Page 87 - PCM267

Basic HTML Version

ενώ το tab της μαγείας έχει τα ξόρκια ανά
σχολή (Alteration, Conjuration κ.λπ.), τα
shouts, τα powers και τα ενεργά ξόρκια
που έχετε εκείνη τη στιγμή. Το αποτρόπαιο
έγκλημα είναι ότι αυτή η λίστα ξεκινά, για
κάποιο λόγο που κανένας δεν ξέρει, από
τη μέση της οθόνης. Το αποτέλεσμα είναι
αυτή η λίστα να φεύγει «εκτός οθόνης»
(παρ’ όλο που υπάρχει άπλετος κενός χώ-
ρος από τη μέση και πάνω) και ο χρήστης
να πρέπει να κάνει scroll down για να βρει
τις υπόλοιπες επιλογές. Στην περίπτωση
των ενεργών ξορκιών, συγκεκριμένα, αυτό
είναι εγκληματικό: Πρώτον, επειδή στο βα-
σικό interface δεν υπάρχει κανένα icon για
να ξέρεις τι είναι ενεργό και, δεύτερον,
επειδή τα buffs συχνά έχουν σχετικά μικρή
διάρκεια (60 δευτερόλεπτα), για να δεις
ανά πάσα στιγμή τι έχεις ενεργό πάνω σου
πρέπει να μπεις σε αυτό το δύσχρηστο με-
νού, να κάνεις scroll down για το υπομε-
νού και μετά να το βρεις. Aντίστοιχα, δεν
φαίνονται και οι επιπτώσεις… Είχα κολλή-
σει μία ασθένεια από κάπου και δεν το ήξε-
ρα. Άρχισα να καταλαβαίνω ότι κάτι πάει
στραβά, όταν περαστικοί με ρωτούσαν:
«Νιώθεις καλά; Φαίνεσαι χάλια.» Τι να τους
πω… ότι χρειάζομαι 20 δευτερόλεπτα και
10 κλικ για να δω τι effects έχω πάνω μου;
Ναι, ρε παιδιά, αρρώστησα. To κακό
interface είχε και ένα ακόμη άσχημο, για
μένα, αποτέλεσμα: Κάθε φορά που κέρδιζα
ένα νέο Dragon Shout, μία φοβερή δρακο–
δύναμη που θα έπρεπε να με ενθουσιάσει,
σκεφτόμουν ότι προστέθηκε άλλο ένα skill
που θα πρέπει να στριμώξω στη λίστα με
τα favorites ή εναλλακτικά, άλλη μία ικα-
νότητα που θα πρέπει να κάνω τέσσερα
κλικ και ψάξιμο με scroll για να την εντοπί-
σω. Αποτέλεσμα ήταν, από τα δεκάδες
shouts, να ασχοληθώ μόνο με δύο–τρία.
Δυστυχώς, υπήρχαν πολλά που δεν μπήκα
καν στον κόπο να δω, επειδή σκεφτόμουν
ότι πρέπει να πλοηγηθώ μέσα στο στενά-
χωρο interface.
Στο inventory σάς περιμένει άλλο ένα
κατεβατό κειμένου, χωρίς εικονίδια για εύ-
κολη και γρήγορη αναγνώριση. Όταν το
υπομενού των Potions γεμίσει με 100–120
μπουκαλάκια που είναι απλές προτάσεις
τύπου «Lesser Potion of Magicka (22)» και
«Fortify Haggle» που γεμίζουν τέσσερις με
πέντε «οθόνες», καταλαβαίνετε, φαντάζο-
μαι, γιατί γίνεται δύσκολο το inventory
management. Προσθέστε την πλήρη απου-
σία κάθε τύπου «μαριονέτας», όπου γίνεται
εμφανώς ορατό τι φοράτε και τι επίπτωση
έχει στο χαρακτήρα σας, και θα καταλάβε-
τε γιατί μελαγχολώ βλέποντας τα
inventory screens του Baldur’s Gate, για
παράδειγμα. Απογοήτευση προκαλούν επί-
σης το Journal με τις αλλόκοτες κατηγο-
ριοποιήσεις των quests και το πολύ άσχημο
quest tracking, το αδικαιολόγητα περιορι-
σμένο zoom στο γενικό χάρτη του κόσμου,
αλλά και το Perk Tree που, προκειμένου να
βγει ένα έφετζίδικο κόλπο με έναν ουρανό
και αστερισμούς, παρουσιάζει ένα φρικα-
λέο, δύσχρηστο σύστημα. Χίλιες φορές μία
ξερή λίστα.
Κλείνοντας τα μειονεκτήματα, δύο ακόμη
λεπτομέρειες που οφείλω να υπογραμμίσω.
Πρώτον, κάποιες πόλεις θα μπορούσαν να
έχουν περισσότερο πληθυσμό και, δεύτε-
ρον, οι διάλογοι είναι δυστυχώς… μονόλο-
γοι! Οι επιλογές για διαφορετικές απαντήσεις
που σας δίνονται, οδηγούν στο ίδιο αποτέ-
λεσμα, απλώς με διαφορετικές λέξεις. Πολύ
θα ήθελα ένα πιο πολύπλοκο κι έξυπνο σύ-
στημα στους διαλόγους, με επιλογές να ξε-
κλειδώνονται με υψηλό Speech ή ξεχωρι-
στές επιλογές βάσει φυλής, κλάσης ή
background. Πολλά θέλω, ε;
Ίσως να δοθεί η εντύπωση, φίλε αναγνώ-
στη, πως έδωσα μεγάλη έμφαση στα μειονε-
κτήματα του παιχνιδιού. Πρέπει, όμως, να
ομολογήσω ότι, αν και τελείωσα το βασικό
quest και παρά τις 80 ώρες ενασχόλησης με
το παιχνίδι, ανυπομονώ κάθε μέρα να περι-
πλανηθώ πάλι σε αυτόν τον παραμυθένιο
κόσμο, παρά το «παραπληγικό» interface. Να
ανακαλύψω περιοχές, να κάνω μία δύσκολη
Daedra Mission, να πάρω ένα achievement,
να σκοτώσω έναν περαστικό δράκο, βρε
αδελφέ.
Έδωσα τόση μεγάλη έμφαση στα μειονε-
κτήματα, γιατί ήθελα πολύ να βρω το τέλειο
και άψογο παιχνίδι στο Skyrim και απογοη-
τεύθηκα που δεν το βρήκα, αλλά και για να
κάνω σαφές ότι το Skyrim δεν είναι το «τέ-
λειο 10άρι», όπως έχω δει να περιγράφουν
κάποιοι reviewers. Αυτό, όμως, δεν θα πει
ότι το Skyrim είναι κάτι λιγότερο από ένα
πραγματικά εξαίσιο, αληθινά επικό RPG, που
θα σας ρουφήξει στον κόσμο του. Και αν, με
το καλό, η Bethesda ακούσει τα παράπονά
μας, ρίξει τον εγωισμό της, παραδεχτεί τα
λάθη και φτιάξει ένα patch που να επισκευά-
ζει δύο-τρία βασικά πράγματα, τότε θα έχει
αγγίξει την τελειότητα.
Αν φανταστώ ένα Skyrim με καλό
interface και inventory, πιο επεξηγηματικό
journal με καλύτερη καταγραφή, πιο φιλικό
χάρτη και πιο απλό perk interface, εύκολα
θα το βαθμολογούσα με 5 βαθμούς παραπά-
νω (κάτι που μάλλον θα γίνει με τα πρώτα
καλά mods που μάλιστα θα ενσωματωθούν
σύντομα σε ένα είδος Skyrim Marketplace).
Όταν γίνει, θα αγγίξουμε την τελειότητα…
μέχρι τότε θα αρκεστούμε σε ένα «απλά»
εξαιρετικό παιχνίδι που κάνουμε τα στραβά
μάτια για να μη δούμε τις ατασθαλίες του.
87
PC Master
90
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
RPG
n
Έκδοση:
Bethesda
n
Ανάπτυξη:
Bethesda
n
Τιμή:
49,90
n
Ελάχιστες Απαιτήσεις:
Intel Core®2 Duo 22.0GHz, 2GB RAM, 512MB RAM video card w Shader 3.0
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
http://www.elderscrolls.com/skyrim/
n
Επιρροές:
Oblivion, Fallout: New Vegas
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Morrowind
• Τεράστιος κόσμος
• Δεκάδες ώρες gameplay
• Κακοσχεδιασμένο interface
Elder Scroll game χωρίς Elder Scroll δεν γίνε-
ται!
Εκεί που φτάνεις
κατάκοπος σε ένα
χωριό, δέχεται
random επίθεση
από δράκο. Όταν
γίνονται τέτοια
σκηνικά, το Skyrim
συγκλονίζει.