χνοτροπίας Clone Wars. Από την άλλη,
υπάρχει μία πολύ όμορφη ιδέα στα models
των χαρακτήρων, τα Customizable
Weapons: αυτή η κατηγορία όπλων έχει
«υποδοχές» στις οποίες μπορείτε να βάζετε
νέες προσθήκες (mods, barrels,
armorings), ώστε να τα αναβαθμίζετε συ-
νεχώς. Με αυτόν τον τρόπο, αν, για παρά-
δειγμα, έχετε μία πανοπλία, κράνος, όπλο
που σας αρέσει εμφανισιακά, δεν είστε
αναγκασμένοι να το πετάξετε μετά από με-
ρικά επίπεδα επειδή «πάλιωσαν» τα στατι-
στικά του, αλλά μπορείτε να το διατηρείτε
αναβαθμισμένο διαρκώς. Υπάρχουν κι άλλα
πράγματα που δείχνουν ότι η BioWare έχει
προσέξει πολύ το παιχνίδι της: το Journal
είναι υπερπλήρες, ο Quest–tracker βοηθητι-
κός, υπάρχουν World Bosses και πολλές
bonus αποστολές, ακόμη και κρυμμένα
datacrons στον κόσμο που αυξάνουν στατι-
στικά. To λανσάρισμα του παιχνιδιού κύλι-
σε τέλεια, με τους servers να αφήνουν κό-
σμο να μπαίνει σταδιακά μέσα, με ελεγχό-
μενη εισροή: ειδικά λαμβάνοντας υπόψη
τον τεράστιο όγκο παικτών στην αρχή, εί-
ναι θαύμα που δεν σημειώθηκαν ευτράπε-
λα (εκτός από μερικές μεμονωμένες περι-
πτώσεις με μεγάλα queues που γρήγορα
εξομαλύνθηκαν). Αφήνοντας την καραμέ-
λα «μα, είναι όπως το WoW» στο πλάι, είναι
δύσκολο να βρει κανείς μεγάλα μειονεκτή-
ματα στο SW:TOR.
Η ΑΡΧΗ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ
ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Πρέπει να κάνω σαφές και να ομολογή-
σω ότι, προφανώς, δεν κατάφερα να παί-
ξω έως το επίπεδο 50 οκτώ διαφορετικές
κλάσεις, να δω όλο το crafting, να καθα-
ρίσω όλα τα Operations και να επισκεφτώ
κάθε πιθαμή του παιχνιδιού. Πρόχειροι
υπολογισμοί τοποθετούν τη συνολική
διάρκεια παιχνιδιού για μία κλάση, στις
150 ώρες (δηλαδή, να φτάσετε το 50ό
επίπεδο και να ολοκληρωθεί το βασικό
Class Quest). Πολλαπλασιάστε επί οκτώ
(για κάθε κλάση) και προσθέστε δεκάδες
ώρες για παράπλευρες δραστηριότητες
(PvP, crafting, space combats,
achievements). Όχι, δεν εξαντλήσαμε το
SW:TOR, καθώς το περιεχόμενο του παι-
χνιδιού είναι πραγματικά τεράστιο (αλλά
και ποιοτικό). Το παρόν review έγινε βά-
σει του ερωτήματος «να ασχοληθώ με το
SW:TOR;». Η σύντομη απάντηση είναι
«ναι», η πιο αναλυτική έχει να κάνει με
την κατηγορία στην οποία ανήκετε.
Αν έχετε βαρεθεί το WoW και θέλετε να
μετακομίζετε σιγά σιγά, είναι η καλύτερη
λύση. Προσωπικά, ειδικά μετά το φιάσκο
των Panda, ο κόσμος του Azeroth δεν με
ελκύει ιδιαίτερα – χωρίς να είμαι αχάρι-
στος, καθώς έχω περάσει εκατοντάδες μα-
γικές ώρες σε αυτό το εκπληκτικό παιχνίδι.
Αν είστε Star Wars fan, μη διστάσετε κα-
θόλου. Ακόμη και αν δεν είχατε επαφή με
ΜΜΟ ή σας ενοχλεί/φοβίζει η ιδέα, σας
διαβεβαιώνω ότι αξίζει τον κόπο. Εν τέλει,
το SW:TOR δεν μου θύμισε τόσο πολύ το
WoW, όσο το Lord of the Rings Online: εί-
ναι κι αυτό ένα εξαιρετικό ΜΜΟ που,
όμως, σε ξεγελάει με το ρυθμό, την εξι-
στόρηση, το βηματισμό και την ατμόσφαι-
ρα και ξεχνιέσαι ότι παίζεις μαζί με εκατο-
ντάδες άλλους παίκτες σε έναν server. Πε-
ρισσότερο νομίζεις ότι παίζεις κάποιο
singleplayer παιχνίδι τύπου Knights of the
Old Republic, με την προαιρετική επιλογή
του να παίξεις παρέα με άλλους παίκτες,
παρά με ένα αγχωτικό ΜΜΟ, όπου βιάζεσαι
να μαζέψεις loot και να κερδίσεις επίπεδα.
Παράλληλα, το θεωρώ κι αυτό τον τέλειο
«εκπρόσωπο» για το setting. Το πιο πλήρες,
καλοστημένο και ολοκληρωμένο παιχνίδι
στη Μέση Γη είναι το Lord of the Rings
Online. Αντίστοιχα, αν έπρεπε να προτείνω
ένα Star Wars game σε κάποιον Star Wars
fan, ακόμη και αν δεν έχει παίξει ποτέ του
ΜΜΟ ή έχει ήδη σχηματίσει μία εικόνα πα-
νικού και τρεξίματος για τα on–line games,
θα του πρότεινα το SW:TOR.
Αν, πάλι, είστε MMO–freak και προτιμά-
τε περισσότερο free–to–play κορεατικά
grinders, είναι πολύ πιθανό να μην εκτι-
μήσετε την κινηματογραφική τεχνοτροπία
και τον αφηγηματικό χαρακτήρα του παι-
χνιδιού (άσε που θα φρικάρετε με τα 14
ευρώ της μηνιαίας συνδρομής). Αν πατάτε
Skip στους διαλόγους και θέλετε απλά να
τρέχετε μέχρι το τέλος του instance για
να φάτε «τσάκα τσάκα» το boss, θα χάσε-
τε μεγάλο κομμάτι της εμπειρίας.
Η εποχή των συνδρομητικών MMOs φαί-
νεται να τελειώνει πια, με το μοντέλο των
freemium games και των μικροπληρωμών
να κυριαρχεί στο χώρο των on–line
games. Αν το World of Warcraft άνοιξε
το κεφάλαιο του casual MMO, το SW:TOR
κάνει το ιδανικό «κλείσιμο» και γράφει
έναν αληθινά επικό επίλογο σε μία εποχή
του on–line gaming.
95
PC Master
93
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
ΜΜΟRPG
n
Έκδοση:
EA/LucasArts
n
Ανάπτυξη:
BioWare
n
Διάθεση:
EA Hellas
n
Τιμή:
49 EURO (~14 ευρώ μηνιαία συνδρομή)
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής AMD
Athlon 64 X2 Dual Core 4000/Intel Core 2 Duo Processor 2.0 Ghz, κάρτα γραφικών ATi XT1800/nVIDIA 7800/Intel 4100 και πάνω, μνήμη 2GB, Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο site:
www.swtor.com
n
Επιρροές:
World of Warcraft, Knights of the Old Republic
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Knights of the Old Republic
• Χορταστικό περιεχόμενο
• Υψηλά production values
• Ατμόσφαιρα και αφήγηση Star Wars
• Δεν εφευρίσκει τον τροχό
Κάθε πλανήτης είναι μία διαφορετική leveling–zone. Είναι πολύ πιθανό να φτάσετε γρήγορα το
ανώτερο προτεινόμενο επίπεδο, αλλά μη φύγετε αν δεν έχετε τελειώσει όλες τις αποστολές, είναι
αμαρτία!
Μερικά datacrons είναι πολύ καλά κρυμμένα.
Το παράθυρο αριστερά με ενημερώνει ότι ένας
companion μόλις επέστρεψε από αποστολή
για gathering με επιτυχία.