Stealth μέχρι Healing και είναι πολύ ευπρο-
σάρμοστη υπο–κλάση, ενώ ο Sniper είναι…
όνομα και πράγμα και ειδικεύεται στην πρό-
κληση ζημιάς σε έναν στόχο.
Kάθε κλάση έχει το δικό της resource
και μηχανισμό μάχης, Force, Focus, Heat
ή Ammo, το οποίο πρέπει πάντα να χρησι-
μοποιεί με φειδώ και καλό συγχρονισμό
για μέγιστη απόδοση στη μάχη. Υπάρχουν,
φυσικά, και επιλογές για τις φυλές, αλλά
οφείλω να ομολογήσω ότι δεν τις ήξερα
όλες: δεν είμαι και ο πιο φανατικός Star
Wars fan και γνωρίζω μόνο τις πιο διαδε-
δομένες φυλές, όπως τα Twilek και τα
Zabrak. Υπάρχουν, επίσης, ως διαθέσιμες
φυλές οι Chiss, Miraluka, Mirialan,
Rattataki, Sith Pureblood, ενώ μπορείτε
να επιλέξετε και Cyborg.
MMO KOTOR
Η BioWare είχε ποντάρει όλες τις μάρ-
κες της στο πιο αδύναμο σημείο των
ΜΜΟs σήμερα, στην ιστορία και στην
αφήγησή της. Το στοίχημα το κέρδισε, εν-
σωματώνοντας διαλόγους που είδαμε στα
Knights of the Old Republic, λιγότερα και
πιο καλογραμμένα quests (σε ένα νέο
quest–hub που θα επισκεφθείτε, δεν θα
βρείτε 8–10 διαθέσιμα quests, αλλά 3–4)
και έμφαση στην αφήγηση. Υπήρχαν αμφι-
βολίες αν όλες αυτές οι ώρες voice acting
θα είχαν αντίκτυπο (η ΕΑ κόμπαζε για τη
δουλειά που είχε γίνει στον ηχητικό το-
μέα και τις 200.000 γραμμές διαλόγου
που το έβαλαν στα Ρεκόρ Γκίνες ως το
game με το πιο εκτενές voice acting).
Aλλά, τελικά, η αλήθεια είναι ότι ο ηχητι-
κός τομέας παίζει μεγάλο ρόλο. Μαζί με
τη μουσική επένδυση που πατά ευλαβικά
στις μελωδίες του ανυπέρβλητου John
Williams, ακόμη και ένα απλό quest μετα-
τρέπεται σε κάτι που θυμίζει επική κατα-
δίωξη της κινηματογραφικής τριλογίας.
ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΤΡΙΠΟΝΤΑ
Οι διάλογοι στο SW:TOR είναι της αγα-
πημένης μου κατηγορίας, δηλαδή… εκεί-
νης που έχουν αντίκτυπο! Κάθε διαφορε-
τική απάντηση επηρεάζει διαφορετικά το
παιχνίδι, ενώ γίνεται καταγραφή τριών
διαφορετικών «πόντων» αναλόγως των
απαντήσεών σας.
Ξεκινάμε από τους πιο εμφανείς, το σύ-
στημα με τα Light/Dark Points, ανάλογα
με το αν δείχνετε καλοσύνη ή κακία.
Όταν μαζέψετε αρκετούς πόντους, περ-
νάτε και στην επόμενη «κατηγορία». Οι
Dark/Light vendors πωλούν αντικείμενα
μόνο αν έχετε φτάσει το αντίστοιχο επί-
πεδο: Μία θεαματική κάπα, για παράδειγ-
μα, μπορεί να απαιτεί Dark Level 2, άρα
θα πρέπει να κάνετε πολλές κακές επιλο-
γές στις συζητήσεις σας. Μεγάλη παρα-
φωνία εδώ είναι το ότι δεν επιβραβεύο-
νται οι ουδέτεροι χαρακτήρες. Ο Bounty
Hunter μου είναι 50–50 στις αποφάσεις
του, γι’ αυτόν δεν απολαμβάνει κανένα
προνόμιο (έχει ανακοινωθεί ότι μελλοντι-
κά θα υπάρχουν Neutral Rewards).
Οι Companions σας, τους οποίους θα
αναλύσουμε αργότερα, επηρεάζονται από
τον τρόπο της συμπεριφοράς σας. Καθένας
έχει την δική του προσωπικότητα και στο
Codex (η εγκυκλοπαίδεια που καταγράφει
τα πάντα μέσα στο παιχνίδι, τοπία, χαρα-
κτήρες, τέρατα, οχήματα κ.λπ.), σας πλη-
ροφορεί για τις συμπάθειες και αντιπάθειες
του κάθε Companion. Αν ο Companion
αντιπαθεί τους σκλάβους και βοηθήσετε
έναν σκλάβο, θα χάσετε Affection points
με το συγκεκριμένο Companion. Αν τιμω-
ρήσετε το σκλάβο, θα κερδίσετε Affection
points. Γιατί είναι σημαντικά τα Αffection
points; Γιατί ένας Companion που έχει κα-
λή σχέση μαζί σας, είναι πιο αποτελεσματι-
κός και ολοκληρώνει τις αποστολές που
του ανατίθενται πολύ πιο γρήγορα!
Ωραία όλα αυτά, αλλά παίζουμε ΜΜΟ,
τι γίνεται με τους υπόλοιπους παίκτες;
Πολύ λογική απορία. Εδώ έρχονται οι
Social Points: Όταν καλείστε να δώσετε
μία απάντηση και είστε σε μία ομάδα, το
παιχνίδι ρίχνει ένα «ζάρι». Όποιος από
τους παίκτες φέρει το υψηλότερο νούμε-
ρο, παίρνει το λόγο, εκπροσωπεί την ομά-
δα και δίνεται η δική του απάντηση. Αυτό
δεν θα πει ότι ο «τυχερός» παίκτης ορίζει
τους δικούς σας πόντους, απλώς δείχνει
ποιος επικρατεί και ποια απάντηση δίνετε
ως «ομάδα»: Αν δώσατε μία Dark απάντη-
ση, αλλά χάσατε τη ριξιά, θα πάρετε πάλι
τους Dark Points σας. Απλώς, η ιστορία
θα προχωρήσει βάσει του αρχηγού. Αυτό
μπορεί να φαίνεται άδικο, αλλά ουσιαστι-
κά είναι η πεμπτουσία του role–playing
και δίνει το χαοτικό, ανθρώπινο παράγο-
ντα στις παραδοσιακά προβλεπόμενες συ-
ζητήσεις σε ένα RPG. Μαζεύοντας Social
Points ανεβαίνετε Social Levels και με τον
καιρό ξεκλειδώνουν αντίστοιχα Social
Items, κυρίως καλλωπιστικά δωράκια (το
πιο hot αυτή τη στιγμή είναι το συνολά-
κι–σκλάβας–Leiah, με το οποίο μπορείτε
να ντύσετε την Companion σας).
COMPANIONS
Σήμα κατατεθέν του SW:TOR είναι οι
Companions του ήρωά σας, χαρακτήρες
που ξεκλειδώνονται με την εξέλιξη του
σεναρίου. Ο ρόλος του Companion είναι
να «συμπληρώνει» το χαρακτήρα σας –
από μία άποψη, ο Companion είναι σαν
ένα pet το οποίο έχει μαζί του μία παρα-
δοσιακή κλάση με ακολούθους (Hunter,
Necromancer, Warlock, πείτε το όπως θέ-
λετε), στο Star Wars, όμως, έχουν όλοι.
Κάθε κλάση έχει επτά συγκεκριμένους χα-
ρακτήρες κάθε είδους τόσο από άποψη
φυλής (άνθρωποι, ρομπότ, Twileks,
Jawas, κ.λπ.), αλλά και κατηγορίας
(healers, tanks, damage dealers). Ειδικά
σε κλάσεις που θεωρητικά θα αργούσαν
να ανέβουν επίπεδα (όπως το αρχέτυπο
του healer που μάταια προσπαθεί να σκο-
τώσει έναν πολύ απλό αντίπαλο), η βοή-
θεια που προσφέρει ένας Companion στη
μάχη είναι εξαιρετικά χρήσιμη, καθώς οι
μάχες γίνονται πολύ πιο ενδιαφέρουσες,
γρήγορες κι εύκολες. Μπορείτε να έχετε
PC Master
92
Η Mako είναι η πρώτη companion του Bounty Hunter: εξαιρετική healer.
Μαζεμένοι Sith έτοιμοι για επίθεση σε βάση
των Jedi!