ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ
Έχοντας τροφοδοτήσει κατά το παρελ-
θόν τους παίκτες με υπέροχες εμπειρίες και
αναμνήσεις από τις σειρές παιχνιδιών
Wolfenstein, Doom και Quake, όλοι ανέμε-
ναν το νέο «τέκνο» της με το όνομα Rage.
Οι ιθύνοντες εκφράζονταν με τα καλύτερα
λόγια για την Tech 5 engine που θα χρησι-
μοποιούσε ο νέος τίτλος και τα τρέιλερ έδι-
ναν και έπαιρναν το τελευταίο διάστημα
στο Ιnternet. Βέβαια, υπήρχε και μία μικρή
μερίδα του κοινού που στεκόταν πολύ επι-
φυλακτικά απέναντι στο Rage. Το σκεπτικό
πίσω από τη στάση τους ήταν ότι είχαν πε-
ράσει πολλά χρόνια από την τελευταία φο-
ρά που η id είχε εξ ολοκλήρου δημιουργή-
σει ένα παιχνίδι για PCs και αυτό δεν ήταν
άλλο από το Doom 3. Τα Quake IV και
Wolfenstein (2009) αποτελούσαν δημιουρ-
γίες της Raven Software και ενώ ήταν πολύ
καλά παιχνίδια, κάτι έμοιαζε να τους λείπει
από τη συνταγή που χαρακτήριζε ένα κλα-
σικό παιχνίδι της id. Το δε Doom 3 είχε δι-
χάσει μέρος του κοινού, καθώς έμοιαζε πε-
ρισσότερο με διαφήμιση της Tech 4 engine
της εταιρείας, παρά με σωστό και άξιο διά-
δοχο της θρυλικής σειράς παιχνιδιών της.
Κανένα από τα τρία παραπάνω παιχνίδια,
όμως, δεν είχε ξεσηκώσει θύελλα διαμαρ-
τυριών, δεν υπήρχε άλλωστε λόγος για κά-
τι τέτοιο. Απλούστατα σε άλλους άρεσαν
πολύ, για κάποιους άλλους υπήρξαν μικρές
(ή μεγάλες) απογοητεύσεις...
...Mέχρι που έφτασαν η 4η και 7η Οκτω-
βρίου 2011, ημερομηνίες κυκλοφορίας του
Rage σε Αμερική και Ευρώπη αντίστοιχα. Το
θαύμα της id, το πολυθρύλητο shooter που
θα επαναπροσδιόριζε το είδος, το όχημά
της για τη μεγάλη επιστροφή στο προσκή-
νιο των FPS games, αποδείχθηκε… χαλα-
σμένο τρίκυκλο. Δεν είναι μόνο το ότι σε
πολλές περιπτώσεις οπτικά δεν θυμίζει σε
τίποτε το μεγαλείο των παλαιότερων τίτ-
λων της id, καθένα από τα οποία στην επο-
χή του αποτελούσε το state of the art των
shooting games. Ούτε η μείξη της FPS συ-
νταγής με racing στοιχεία αποτελεί το κυ-
ρίως πρόβλημα. Από πολύ νωρίς είχαμε
πληροφορηθεί αυτό το παράξενο «πάντρε-
μα» που θα επιχειρούνταν. Μερικοί σκεφτή-
καμε μάλιστα ότι το πείραμα θα μπορούσε
να στεφθεί με επιτυχία και να δώσει έναν
διαφορετικό αέρα στο παιχνίδι, κάνοντάς το
να ξεχωρίζει σε έναν ακόμη τομέα από τα
τόσα πολλά FPS. Αυτό που εξοργίζει τους
χρήστες και τους κάνει να νιώθουν αυτό
ακριβώς που λέει το όνομα του παιχνιδιού
(rage = οργή, μανία, υπέρμετρος θυμός)
είναι η προχειρότητα με την οποία αντιμε-
τώπισε την PC version του τίτλου η id. Η
εταιρεία που αναδείχθηκε μέσα από τα PCs,
που πάντοτε έδειχνε να ξέρει πώς να
σπρώξει τις κάρτες γραφικών στα όριά
τους, πολλές φορές ξεπερνώντας τα, έπε-
σε στην ίδια παγίδα που έχουν πέσει και τό-
σα άλλα software houses: Τη multiplatform
φύση των παιχνιδιών και την επιλογή της
κυρίως πλατφόρμας εξέλιξής τους.
Και αν ήταν αρκετοί εκείνοι που γκρίνια-
ζαν για το Crysis 2 και τις δυνατότητες που
η CryEngine 3 είχε στο να αποδώσει πολύ
ανώτερο οπτικό αποτέλεσμα από αυτό που
αρχικά συναντήσαμε, το Rage μάς αφήνει
εν πολλοίς άφωνους. Εντάξει, ας δεχτούμε
(λέμε τώρα…) ότι η id αποφασίζει να εξελί-
ξει το Rage με βάση μία κονσόλα, κοινώς
ένα μηχάνημα εξαετίας. Αφού προφανώς
για λόγους κόστους δεν μπορεί να την εξε-
λίσσει παράλληλα –και όπως πρέπει– γιατί
δεν καθυστερεί την PC version για ένα μι-
κρό διάστημα, ώστε να δώσει στο κοινό ένα
σωστό προϊόν; (Πού φτάσαμε, να ζητάμε
εμείς οι ίδιοι να προηγούνται τα παιχνίδια
Υπάρχει μία πολύ μικρή ελίτ εταιρειών, οι οποίες πάντοτε απολάμβαναν το σεβασμό και την
αναγνώριση της ποιοτικής δουλειάς τους από το σύνολο των PC gamers. H id λίαν
προσφάτως εξαίρεσε εαυτήν από αυτή την κάστα…
του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη manos426f@hotmail.com
PC Master
138
ΟΡΓΗ (=RAGE) ΠΑΙΚΤΩΝ
Στο Doom 3 έκαναν την
εμφάνισή τους τα πρώτα
ανησυχητικά δείγματα
γραφής του Carmack.