137
PC Master
νώ σε μεγάλο βαθμό με τα όσα έχετε ανα-
φέρει. Πράγματι, οφείλουμε να είμαστε
απαιτητικοί ως καταναλωτές, αλλά θέλω
να αναλύσω το θέμα και από μία άλλη
σκοπιά, με τη δική μου διαπεραστική ματιά.
Sephir+
Manos426f:
Φςςςςς.
Admiral:
Δικαιολογημένος ο θαυμασμός
σας. Θα πω, λοιπόν, ότι συχνά είμαι πολύ
επιεικής με τα bugs. Αν δεν πρόκειται για κά-
τι game-breaking, συνήθως δεν με ενοχλεί.
Omen:
Μαζί σου.
Admiral:
Εδώ αγόρασα και έπαιξα το
Stalker εντελώς unpatched. Μιλάμε για
σουρεαλισμό, γουρούνια που πετούσαν,
άνθρωποι που κολυμπούσαν στο χώμα και
crashes κάθε δεκάλεπτο. Όμως κάνω δια-
χωρισμό, ανάλογα με την εταιρεία παρα-
γωγής, παιδιά.
Manos426f:
Ωπ, γιατί αυτό;
Admiral:
Ναι, έχω κατανόηση όταν οι
developers είναι πειναλέοι Ουκρανοί, εκεί
θα κάνω υπομονή γιατί οι συνθήκες ήταν
δύσκολες.
Omen:
Όταν ειναι Τεξανοί rednecks;
Admiral:
Σε περιπτώσεις τύπου id, κανέ-
να έλεος. Αλλά η πικρή αλήθεια είναι,
όπως είπα και νωρίτερα, ότι η ημερομηνία
κυκλοφορίας δεν αποφασίζεται με βάση
την πληρότητα ενός παιχνιδιού, αποφασί-
ζεται από το τμήμα marketing.
Cyberguy:
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Admiral:
Για παράδειγμα, αν πλησιάζουν
Χριστούγεννα και εσύ ετοιμάζεις το
Modern Warfare 15, αυτό θα κυκλοφορή-
σει Νοέμβρη βρέξει-χιονίσει, σε όποια κα-
τάσταση και να είναι.
Manos426f:
Ξεκίνα το νωρίτερα, βάλε
περισσότερους να δουλεύουν. Μέγιστη
ποιότητα με ελάχιστο κόστος δεν γίνεται
παιδιά.
Cyberguy:
Δεν ισχυεί αυτό, Μάνο, όλα
παίζουν ρόλο, ποια άλλα παιχνίδια βγαί-
νουν, ποια εποχή κ.λπ. Επειδή έχουν στα-
θερό release, υπάρχει ομάδα που δουλεύει
μόνο σε αυτά.
Admiral:
Και εγώ θεωρώ τη λογική αυτή
απαράδεκτη, αλλά πλέον τα games είναι
big business και μία μικρή καθυστέρηση 1-
2 εβδομάδων μπορεί να κοστίσει εκατομ-
μύρια.
Manos426f:
Η απάντηση λέγεται μεγα-
λύτερη ομάδα ανάπτυξης.
Cyberguy:
Όχι, downsizing παντού, γιατί
οι «γιάπηδες» λένε ΟΚ, θα βγει, θα πάρουμε
λεφτά και μετά θα έχουμε budget για τα
patches.
Admiral:
Συνοψίζοντας λοιπόν, θα δείξω
κατανόηση όταν γνωρίζω ότι ο δημιουργός
είχε περιορισμένους οικονομικούς πόρους
εκ των πραγμάτων, αλλά όχι όταν αναφε-
ρόμαστε σε μεγάλες εταιρίες. Εκεί οφεί-
λουν να παραδώσουν ένα ολοκληρωμένο
προϊόν.
Sephir:
Tο θέμα είναι ότι οι μικρές εται-
ρίες σπάνια έχουν gamebreaking bugs.
Admiral:
Έχω δει και καταστροφικές πε-
ριπτώσεις, όπως το Star Ruler.
Manos426f:
Δηλαδή, φτάσαμε να είμα-
στε πιο επιεικείς απέναντι στους μεγάλους,
επειδή παίζει πίεση και καλά;
Admiral:
ΟΧΙ! Εκεί κανένα έλεος. Πς, πο-
λύ επαναστατικό αυτό που είπα.
Manos426f:
Μα συγνώμη, παίζει αντίφα-
ση εδώ. Λέμε ότι επειδή οι μεγάλες εται-
ρίες έχουν αυστηρά deadlines βγάζουν ημι-
τελή παιχνίδια. Αρα μηδενική ανοχή είτε
λέγεται Id είτε όχι.
Admiral:
Δεν είπα οτι τους δικαιολογώ.
Αν θέλετε και συγκεκριμένο παράδειγμα,
εγώ στην περίπτωση, π.χ., του Hard Reset
θα ήμουν επιεικής, γιατί έχω μία συμπάθεια
στους φτωχούς και καταφρονεμένους.
Omen:
ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΟΣ ΛΕΜΕ!
Volrath:
Με βλέπετε τώρα;
Omen:
Αλληλούια! Είσαι το ζωντανό πα-
ράδειγμα της σημερινής μας συζήτησης.
Sephir:
Σαν patch που μπήκες, πες την
άποψή σου!
Volrath:
Ναι, είμαι το patch. Κατ’ αρχήν,
είμαι από τους τυχερούς gamers που έχω
συναντήσει ελάχιστα bugs ακόμα και σε
θεωρητικά buggy games.
Admiral:
Αμάν, ο Νίκος είναι ένας από
αυτούς τους εκνευριστικούς, που τους λες
«αμάν bugs, ανατινάχθηκε ο υπολογιστής
μου» και αυτοί σου λένε «εγώ όλα καλά».
Το gaming αντίστοιχο αυτών που τρώνε και
δεν παχαίνουν.
Volrath:
Για παράδειγμα, έπαιζα Age of
Conan από την πρώτη μέρα και ήταν όλα
μέλι-γάλα. Υπάρχουν 3 ειδών bugs: 1) Αυ-
τά που δεν σου επιτρέπουν να φτάσεις στο
τέλος. Απλά απαράδεκτα, στην πυρά. 2)
Μικρό-bugs. Δικαιολογημένα, αλλά θα πε-
ριμένω να διορθωθούν και αυτά σε κάποιο
patch. 3) Αυτά που δεν εμποδίζουν την
απρόσκοπτη λειτουργία του τίτλου, αλλά ο
παίχτης μπορεί να τα εκμεταλλευτεί για να
κάνει πχ το game ευκολότερο.
Omen:
FALSE!
Manos426f:
Τα τελευταία δεν ενοχλούν.
Volrath:
Κλασικότερο παράδειγμα το
Two Worlds. Στο πρώτο 10λεπτό έβρισκες
τον κακό του παιχνιδιού και του μίλαγες...
χρατς μία με το σπαθί, πάρτον κάτω, τίτλοι
τέλους. Απαράδεκτα και αυτά.
Omen:
Χαχα!
Volrath:
Μη γελάς Τάσο, πρώτη φορά
τέλειωσα RPG στο 10λεπτο. Γενικά τα
bugs, μικρά και μεγάλα είναι τεράστια πλη-
γή πλέον, που ωθούν τον κόσμο στις κον-
σόλες (λέμε τώρα)...
Sephir:
Και αυτές δεν πάνε πίσω. Λοι-
πόν, μετά το «Volrath patch», κλείνουμε
την κουβέντα μας, ραντεβού τον επόμενο
μήνα!
PC
Αν όμως τέτοιοι τύποι καθορίζουν το πότε θα
βγει ένα παιχνίδι και όχι οι ίδιοι οι δημιουρ-
γοί...
...έχουμε συχνότερα τέτοια φαινόμενα.
Είναι indie, είχε σημα-
ντικό bug με τα όπλα,
που διορθώθηκε με
patch. Πρέπει, όμως,
να είμαστε πιο επιει-
κείς με το Hard
Reset;