Page 140 - PCM267

Basic HTML Version

ΠΕΙΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αγαπητό «PC Master»,
Ονομάζομαι Άγγελος και σας
διαβάζω από το 2007, αλλά έχω
τεύχη από το 1999 λόγω του
αδερφού μου, αρχαίος αναγνώ-
στης αυτός. Καταρχάς, θέλω να
αναφερθώ σε ένα θέμα το
οποίο απασχολεί πολύ τους
game developers τώρα τελευ-
ταία, την πειρατεία. Αυτό που
δεν καταλαβαίνω είναι γιατί οι
εταιρείες πιστεύουν ότι τους
προκαλεί τόσο μεγάλη ζημιά
αυτό το ζήτημα. Αν δεν υπήρχε
ο δωρεάν τρόπος, το 90% αυ-
τών που κατεβάζουν πειρατικά
αντίτυπα δεν θα ασχολούνταν
με το παιχνίδι καθόλου. Αντιθέ-
τως, πολλοί από αυτούς που
κατεβάζουν ένα game μέσω
torrent, εφόσον τους φανεί κα-
λό, το αγοράζουν για να παί-
ξουν το multiplayer κομμάτι
του ή για να υποστηρίξουν την
εταιρεία. Εγώ, για παράδειγμα,
κατέβασα το StarCraft 2 πειρα-
τικά, αλλά δύο μέρες μετά το
αγόρασα αυθεντικό. Έτσι, λοι-
πόν, δεν θα έπρεπε να καταδι-
κάζουν τόσο πολύ την πειρα-
τεία οι developers, θα έπρεπε
απλά να την αγνοούν και να μη
βάζουν τόσο απαίσια συστήμα-
τα ασφαλείας (βλ. DRM). Αν το
παιχνίδι είναι καλό θα πουλή-
σει, αν όχι, δεν θα πουλήσει.
Καταδικάζοντας την πειρατεία
δεν ανεβαίνουν οι πωλήσεις,
αντιθέτως. Επίσης, κάποιος
μπορεί να δει την πειρατεία ως
διαφήμιση του παιχνιδιού.
Keep up the good work!
Άγγελος «aeroniero» just-
thisthing@gmail.com
Υ.Γ.1: Συγκρίνοντας τον αριθ-
μό των σελίδων ενός παλιού
τεύχους με ένα σύγχρονο είδα
πως τα παλιά έχουν σχεδόν δι-
πλάσιες σελίδες. Σας έπιασε η
κρίση και εσάς;
Υ.Γ.2: Κάντε κανένα review
του League of Legends.
Φίλε Άγγελε, στη θεωρία τα
λες καλά… αλλά στην πράξη
δεν είναι όλοι όπως εσύ. Το πα-
ράδειγμα με το StarCraft 2 είναι
χαρακτηριστικό: εσύ μπορεί να
το «δοκίμασες» πειρατικό και
μετά να το αγόρασες… αλλά
αποτελείς το 0,01% των κατα-
ναλωτών. Οι περισσότεροι το
παίζουν πειρατικό και μετά φυ-
σικά δεν το αγοράζουν. Οι απώ-
λειες στα κέρδη είναι τεράστιες
– αυτό είναι αδιαμφισβήτητο.
Από την άλλη βέβαια, συμφω-
νούμε με το σχολιασμό του
DRM: οι εταιρείες έχουν κάθε
δικαίωμα να προστατεύουν το
προϊόν τους, αλλά πολλές φο-
ρές δυστυχώς χρησιμοποιούν
τρόπους που είναι άδικοι, μη
αποτελεσματικοί, ενώ συχνά
εμποδίζουν τον καταναλωτή να
παίξει το παιχνίδι που έχει αγο-
ράσει!
Θεωρητικά, λοιπόν, ναι: ένα
«δωρεάν» διαθέσιμο προϊόν
κάνει διαφήμιση… αλλά στη
συνέχεια ελάχιστοι είναι εκεί-
νοι που θα υποστηρίξουν τον
κατασκευαστή με την αγορά.
Το ότι εσύ το κάνεις δεν θα
πει ότι το κάνουν και πολλοί
ακόμα.
Είναι όντως δύσκολοι οι και-
ροί: εμείς όπως πάντα απλά
προτείνουμε να κάνετε λίγες
και προσεκτικές αγορές. Δεν
χρειάζεται να παίξετε και τα 100
παιχνίδια του μήνα: ψάξτε τι-
μές, αγοράστε προσεκτικά και
στηρίξτε τους developers που
θέλετε να στηρίξετε.
Υ.Γ.1: Τουλάχιστον υπάρχου-
με ακόμα όμως!
PC Master
140
Αλληλογραφία
e-mail: pcmaster@compupress.gr
forum: www.pcmaster.gr/forum
Κακά τα ψέματα, το gaming είναι η σωτηρία στην κρίση: το σινεμά κοστίζει, οι
ταβέρνες και τα μπαράκια επίσης, ακόμα και βενζίνη σε λίγο καιρό θα βάζουμε με
το σταγονόμετρο. Μπορείς, όμως, με 1–2 παιχνίδια να επενδύσεις σε ένα χόμπι
που θα σε κρατήσει για δεκάδες ώρες: με ένα Skyrim «καθαρίζεις» για 100 ώρες
και με ένα Star Wars: The Old Republic για δεκαπλάσιο χρόνο. Δεν είναι επένδυση;
Τι πιστεύετε εσείς; Όπως πάντα, φιλοξενούμε τις απόψεις και το σχολιασμό σας σε
αυτόν το χώρο…
Εσείς το αγοράσατε ή το κατεβάσατε;