Page 81 - PCM267

Basic HTML Version

μας και αποτελεί τον πυρήνα λειτουργίας ενός παιχνιδιού κατα-
σκευασμένου στο Construct.
Είναι σχεδόν σίγουρο ότι ήδη έχετε αρκετές απορίες. Τι είναι τα
αντικείμενα; Πώς τα προσθέτω στο layout; Behaviors και Events;
Δηλαδή; Μην ανησυχείτε… θα σας τα εξηγήσουμε όλα βήμα βήμα,
καθώς θα δημιουργήσουμε μαζί το πρώτο παιχνίδι μας.
Με οδηγo Το... Pong!
Μην απατάσθε. Η πρώτη επαφή με ένα πρόγραμμα δημιουργίας
παιχνιδιών σίγουρα δεν είναι και η πιο ευχάριστη εμπειρία. Δεν θα
φτιάξετε το νέο Call of Duty στα αρχικά βήματά σας... ούτε καν
ένα ενδιαφέρον μικρό παιχνιδάκι σε ελάχιστο χρόνο. Ακόμη και με
το άρθρο μας δεν θα έχετε μάθει παρά ελάχιστα από μία τόσο
πλούσια, πολύπλοκη και δυναμική εφαρμογή, όπως το Construct.
Ο σκοπός μας είναι να σας δώσουμε την ώθηση να ασχοληθείτε με
το πρόγραμμα και να εμβαθύνετε όσο εσείς επιθυμείτε, για να
ανακαλύψετε μόνοι σας την ομορφιά της κατασκευής ενός video
game από το μηδέν.
Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με κάτι πολύ, πολύ απλό για μία πρώτη
γνωριμία. Τι θα λέγατε για ένα παιχνιδάκι στο στυλ του Pong; Το
πρώτο πράγμα που απαιτείται στη δημιουργία ενός video game,
ακόμη και του πλέον απλούστατου, είναι η σχεδίαση. Πρέπει να
καταγράψουμε με λεπτομέρεια τι ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε
και τι θα χρειαστούμε.
Θα φτιάξουμε, λοιπόν, ένα παιχνίδι τύπου Pong. Θα χρειαστούμε
τρία αντικείμενα: Τη ρακέτα μας, μία μπάλα και έναν τοίχο. Θα κι-
νούμε τη ρακέτα μας στο κάτω μέρος της οθόνης με τα βελάκια
του πληκτρολογίου προσπαθώντας να χτυπήσουμε την μπάλα. Στο
δεξί, αριστερό και στο επάνω μέρος της οθόνης μας θα σχηματί-
σουμε έναν τοίχο. Κάθε φορά που η μπάλα θα χτυπά στον τοίχο,
θα κερδίζουμε έναν πόντο. Όταν η μπάλα φύγει στο κάτω μέρος
της οθόνης τότε... game over! Σίγουρα δεν είναι το παιχνίδι με το
οποίο θα «λιώσετε» για ώρες (μάλλον για ένα δεκάλεπτο θα ασχο-
ληθείτε με αυτό), είναι, όμως, τέλειο για ξεκίνημα. Αργότερα, μό-
νο η φαντασία θα είναι το όριο: Η ρακέτα μπορεί να γίνει διαστη-
μόπλοιο, να βάλουμε κίνηση, powerups, εχθρούς και να προσθέ-
σουμε ό,τι μας καρφωθεί στο μυαλό!
Ανοίξτε την εφαρμογή και επιλέξτε File–>New–>New DirectX
Game. Το περιβάλλον εργασίας που εμφανίζεται, είναι αυτό στο
οποίο θα αφιερώσετε τον περισσότερο χρόνο σας. Στο κέντρο της
οθόνης σας υπάρχει ένα λευκό ορθογώνιο, που αποτελεί το πρώτο
layout του παιχνιδιού σας. Για τα πιο απλά παιχνίδια σκεφτείτε ότι
κάθε οθόνη/πίστα του παιχνιδιού θα είναι ένα layout. Σε πιο πολύ-
πλοκα games τα layouts μπορούν να λειτουργήσουν σαν τα layers
του Photoshop. Για παράδειγμα, σε ένα layout μπορείτε να έχετε
τα αντικείμενα του παιχνιδιού και σε ένα άλλο, που θα βρίσκεται
πάνω από το πρώτο, να έχετε ορίσει τα lightning effects.
Στα δεξιά βρίσκεται το παράθυρο Project, με το οποίο μπορείτε
να μεταφερθείτε άμεσα σε οτιδήποτε περιλαμβάνεται στη δημι-
ουργία σας, από τα layouts και τα αντικείμενα έως τους ήχους και
τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιείτε. Τέλος, στο αριστερό μέ-
ρος βρίσκονται τα παράθυρα Properties και Objects. Το μεν πρώτο
έχει όλες τις ιδιότητες του εκάστοτε επιλεγμένου αντικειμένου,
ενώ το Objects, όπως μαρτυρά το όνομά του, εμφανίζει τα αντικεί-
μενα του παιχνιδιού σας. Γενικά, όσοι έχετε δουλέψει σε virtual
γλώσσες προγραμματισμού, θα βρείτε το περιβάλλον του Con-
struct πολύ συγγενές με αυτές.
Αρκετά, όμως, με τις θεωρίες. Προχωράμε γοργά στην πράξη,
δημιουργώντας τα πρώτα αντικείμενα. Από το Layout tab ή στο
menu που θα εμφανιστεί με δεξί κλικ στην επιφάνεια εργασίας
σας, επιλέξτε Insert Object. Το παράθυρο που θα ανοίξει περιέχει
όλα τα objects του Construct χωρισμένα σε κατηγορίες. Από εδώ
επιλέγουμε Sprite και πατάμε Insert. Παρατηρήστε τον κέρσορα
του mouse που έχει μετατραπεί σε σταυρό. Η εφαρμογή περιμένει
να κλικάρουμε στο σημείο όπου θέλουμε να τοποθετήσουμε το
νέο αντικείμενό μας. Αυτό έχει, βέβαια, μικρή σημασία, αφού αρ-
81
PC Master
1
Στο wiki της εφαρμογής θα βρείτε εξαιρετική βοήθεια σχεδόν για οτι-
δήποτε χρειαστείτε.
2
Η αρχική οθόνη της εφαρμογής Construct Classic.
3
Τοποθετώντας τα αντικείμενα στο layout του παιχνιδιού μας.
4
Η τελική μορφή των events στον Event Sheet Editor πρέπει να φαίνε-
ται κάπως έτσι.