο ΛΟΓΟΣ
Με αφορμή όσα έγραψα στο «User
Ρower» του τεύχος 264, έλαβα δύο πολύ
αξιόλογα e–mails από τον αναγνώστη του
περιοδικού, Αλέξανδρο Καραμπή, ο οποίος,
μεταξύ άλλων, αναφέρει: «…Εκείνο που
δεν υπολογίζει ο πολύς κόσμος, είναι ότι ο
Μπρέιβικ είναι ένας φανατικός με έντονα
ψυχολογικά προβλήματα (ποια είναι αυτά
ακριβώς θα αφήσω να τα συμπεράνουν οι
ψυχίατροι). Αυτοί οι άνθρωποι, που στην
ψυχοπάθειά τους διαπιστώνονται δολοφο-
νικές τάσεις, απλώς χρειάζονται ένα ερέθι-
σμα για να ξεκινήσουν να σκοτώνουν. Στη
συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το Modern
Warfare 2. [...] Εκείνο που πρέπει να γίνει
κατανοητό, είναι αυτό που ουσιαστικά λένε
οι υπέρμαχοι της οπλοκατοχής στην Αμερι-
κή και είναι πολύ μεγάλη αλήθεια: “Guns
don't kill people. People kill people.” Κοι-
νώς, το ότι το παιχνίδι σκότωσε, είναι φθη-
νή δικαιολογία. [...] Η κίνηση της νορβηγι-
κής κυβέρνησης να αποσύρει προσωρινά τα
παιχνίδια είναι καλή, μια και θα αποφευ-
χθούν άμεσες αντιδράσεις, αλλά υπάρχει
περίπτωση επιτέλους να ανανεωθεί και να
βελτιωθεί το σύστημα αξιολόγησης των
παιχνιδιών; […] Ο εν λόγω κύριος, λοιπόν,
παρουσιάζει συμπτώματα κοινωνιοπάθειας
(sociopathy ο αγγλικός όρος). Οι συγκεκρι-
μένοι ασθενείς είναι επικίνδυνοι για τους
γύρω τους, διότι δεν έχουν συναισθήματα.
Μπορούν να τα μιμηθούν πολύ καλά, αλλά
δεν έχουν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η
δικαιολογία της πράξης του είναι μία ιδεο-
λογία, που αν κάποιος μιλήσει μαζί του διε-
ξοδικά, θα καταλάβει ότι γι' αυτόν δεν ση-
μαίνει τίποτε. Η χρησιμοποίηση του Modern
Warfare 2 στην απολογία του έχει σκοπό
και μάλιστα πολύ συγκεκριμένο. Είναι προ-
ετοιμασία υπεράσπισης…»
Τα γραφόμενα του αναγνώστη, ειδικά το
σημείο περί κοινωνιοπάθειας, μου κίνησαν
πολύ το ενδιαφέρον και ψάχνω ήδη το όλο
θέμα. Όπως σου απάντησα και προσωπικά,
θεωρώ ότι στα βασικά σημεία δεν διαφω-
νούμε, Αλέξανδρε, και οι ανησυχίες μας
ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό.
PC
Όποιος λησμονεί από πού ξεκίνησε, είναι κατα-
δικασμένος να γυρίσει κάποτε εκεί…
Eμφανίζεται όλο θράσος και με
στόμφο ο πολύς John Carmack και
δηλώνει «Τα PCs δεν είναι η κυρίως
πλατφόρμα εξέλιξης των τίτλων μας
πλέον», εξοργίζοντας ακόμη περισσότερο το κοινό,
που ήδη νιώθει εξαπατημένο.
Η ερημιά του Rage αντανακλά και τις επιδόσεις του.