Page 22 - PCM267

Basic HTML Version

O
λοι όσοι ασχολούνται συστηματικά
με το PC gaming, έχουν νιώσει στο
πετσί τους την «αδιαφορία» με την
οποία αντιμετωπίζουν οι εκδότες ανά το
κόσμο την αγαπημένη τους πλατφόρμα.
Μέτρια ports, καθυστερήσεις ή ακόμα και
ακυρώσεις παιχνιδιών, ελλιπής υποστήριξη
κ.λπ.
Δείγμα του τι ακριβώς συμβαίνει στο χώ-
ρο ήταν η ανακοίνωση που εξέδωσε πριν
από λίγο καιρό η ουκρανική GSC για το πο-
λυαναμενόμενο FPS S.T.A.L.K.E.R. 2. Σύμ-
φωνα με αυτή, το παιχνίδι θα πρέπει να θε-
ωρείται ακυρωμένο, διότι η εταιρεία δεν
διέθετε αρκετά χρήματα για να δημιουργή-
σει μία έκδοση για κονσόλες, με αποτέλε-
σμα το S.T.A.L.K.E.R. 2 να αναπτύσσεται ως
αποκλειστικός PC τίτλος, επένδυση η οποία
κανένας εκδότης δεν πιστεύει ότι θα απο-
φέρει χρήματα. Με άλλα λόγια, μας λένε
ότι ένα FPS που προορίζεται να προσφέρει
μία μοναχική εμπειρία, δεν έχει μέλλον στη
πλατφόρμα στην οποία γεννήθηκε το εί-
δος.
Δυστυχώς η εμμονή των publishers για
το multiplayer gaming και η προσπάθεια
«μασήματος» μέρους της πίτας από τη μη-
χανή χρημάτων που λέγεται Call of Duty
δεν λέει να κοπάσει. Όσο και αν τους κατη-
γορούμε γι’ αυτό, πρόκειται για κάτι πολύ
λογικό με τους κανόνες της αγοράς: Επεν-
δύουν πολλά χρήματα και θέλουν αυτά να
πιάσουν τόπο. Το θέμα είναι ότι δεν ενδια-
φέρεται όλος ο κόσμος να τρέχει συνεχώς
πάνω κάτω σε μία αρένα και ενίοτε θέλει
να ασχοληθεί με κάτι πιο εγκεφαλικό και σε
πιο αργούς ρυθμούς. Το S.T.A.L.K.E.R. 2,
από τις πρώτες τουλάχιστον πληροφορίες,
έδειχνε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει
ένα σαφώς πιο ώριμο shooter σε σχέση με
τα άπειρα on rail-shooters που «βαπτίζο-
νται» FPS, καθώς οι επιρροές του από τα
RPGs αλλά και η πιο «γήινη» και ρεαλιστική
προσέγγισή του (Ευρωπαίος developer γαρ)
προμήνυαν κάτι συναρπαστικό. Παρ’ όλα
αυτά, κανένας δεν συγκινούνταν με το
δράμα της GSC και την κατάληξη του παι-
χνιδιού της μέχρι πρόσφατα, όπου η GSC
ανακοίνωσε ότι τελικά βρέθηκαν χρήματα
και η ανάπτυξη του S.T.A.L.K.E.R. 2 συνεχί-
ζεται κανονικά. Τέλος καλό, όλα καλά; Όχι
ακριβώς, γιατί υπάρχουν δύο σοβαρές απο-
ρίες που εκκρεμούν.
Κατ’ αρχάς, με ποιο τίμημα σώθηκε το
παιχνίδι; Θα παραμείνει πιστό στο πλάνο
όπως αρχικά το είχαν υλοποιήσει οι σχεδια-
στές του ή θα γίνουμε μάρτυρες «εκπτώσε-
ων» τύπου Rage, μαζί με πλήθος «πρωτότυ-
πων» multiplayer modes σαν το Capture
The… Mutant; Αν υπάρξει ταυτόχρονη κυ-
κλοφορία και στα τρία formats (PC, PS3 και
Xbox), το δεύτερο σενάριο είναι δυστυχώς
το επικρατέστερο.
Η δεύτερη απορία που σχηματίζεται στο
μυαλό μου είναι κατά πόσο τελικά το
S.T.A.L.K.E.R. 2 θα κατορθώσει να πραγμα-
τοποιήσει όλα όσα υπόσχεται ή έστω θα
βρίσκεται στα επίπεδα των προκατόχων
του. Προσωπικά έχω ισχυρές αμφιβολίες,
διότι η ταλαντούχος προγραμματιστική
ομάδα που μας έδωσε το αρχικό
S.T.A.L.K.E.R. δεν ανήκει στην GSC εδώ και
αρκετό καιρό. Βρίσκεται υπό την αιγίδα της
THQ, ονομάζεται 4A Games, μας έδωσε προ
διετίας το εξαιρετικό Metro 2033 και τώρα
ετοιμάζει πυρετωδώς το εξίσου πολυανα-
μενόμενο Metro: Last Light που δείχνει ήδη
καταπληκτικό. Τελικά, ίσως μερικά πράγμα-
τα καλό είναι να μένουν στο συρτάρι. Ίδω-
μεν!
PC
PC Master
22
Του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
sephir@hotmail.gr
1.
BATTLEFIELD 3
2.
CALL OF DUTY – MODERN WARFARE 3
3.
CRYSIS 2
4.
SERIOUS SAM 3
5.
TEAM FORTRESS 2
SHOOTERS
TOP 5
ΜΕΤΑ-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ
ΚΑΤΑΔΙΩΞΕΙΣ
Το Metro: Last Light είναι ο επόμενος τίτλος της 4A Games, των ανθρώ-
πων πίσω από το S.T.A.L.K.E.R. και το Metro 2033.
Το S.T.A.L.K.E.R. 2 τελικά μάλλον θα το δούμε στις οθόνες μας. Θα είναι
όπως πρέπει;